  • 51. Data: 2013-07-31 00:00:00
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

    > Stary nigdy tego nie zrozumiesz. Po prostu sa ludzie, ktorzy zauwazaja
    > swoja kazda zbedna prace (czyt. niechciana, ktora moze wykonac automat).
    > Dla mnie kultowe powiedzenie "Jak wczoraj zciszalem telewizor" nie jest
    > tak do konca smieszne. To tez jest jakis tam wysilek.

    A czy to nie jest tak, że nie tyle "może wykonać automat", co "musi wykonać
    automat" -- i właśnie to, że automat, tak bardzo ich rajcuje?

    > Tego typu rozwiazania nie sa po to aby bylo taniej ale po to aby bylo
    > wygodniej - czyt. mniej tracenia wlasnego czasu na pierdoly. Takie
    > rzeczy jak automatyczne wlaczanie swiatla to poczatek, odkurzanie,
    > mycie naczyn, itd - takich elementow zycia sa setki o ile nie tysiace.

    Gdy będę chciał wygody za pieniądze, to kamerdynera zatrudnię. Też może
    wszędzie za mną chodzić ze światłem, lichtarze gasić, a jeśli zajdzie taka
    potrzeba, to nieproszonych gości ze schodów zrzuci i jeszcze kandelabrem
    pysk obije.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-07-31 00:45:07
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Skąd system ma wiedzieć czy leżysz w łóżku bo idziesz spać, czy chcesz
    > sobie poczytać, czy może np. poznałeś koleżankę która nie lubi po ciemku?
    > Wersja dla samotnych - wstajesz w nocy bez piżamy żeby napić się wody
    > albo zwrócić nadmiar płynów w łazience, i znowu blok naprzeciwko ma
    > radochę :)

    Takich rzeczy raczej nie instaluje się w blokach. A ci, których stać na
    takie bajery zazwyczaj można chodzić na golasa bez ryzyka, że sąsiad
    zobaczy. Wiem co mówię :)

    > Pewnie można wbudować do sterowania różne opcje tematyczne, ale czy nie
    > prościej i lepiej zostawić decyzję użytkownikowi.

    A nikt tego użytkownikowi nie zabiera.
    W każdym takim systemie instaluje się na ścianach odpowiednie sterowniki
    (czy to przyciski, czy to jakieś panele dotykowe) gdzie można sobie a
    vista zmienić co trzeba.

  • 53. Data: 2013-07-31 00:45:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie brak niczego. Wręcz przeciwnie -- to wszystko jest mi kompletnie
    > niepotrzebne.

    No dobrze, ale rozumiesz, że są tacy , którym akurat wręcz przeciwnie
    -jest to bardzo potrzebne, i ich to bawi ?

  • 54. Data: 2013-07-31 00:48:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Takich rzeczy raczej nie instaluje się w blokach. A ci, których stać na
    > takie bajery zazwyczaj można chodzić na golasa bez ryzyka, że sąsiad
    > zobaczy. Wiem co mówię :)

    Człowiek już zaczyna pisać skrótami :)
    Chciałem napisać, że w takich domach jakie mają użytkownicy tych
    zabawek, nie ma problemu z prywatnością, bo zazwyczaj mają wystarczająco
    daleko do sąsiada, żeby go nie podglądał.

    Nie oszukujmy się, to nie są tanie rzeczy i raczej instalują to ludzie
    zamożni i bardzo zamożni.

  • 55. Data: 2013-07-31 01:10:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > No dobrze, ale rozumiesz, że są tacy , którym akurat wręcz przeciwnie
    > -jest to bardzo potrzebne, i ich to bawi ?

    Jasne, że rozumiem. Jestem w stanie zrozumieć również, że ich to może
    nie bawić, bo całą rzecz traktują arcypoważnie.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2013-07-31 09:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jul 2013 04:25:10 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Najpewniejsze jest akustyczne. Kurwa, czy w końcu zamkniesz to okno działa zawsze.

    pogratulowac udanego malzenstwa.
    Wielu by otrzymalo zwrotny pakiet odpowiedzi "sam se zamknij" :-)

    Ale akustycznie ... ciekawy pomysl. Tylko psy wrazliwe na
    ultradzwieki.

    J.

  • 57. Data: 2013-07-31 09:14:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jul 2013 11:51:59 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 28 Jul 2013 11:38:56 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    >
    > Standard X-10. To nie jest egzotyczne, a standardowe. Znane od lat.
    > Sygnal idzie po sieci zasilajacej
    >
    > http://www.x10.com/homepage.htm
    >
    > Ja tego uzywam w domu. To jest BAAARDZOOO stare, ale jak dla mnie
    > wystarczy. Sa nowe standardy; teraz duze budynki pzremyslowe nei maja
    > wylacznikow do swiatel, oparwki sa "inteligentne". Sygnal idzie po
    > sieci zasilajacej, tak jak szedl w X-10

    "Tak jak" ale zapewne juz nie X10.

    Bo to standard taki sobie, jakos slabo sie przebil, moze dlatego ze
    kiepski.
    Ale na male domki i dla mniej wymagajacych klientow moze wystarczy.

    J.

  • 58. Data: 2013-07-31 09:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 08:25:20 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
    > Czy potrzebna jest większa?

    No, jak chcesz np wszystkie okna zamknac i wszystkie rolety opuscic, a
    kazda indywidualnie sterowana, i tych bitow trzeba jednak sporo i moze
    to potrwac.

    Czy tam wygasic wszystkie zarowki w pokoju, gy jest ich duzo.
    Co prawda stopniowe zapalanie ma zalety :-)

    J.

  • 59. Data: 2013-07-31 09:19:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 08:50:41 -0500, A.L. napisał(a):

    > A co wiecej potzreba? Zeby zaparzyl kawe i ugotowal obiad?

    Jak najbardziej. Wstajesz rano, a tu kawa gotowa.
    Wychodzisz z pracy, wlaczasz obiad przez internet.

    J.

  • 60. Data: 2013-07-31 13:14:28
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No, jak chcesz np wszystkie okna zamknac i wszystkie rolety opuscic, a
    > kazda indywidualnie sterowana, i tych bitow trzeba jednak sporo i moze
    > to potrwac.

    Z tego co pamiętam, są tam jakieś broadcastowe polecenia.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/