  • 1. Data: 2012-12-12 12:04:55
    Temat: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    transformatora 230v 50Hz o mocy znamionowej powiedzmy 400VA

    Na czym robić najlepiej? Oświeć mnie grupo :)
    (bardzo bym nie chciał psuć trafa i wyciągać odczepy).

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2012-12-12 12:10:10
    Temat: Re: regulacja w pierwotnym uzwojeniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > transformatora 230v 50Hz o mocy znamionowej powiedzmy 400VA
    > Na czym robić najlepiej? Oświeć mnie grupo :)
    > (bardzo bym nie chciał psuć trafa i wyciągać odczepy).

    Lepiej napisz, co chcesz zrobić - może błądzisz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-12-12 12:17:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > transformatora 230v 50Hz o mocy znamionowej powiedzmy 400VA
    >
    > Na czym robić najlepiej? Oświeć mnie grupo :)
    > (bardzo bym nie chciał psuć trafa i wyciągać odczepy).

    Musi już być ze mną coraz gorzej bo nie kumam problemu.
    Odpowiedź na jedyne zadane pytanie: Na odpowiednio dużym rdzeniu.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-12-12 12:25:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Lepiej napisz, co chcesz zrobić - może błądzisz...

    niewykluczone, pewnie tak ;)

    Chcę zrobić zasilacz liniowy +13.8v i +24v. Właściwie już go zrobiłem.
    Na elektrolitach mam +35v tylko moc strat mi przeszkadza :/

    Widziałem kiedyś prostownik (nowożytny) chyba chiński albo polski z
    regulacją prądu ładowania właśnie w pierwotnym stąd taki pomysł.

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2012-12-12 12:41:47
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Chcę zrobić zasilacz liniowy +13.8v i +24v. Właściwie już go zrobiłem.
    > Na elektrolitach mam +35v tylko moc strat mi przeszkadza :/

    To za prostownikiem trzeba zrobić człon impulsowy o napięciu wyjściowym np.
    2V większym i zasilać nim część liniową.
    Ta się robi dobre laboratoryjne zasilacze.

    > Widziałem kiedyś prostownik (nowożytny) chyba chiński albo polski z
    > regulacją prądu ładowania właśnie w pierwotnym stąd taki pomysł.

    Kiepski, bo to by musiała być regulacja fazowa tyrystorami i na pierwotnym
    przeszkadzała by indukcyjność własna i rozproszenia.
    Sam układ jaby miał być dobry to by był skomplikowany i siał by ogromem
    zakłóceń które bardzo trudno się filtruje.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-12-12 12:44:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > niewykluczone, pewnie tak ;)
    > Chcę zrobić zasilacz liniowy +13.8v i +24v. Właściwie już go zrobiłem.
    > Na elektrolitach mam +35v tylko moc strat mi przeszkadza :/

    Ale dlaczego liniowy?

    > Widziałem kiedyś prostownik (nowożytny) chyba chiński albo polski z
    > regulacją prądu ładowania właśnie w pierwotnym stąd taki pomysł.

    Tylko skoro to ma byc prostownik, to dlaczego regulacja po stronie
    pierwotnej?

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=215
    8519

    Ograniczenie napięcia zrobić na transoptorze i masz ładowarkę z
    regulacją prądu i bardzo niskimi stratami.

    Oczywiście MOSFET, rezystor czujnika pradu, diodę i dławik dobrać
    adekwatnie do obciążenia. A kontroler zasilic przez jakis 7812.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-12-12 12:51:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Tylko skoro to ma byc prostownik

    Nie napisałem że to ma być prostownik (robię zasilacz powiedzmy
    warsztatowy) tylko że takie rozwiązanie widziałem w prostowniku.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2012-12-12 13:07:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    > Nie napisałem że to ma być prostownik (robię zasilacz powiedzmy
    > warsztatowy) tylko że takie rozwiązanie widziałem w prostowniku.

    Widzę, że nie oczekujesz pomocy a tylko chcesz coś, co sobie umyśliłeś
    - życzę powodzenia w takim razie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-12-12 13:42:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.12.2012 12:51, PiteR wrote:

    > Nie napisałem że to ma być prostownik (robię zasilacz powiedzmy
    > warsztatowy)

    Ale dlaczego kombinujesz z tak dziwnie zamiast zrobić regulację na
    wyjściu? Masz wyższe napięcie, robisz jakiś step-down, masz nawet
    "gratis" ograniczenie prądu i wykrywanie zwarcia.

    Michoo

  • 10. Data: 2012-12-12 13:47:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    > Ale dlaczego kombinujesz z tak dziwnie zamiast zrobić regulację na
    > wyjściu? Masz wyższe napięcie, robisz jakiś step-down, masz nawet
    > "gratis" ograniczenie prądu i wykrywanie zwarcia.

    Dokładnie tak. W układzie, który podałem, wystarczy zapiąć transoptor
    z diodą Zenera pomiędzy wejście a wyjście regulatora liniowego i jest
    piękny, hybrydowy zasilacz.

    --
    Best regards,
    RoMan