  • 1. Data: 2010-05-07 10:11:48
    Temat: Ocieplenie przestrzeni busa - opinie
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,
    Chce zrobic izolacje przestrzeni ladunkowej w busie, by latem szybko sie nie
    nagrzewal a zima trzymal cieplo.
    Co lepiej zastosowac, welne czy styropian do poupychania w karoserie
    samochodu (boki i dach)
    http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/998/60/28
    /998602848
    Na to potem chce przykrecic sklejke
    Glownie chodzi mi, aby nie zbierala sie tam wilgoc co moze zle wplywac na
    karoserie :)
    Pozdr!

  • 2. Data: 2010-05-07 10:24:35
    Temat: Re: Ocieplenie przestrzeni busa - opinie
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Glownie chodzi mi, aby nie zbierala sie tam wilgoc co moze zle wplywac na
    > karoserie :)

    I dlatego nie nalezy stosowac welny. Styropian jest trudny w uformowaniu
    dlatego najlepiej uzytc pianki pouliretanowej. Zalozyc sklejke i wypelnic
    przestrzen pianka. Chyba kazda izoterma jest izolowana pianka, nie jestem
    pewien czy ta pianka to jakas specjalna czy zwykla jak w plytach
    "obornickich".

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2010-05-07 12:29:32
    Od: p...@a...pl

    On 7 Maj, 10:11, "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:
> [...]
    > nagrzewal a zima trzymal cieplo.
    > Glownie chodzi mi, aby nie zbierala sie tam wilgoc co moze zle wplywac na

    Zadaj to pytanie na forum camperowym
    http://www.camperteam.pl
    tam (niektorzy) ludzie buduja od podstaw swoje campery.
    Spotkalem sie z opinia ze najlepsza jest welna opakowana szczelnie
    folia. Sama welna bedzie zbiornikiem wilgoci.
    Pianka poliuretanowa jest niepolecana - dokladnie z jakiego powodu nie
    pamietam. Przynajmniej ta montazowa do okien. Na pewno bedzie kruszec.
    Znalazlem cos takiego
    http://tech-spray.eu/wdmuchiwanie-granulatu-styropia
    nowego/
    ;)

    Aha, jezeli bedziesz wybieral sie takim busem za granice przygotuj sie
    na ciekawosc celnikow ;) ;)

    Podziel sie informacjami jak Ci pojdzie ocieplenie, sam mam VW T3, na
    razie nieruchomosc ;)

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-07 12:36:36
    Od: p...@a...pl

    Tak na szybko
    http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=107&p
    ostdays=0&postorder=asc&highlight=ocieplenie&start=1
    5
    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2010-05-07 12:47:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2010 03:29:32 -0700 (PDT), p...@a...pl wrote:
    >Spotkalem sie z opinia ze najlepsza jest welna opakowana szczelnie
    >folia. Sama welna bedzie zbiornikiem wilgoci.

    Folia przylegajaca do blachy tez.

    >Pianka poliuretanowa jest niepolecana - dokladnie z jakiego powodu nie
    >pamietam. Przynajmniej ta montazowa do okien. Na pewno bedzie kruszec.

> [...]

    Ale to wymaga szczelnosci, bo inaczej bedzie styropian latal po calym
    pojezdzie.

    >Aha, jezeli bedziesz wybieral sie takim busem za granice przygotuj sie
    >na ciekawosc celnikow ;) ;)

    No wlasnie - wiec czy nie lepiej bylo by jednak cienka warstwe tej
    montazowej ? tak np 2cm bez obudowy [w sam raz na papierosy :-)]

    Uprzedzam ze ona mocno puchnie, wiec wtrysniecie miedzy blache a
    sklejke wybrzuszy obie.

    Ewentualnie .. nakleic karimate czy inna pianke o porach zamknietych ?

    J.

  • 6. Data: 2010-05-07 14:29:17
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
    > On 7 Maj, 10:11, "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:
    > Pianka poliuretanowa jest niepolecana - dokladnie z jakiego powodu nie
    > pamietam. Przynajmniej ta montazowa do okien. Na pewno bedzie kruszec.

    Kruszeje jesli jest wystawiona na promienie UV i warunki atmosferyczne.
    Koszty przy montazowej faktycznie moga byc spore, dachy w budowlance ociepla
    sie z agregatu mieszajac skladniki, w pogromcach mitow sami mieszaja
    pianke...

    --
    Picasso

  • 7. Data: 2010-05-07 18:19:07
    Od: p...@a...pl

    On 7 Maj, 14:29, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Koszty przy montazowej faktycznie moga byc spore, dachy w budowlance ociepla
    > sie z agregatu mieszajac skladniki, w pogromcach mitow sami mieszaja

    Wlasnie doczytalem w tym watku z forum camperowego. Z doswiadczenia:
    Zwykla pianka montazowa wtryskiwana w profile i zamkniete przestrzenie
    nie tezeje - za maly dostep powietrza. Musi byc to pianka z agregatu,
    tezejaca pod wplywem zmieszania dwoch skladnikow.

    Kulki styropianowe to raczej jako zart - wyobrazmy sobie jak na
    granicy celnik kaze je nam wysypac zza tapicerki...

    pozrd
    Piotr

  • 8. Data: 2015-12-03 07:54:30
    Od: p...@z...pl

    http://zabudowabusa.pl/oferta.html

  • 9. Data: 2015-12-03 08:38:46
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 22:54:30 -0800 (PST), p...@z...pl
    napisał(a):

    > http://zabudowabusa.pl/oferta.html

    Już trzeciego dnia pracy zarywasz grupy spamem? Zapomniałeś adresu podać:
    i...@c...eu

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek