  • 1. Data: 2010-11-01 14:35:32
    Temat: JCK
    Od: moki <d...@b...pl>

    Witam,

    Założenia:

    - cyfrówka kompatktowa
    - stabilizacja obrazu
    - dobre makro (5-6cm)
    - możliwość manulanego ustawiania przysłony, focusa, migawki
    - zoom optyczny conajmniej x10
    - dobrze trzymająca bateria
    - małe szumy nawet przy dużych czułościa (ten warunek nie jest konieczny
    ale mile widziany)
    - duży i jasny wyświetlacz
    - cena jak najniższa
    - firma obojętna

    Co z tego wychodzi?

    Mi gdyby nie kiepska bateria CANON SX210 lub CASIO EX-Z2000.

    Mam prośbę o inne propozycję.

    Dzięki!

  • 2. Data: 2010-11-02 19:21:12
    Temat: Re: JCK
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010, moki wrote:

    > Założenia:

    [...]
    > - dobre makro (5-6cm)

    To są *dwa* założenia, do tego sprzeczne znaczeniowo.
    Dobre makro charakteryzuje duża natywna *skala odwzorowania*, odniesiona
    do tego do *dużej* odległości ostrzenia.
    Ujmowany kadr ma być mały (albo jak kto woli - "z dużym powiększeniem"),
    za to brany możliwie z *daleka*!
    Jedyną zaletą *możliwości* uzyskania małej odległości ostrzenia jest
    małe poruszenie pochodzące od drgań aparatu (albo ręki go trzymającej :P)
    o charakterze obrotów, poza tym - same wady (przysłanianie oświetlenia,
    w przypadku żyjątek - uciekają itede).
    Ale uzyskać małą odległość ostrzenia jest relatywnie łatwo, najczęściej
    oznacza ona *przymus* włażenia obiektywem w obiekt wynikły z użycia
    makro na szerokim kącie, czyli komplet wad.

    > Mam prośbę o inne propozycję.

    Propozycji nie mam :)
    Jak znajdziesz aparat któremu 2,5 cm obiekt (po szerokości) wypełni
    klatkę, to przebijesz najlepsze znane kompaktowe makro wymieniane
    na grupie (Marek Wyszomirski opisywał), sam mam aparat (zabytek,
    Minolta A200) w którym kadr <5 cm przy odległości ostrzenia >15 cm
    wypełnia klatkę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-11-05 15:03:37
    Od: moki <d...@b...pl>

> [...]
    > na grupie (Marek Wyszomirski opisywał), sam mam aparat (zabytek,
    > Minolta A200) w którym kadr <5 cm przy odległości ostrzenia >15 cm

    Wybór padł na SAMSUNGA WB650 (głównie z powodu bardzo udanego testu w
    dppreview)
    Mam go od wczoraj. Na razie poznajemy się ale póki co nie jestem
    oszołomiony. Ma byczego zooma, makro ale trochę czerwony jest
    przejaskrawiony. Bardzo brakuje mi pamięci zooma.