  • 61. Data: 2013-07-31 13:34:45
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-07-31 09:19, J.F. pisze:

    > Jak najbardziej. Wstajesz rano, a tu kawa gotowa.
    > Wychodzisz z pracy, wlaczasz obiad przez internet.

    Kuchenkę, której mówiłem, by włączyła piekarnik
    na godzinę i skończyła o 17 miałem w latach 90.
    Sama potrafiła odjąć godziny:) Nikt z tego nie korzystał.

    Mam przygotować obiad dzień wcześniej/rano i wsadzić
    go do inteligentnej kuchenki do 8/12h, niech nieco podśmierdnie
    przed przygotowaniem? ;)
    Systemu, który przeniesie to z lodówki, albo najlepiej i kartofelku
    ubije i schabowego stłucze, chyba nie ma. A jak ktoś się "nie liczy
    z kosztami", i tak zje w knajpie. Szybciej, bardziej urozmaicenie.
    Albo obok kamerdynera kucharkę zatrudni;)

    pzdr
    bartekltg

  • 62. Data: 2013-07-31 13:49:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości

    >Kuchenkę, której mówiłem, by włączyła piekarnik
    >na godzinę i skończyła o 17 miałem w latach 90.
    >Sama potrafiła odjąć godziny:) Nikt z tego nie korzystał.

    Ale sterowania z internetu nie miala :-)

> [...]
    >przed przygotowaniem? ;)
    >Systemu, który przeniesie to z lodówki, albo najlepiej i kartofelku
    >ubije i schabowego stłucze, chyba nie ma.

    Roboty nie wystepuja juz tylko w filmach i literaturze sf, wiec jest
    to realne :-)

    Ale zauwaz ze kartofelki mozna rano nastawic i zastaniemy juz
    ugotowane, a schabowy piecze sie szybko.

    Mozna tez wstawic zamrozone do mikrofali, i w sam raz sie bedzie pare
    godzin rozmrazac :-)

    J.

  • 63. Data: 2013-07-31 17:58:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 31 Jul 2013 09:19:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak najbardziej. Wstajesz rano, a tu kawa gotowa.

    Ja mam maszynke do kawy z timerem

    >Wychodzisz z pracy, wlaczasz obiad przez internet.

    Konserw nie jadam

    A.L.

  • 64. Data: 2013-07-31 18:33:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 30 Jul 2013 21:56:21 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >zasadniczo nie posiada niczego, poza paroma funkcjami do zabawy w
    >sterowanie.
    >
    >Koledze proponuję przejść się na najbliższą w czasie jakąś konferencję
    >czy prezentacje współczesnych systemów sterowania, które czasem
    >obsługują więcej niż jeden obiekt typu "biurowiec". To są systemy
    >inteligentnego budynku, a nie pstrykanie pilotem, żeby zapalić żarówkę
    >na suficie.

    No wlasnie mnie interesuje co w takim budynku jest
    "inteligentnego"?...

    A.L.

  • 65. Data: 2013-07-31 18:33:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 30 Jul 2013 22:53:42 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    >Czego ?

    Czego?

  • 66. Data: 2013-07-31 18:45:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > No wlasnie mnie interesuje co w takim budynku jest
    > "inteligentnego"?...

    Skoro nie może być "ktoś", to w zastępstwie musi być "coś".

    --
    Jarek (obstawiam nogę od stołu -- "inteligentny but" już mi oferowano)

  • 67. Data: 2013-07-31 18:54:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 31 Jul 2013 16:45:24 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Skoro nie może być "ktoś", to w zastępstwie musi być "coś".

    Rozumiem ze jak wylacznik jest w scianie, to jest :nieinteligentny",
    jak wylacznik jest w smartfonie to jest "inteligentny"

    Oba sa rownie inteligente jak slup telegraficzny

    A.L.

  • 68. Data: 2013-07-31 19:17:58
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 7/31/2013 12:00 AM, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A czy to nie jest tak, że nie tyle "może wykonać automat", co "musi wykonać
    > automat" -- i właśnie to, że automat, tak bardzo ich rajcuje?

    Troche tez. To jest jak z pierwsza zapalniczka. Zamiast zap* 30 min
    kijkami zeby zapalic ogien, masz ten ogien natychmiast. Nie dziw sie, ze
    to az tak bardzo cieszy i chce sie wiecej.

    > Gdy będę chciał wygody za pieniądze, to kamerdynera zatrudnię. Też może
    > wszędzie za mną chodzić ze światłem, lichtarze gasić, a jeśli zajdzie taka
    > potrzeba, to nieproszonych gości ze schodów zrzuci i jeszcze kandelabrem
    > pysk obije.

    Albo i Tobie obije jak mu sie znudzi. Pozatym w/w dziala wolniej niz
    elektroniczna automatyka. Powtorze, nie zrozumiesz pasji do automatyki,
    IMO nalezysz do kategori ludzi ktorym wszystko jedno jaka prace wykonuja
    wazne zeby dobrze placili. Swoj czas uznaja za bezwartosciowy, a jedyny
    sens widza w slowie taniej. SOrry nadajemy na innych falach.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 69. Data: 2013-07-31 20:07:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

    > Troche tez. To jest jak z pierwsza zapalniczka. Zamiast zap* 30 min
    > kijkami zeby zapalic ogien, masz ten ogien natychmiast. Nie dziw sie,
    > ze to az tak bardzo cieszy i chce sie wiecej.

    Ale tu mamy regres -- pstryknięcie pstryczka w ścianie jest szybsze niż
    włączanie światła, dajmy na to, telefonem. Choć pewnie nie wszystkich
    tak samo cieszy (o tym, ile uciech dać może pokojówka, to nawet nie godzi
    się wspominać).

    > Albo i Tobie obije jak mu sie znudzi.

    Nie obawiam się tego. Rozwiązanie sprawdzone od stuleci. Działa niemal
    bezawaryjnie -- częściej się zdarza, że kogoś prąd kopnie. Nie mówiąc
    już o tym, jak często padają skomplikowane systemy sterowania.

    > Pozatym w/w dziala wolniej niz elektroniczna automatyka.

    Toż ja nie zamierzam biegać po obejściu, więc mi wystarczy.

    > Powtorze, nie zrozumiesz pasji do automatyki,

    Dość mocne i odważne stwierdzenie.

    > IMO nalezysz do kategori ludzi ktorym wszystko jedno jaka prace
    > wykonuja wazne zeby dobrze placili.

    Wręcz przeciwnie -- jest wiele rzeczy, których nie zrobię za żadne
    pieniądze. I wcale nie chodzi o sprawy, które niektórym jako pierwsze
    w takich razach przychodzą do głowy, typu nurkowanie w szambie. Nie
    udało się nikomu nakłonić mnie do udziału w projektach pozbawionych
    sensu.

    > Swoj czas uznaja za bezwartosciowy, a jedyny sens widza w slowie taniej.

    Mam wiele współczucia w stosunku do osób, które znalazły się w tak
    rozpaczliwym położeniu, że dla nich oderwanie się od roboty na czas
    potrzebny do włączenia światła czy zaparzenia herbaty godzi w podstawy
    ich materialnego bytu. Ale chyba poza ciepłymi uczuciami nie mogę im
    niczego więcej ofiarować.

    > SOrry nadajemy na innych falach.

    Tego ukryć się nie da.

    Jarek

    --
    "Ucz się młody, ucz, bo będziesz całe życie klucze podawał."

  • 70. Data: 2013-07-31 20:11:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@x...com>

> [...]
    > jak automatyczne wlaczanie swiatla to poczatek, odkurzanie, mycie naczyn,
    > itd - takich elementow zycia sa setki o ile nie tysiace.

    Dokładnie tak.