  • Data: 2011-07-07 10:57:26
    Temat: JTD kręci i nie odpala.
    Od: MMS <n...@S...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Silniczek (AR 147 16V 1.9 JTD) miał przygodę i konieczna była wymiana
    dźwigienek zaworów. Przy okazji zmiana popychaczy. Rozrząd ustawiony
    według procedury na przyrządach. Ciśnienie na listwie jest OK.
    Problemem jest to, że kręci rozrusznikiem ale nie zapala. Podejrzewam
    akumulator, bo przeżył już swoje najlepsze lata. Potrafi pokręcić
    rozrusznikiem jakieś 5-6 razy i zaraz pokazują się różne błędy typu ABS,
    ESP, ASR itp. Po tym już ledwo ciągnie i gaszą się wszelkie światełka,
    konsola itd.
    Akumulator bez obciążenia ma napięcie 12,6V. Po przekręceniu kluczyka
    nieznacznie spada do wartości około 12,4. Podczas pierwszego odpalenia
    (po paru godzinach ładowania) napięcie spada do około 11,8-8V, a potem
    nawet do około 10V.
    Wydaje mi się, że przyczyną nieodpalania silnika jest akumulator. Czy
    dobrze zakładam ? Nie wiem jakie są dopuszczalne spadki napięć.
    Zaznaczam, że odpalam silnik bez dołączonego alternatora.