  • 11. Data: 2010-05-08 19:28:59
    Temat: Re: Jadę prosto, ale w prawo ;)
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 08.05.2010 11:03, Bydlę pisze:
> [...]
    =Szukaj&long=19.048624699999998&lat=50.2643223&type=
    2&scale=1a&svActive=false

    > wersja

    =Szukaj&long=18.98334605&lat=50.2693175&type=2&scale
    =1b&svActive=false

    > wersja

    > Gdzie na waszych przykładach spełnione są warunki opisane przez Kapsla?
    > Tzn. gdzie tam jest droga odbijająca _na prawo_ ze znakami _na wprost_?
    > A gdzie jest ta droga biegnąca _w lewo_ z namalowanym _znakiem na
    > wprost_, a kierująca się _na prawo_?
    >
    > (zwłaszcza ten drugi opis mnie zaciekawił i czekam na zdjęcie tej drogi
    > biegnącej jednocześnie w lewo i prawo)

    To może to:

    http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc=Krak%F3w%2C+
    Babi%F1skiego+80&Submit=Szukaj&cId=&sId=

    skrócone:

    http://kut.as/1e7

    Droga idąca "od dołu" w prawo jest oznaczona jako ta do jazdy na wprost
    (wymalowane na asfalcie, co widać na zumi), natomiast na znaku pionowym
    jest zaznaczona, że skręca w prawo. Sam nie wiem, czy wtedy należy
    sygnalizować (bo skręcam w prawo) czy nie (bo na jezdni mam wymalowane,
    że jadę prosto). Może o coś takiego naszemu Alfa-Romanowi chodziło?

    [Przesunąć trzeba trochę w lewo, na tamto skrzyżowanie (oczywiście
    trzeba przełączyć na satelitę) - wybaczcie tą niedogodność, ale za
    cholerę nie wiem jak na zumi wyznaczyć link z danego miejsca, a wręcz
    konkretnego widoku (łącznie ze skalą). Jest to możliwe?]

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 12. Data: 2010-05-08 20:36:27
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-05-08 19:28:59 +0200, marjan <k...@g...com> said:

> [...]
    Babi%F1skiego+80&Submit=Szukaj&cId=&sId=

    Droga

    > idąca "od dołu" w prawo jest oznaczona jako ta do jazdy na wprost

    Tak, droga główna, czy "jazda na wprost" idzie łukiem w prawo.
    I jest skrzyżowanie, czyli skręt w lewo z tej drogi.

    IMO to zwykłe oznakowanie - zwłaszcza brak tam tego elementu odbiegania
    w lewo drogi idącej w prawo z namalowanym pasem pkzującym jazdę wprost.
    :-)

    > (wymalowane na asfalcie, co widać na zumi), natomiast na znaku
    > pionowym jest zaznaczona, że skręca w prawo.

    Że droga główna idzie łukiem w prawo?
    Tzn wskazane jest pierwszeństwo?

    > Sam nie wiem, czy wtedy należy sygnalizować (bo skręcam w prawo)

    Tu są trzy szkoły. (tak, trzy)

    1. znak pionowy ważniejszy, więc skręcamy w prawo i sygnalizujemy (choć
    za diabła nie skręcamy, tylko jedziemy dalej drogą)
    2. znak poziomy ważniejszy, więc nie sygnalizujemy (choć skręcamy w prawo)

    3. ta trzecia szkoła to włączanie lewgo kierunkowskazu, gdy droga
    główna skręca w prawo, droga podporządkowana idzie dalej prosto, a
    delikwent nie wie jak pokazać, że skręcać nie będzie ;-))

    > Może o coś takiego naszemu Alfa-Romanowi chodziło?

    Może.
    A może tylko za bardzo poetycko rozdmuchał opis?
    :-)

> [...]
    > cholerę nie wiem jak na zumi wyznaczyć link z danego miejsca, a wręcz
    > konkretnego widoku (łącznie ze skalą). Jest to możliwe?]

    Nie mam pojęcia - jedź z i jedź do mi wystarcza:

    <http://www.zumi.pl/trasa.html?xs=19.873345999999998
    &ys=50.006306&xk=19.873973&yk=50.006584&v=true&utf=1

    ;-)

    --

    Bydlę

  • 13. Data: 2010-05-08 21:21:48
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

    > Z tego zdjecia nijak nie wynika, że jadac prosto (zgodnie z oznaczeniem
    > poziomym) tak na prawde jedziesz w prawo. Jesli sygnalizowac, to tylko
    > skret w lewo, tak jak znaki. Z doswiadczenia, a mieszkam 300m od tego
    > miejsca, to jesli ktos sygnalizuje to robi to prawidlowo - w lewo.

    Jeżdżę tam często i niczego nie sygnalizuję - świadomie.
    Sygnalizowanie tam skrętu niczego w sumie nie wnosi, a dla jadących za
    nami może być równoznaczne z chęcią zmiany pasa, co w tym miejscu nie
    jest zabronione (a być może powinno).

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 14. Data: 2010-05-08 23:03:10
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    marjan pisze:

    > wybaczcie tą niedogodność, ale za
    > cholerę nie wiem jak na zumi wyznaczyć link z danego miejsca, a wręcz
    > konkretnego widoku (łącznie ze skalą). Jest to możliwe?]

    Z prawej na dole strony masz guzik "Link do tej strony"

  • 15. Data: 2010-05-09 10:55:48
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 08.05.2010 23:03, Rafal pisze:

    > Z prawej na dole strony masz guzik "Link do tej strony"

    O, super, dzięki. Nie wiem jak mogłem tego wcześniej nie zauważyć :)

  • 16. Data: 2010-05-09 13:09:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 07 May 2010 14:51:21 +0200, Grejon napisał(a):

    > Ja bym sygnalizował, ci z przeciwka się ucieszą - o ile są jacyś "z
    > przeciwka" :)

    Nie ma nic z przeciwka, jednokierunkowe wszystko.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2010-05-09 13:11:16
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 07 May 2010 14:51:59 +0200, Filip KK napisał(a):

    > Możesz to narysować?

    Khm... nie umiem ;)

    To trasa z Sosnowca do Katowic, jak zjeżdżasz do centrum przed tunelem
    (stacja bodaj orlenu zaraz jest), i potem już przy samym zjeździe do tunelu
    powtórka.
    Ale trzeba by to zobaczyć chyba, żeby wiedzieć o czym opowiadam..

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 18. Data: 2010-05-09 13:12:29
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 07 May 2010 14:54:28 +0200, ______ napisał(a):

    > Nie jeździć w Katowicach ;)

    To nie takie proste, bo tam pracuję ;)
    Ale po ostatniej historii, kiedy stałem na światłach i z tyłu zaczęli
    trąbić, jak się zapaliło ŻÓŁTE, to się poważnie zastanawiam nad powrotem do
    autobusu...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 19. Data: 2010-05-09 13:15:06
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 7 May 2010 17:30:43 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Skręca, czy biegnie?

    Biegnie :)

    > Daj zdjęcie.
    > (nie, nie swoje! ;-))

    To może spróbuję tak:
    http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geoc
    ode=&q=katowice+&sll=50.226563,19.050293&sspn=0.1278
    32,0.363235&ie=UTF8&hq=&hnear=Katowice,+%C5%9Al%C4%8
    5skie&ll=50.264628,19.048721&spn=0.001996,0.005676&t
    =h&z=18

    jadę sobie od prawej strony Roździeńskiego i ta główna droga skręca w lewo.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2010-05-09 13:17:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 08 May 2010 21:21:48 +0200, Marcin Kiciński napisał(a):

> [...]
    > Sygnalizowanie tam skrętu niczego w sumie nie wnosi, a dla jadących za
    > nami może być równoznaczne z chęcią zmiany pasa, co w tym miejscu nie

    Dokładnie takie miałem obawy, że ludzie pomyślą, że pas próbuję zmienić
    albo co.
    Faktycznie więc, nie będę sygnalizować. Znaczy w tym miejscu nie będę ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net