  • 1. Data: 2010-03-07 21:24:16
    Temat: Instlacja antenowa w domku jednorodzinym
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Witajcie!

    Jestem na etapie tworzenai instlacji w swoim domku.
    I mam kilka pytań odnośnie instlacji antenowej.
    Planuje zakupić sobie takie coś
    http://www.allegro.pl/item934941794_wzmacniacz_hdtv_
    center_hit.html
    i może jakiś spliterów

    Anteny satelitarne ustawia się raczej na południe. Do anten satelitarnych
    planuje podciągnąć 4 przewody. Wystarczy ?

    Ile kabli potrzebne jest do anten telewizji (i radia) naziemnej (analogowe i
    kiedyś cyfrowej. Jeden wystarzy ?
    W okolicach Lutomierska (powiat pabianicki, woj łódzkie) ile będzie mi
    potrzebnych anten na TVP, Polsat i TVN odbierane naziemnie ? W jakim
    kierunku będe musiał je ustawić Centrum Łodzi ?

    --

    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2010-03-07 22:10:55
    Temat: Re: Instlacja antenowa w domku jednorodzinym
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:hn15lb$hbu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witajcie!
    >
    > Jestem na etapie tworzenai instlacji w swoim domku.
    > I mam kilka pytań odnośnie instlacji antenowej.
> [...]

    To urządzenie jest po ro, aby nie stosować splitterów.
    Też się zastanawiałem.
    No chyba że potrzebujesz więcej niż 4 pokoje z tego rozprowadzić (pokoje,
    nie urządzenia - bo na gniazdkach możesz jeszcze dublować sygnał).

> [...]
    > planuje podciągnąć 4 przewody. Wystarczy ?
    >
    > Ile kabli potrzebne jest do anten telewizji (i radia) naziemnej (analogowe

    Lepiej zostawić zapas, ze dwa trzy.
    Jak Ci kiedyś kabel się uszkodzi to nie będziesz musiał pruć ścian.

  • 3. Data: 2010-03-08 06:35:42
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartosz Augustyniak pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Jestem na etapie tworzenai instlacji w swoim domku.
    > I mam kilka pytań odnośnie instlacji antenowej.

    ile gniazd przewidujesz

    > Planuje zakupić sobie takie coś
    > http://www.allegro.pl/item934941794_wzmacniacz_hdtv_
    center_hit.html

    nie stosowałem tego i zbytnio nie wierze w sukces tego wynalazku.

    > i może jakiś spliterów
    >
    > Anteny satelitarne ustawia się raczej na południe. Do anten
    > satelitarnych planuje podciągnąć 4 przewody. Wystarczy ?

    to zależy. proponuje standoardowo :
    antena z konwerterem quatro + multiswitch - wówczas
    idą właśnie 4 przewody z konwertera.
    multiswitch dobierasz w zależności od ilości odbieranych satelitów i
    ilości wyjść (np. 5/4 jeden sat - 4 wy, 9/8 dwie sat - 8 wy)

    > Ile kabli potrzebne jest do anten telewizji (i radia) naziemnej
    > (analogowe i kiedyś cyfrowej. Jeden wystarzy ?

    wystarczy - zwykle stosuje się zwrotnicę na maszcie, blisko anten.

    > W okolicach Lutomierska (powiat pabianicki, woj łódzkie) ile będzie mi
    > potrzebnych anten na TVP, Polsat i TVN odbierane naziemnie ? W jakim
    > kierunku będe musiał je ustawić Centrum Łodzi ?

    tu Ci nie pomogę, nie wiem jak macie nadajniki.
    u mnie np. trzeba 4 anteny z czego i tak daję jedną szerokopasmową
    (telmor). lepiej wydać jedną dobrą niż kilka, gdyż jak ruszy dvb-t to
    i tak reszta będzie bezużyteczna.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 4. Data: 2010-03-08 06:49:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartosz Augustyniak pisze:
    > Witajcie!
    >
    > Jestem na etapie tworzenai instlacji w swoim domku.
    > I mam kilka pytań odnośnie instlacji antenowej.

    ile gniazd przewidujesz?

> [...]

    > kierunku będe musiał je ustawić Centrum Łodzi ?

    tu Ci nie pomogę, nie wiem jak macie nadajniki.
    u mnie np. trzeba 4 anteny (z 3 kierunków) ale ja daję jedną
    szerokopasmową (telmor). odbiera wystarczająco dobrze, a jak
    ruszy dvb-t to wszystko będzie z jednego kierunku, poza tym
    na 3 programy nie opłaca się robić dużego masztu, kilku anten
    jak i tak prawie wszystko jest via sat.

  • 5. Data: 2010-03-08 07:30:16
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    > ile gniazd przewidujesz?
    Czynnych powiedzmy 5, przy czym w salonie chyba przydały by się dwa jak by
    tuner z nagrywarką. Dobrze kombinuje ?
    Do tego będa jeszcze pewenie ze 3 rezerwowe jak bu się aranżacja wnętrz
    zmieniła, ale to bym sobie gdzieś przekrosował.

    center_hit.html

    > nie stosowałem tego i zbytnio nie wierze w sukces tego wynalazku.

    Co polecasz ?

> [...]
    > ilości odbieranych satelitów i ilości wyjść (np. 5/4 jeden sat - 4 wy, 9/8

    Jak bym się decydował na dwa satelity to musze dać 8 kabli do anten i dwa
    konwertery quatro ?

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2010-03-08 08:07:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartosz Augustyniak pisze:
    > Czynnych powiedzmy 5, przy czym w salonie chyba przydały by się dwa jak
    > by tuner z nagrywarką. Dobrze kombinuje ?

    dobrze.
    multiswitch 8 wyjściowy.

    > Do tego będa jeszcze pewenie ze 3 rezerwowe jak bu się aranżacja wnętrz
    > zmieniła, ale to bym sobie gdzieś przekrosował.

    > Co polecasz ?

    http://www.allegro.pl/item918442459_multiswitch_tria
    x_tms_5_8_5we_8wy_jakosc_8359.html
    http://www.allegro.pl/item947633880_konwerter_triax_
    hd_quattro_high_end.html
    http://www.allegro.pl/item950295974_czasza_televes_0
    _8_orange_rawicz_i_okolice.html

    > Jak bym się decydował na dwa satelity to musze dać 8 kabli do anten i
    > dwa konwertery quatro ?

    tak

  • 7. Data: 2010-03-08 09:29:26
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    > W okolicach Lutomierska (powiat pabianicki, woj łódzkie) ile będzie mi
    > potrzebnych anten na TVP, Polsat i TVN odbierane naziemnie ? W jakim
    > kierunku będe musiał je ustawić Centrum Łodzi ?

    W tej okolicy odbiór jest bardzo dobry: w Żabiczkach przez długi czas miałem
    tylko najprostszą
    pokojową antenę pasywną (dwa teleskopiki ustawionme w V) oglądałem
    podstawowy zestaw (dobry/bardzo dobry sygnał TVP1,2,3, TVN, Polsat oraz
    słabszy Puls i coś tam jeszcze) a dzisiaj mając Cyfrę + oglądam na tej
    antence Polsat na plaźmie 50".

    Jarek

  • 8. Data: 2010-03-08 09:35:06
    Od: a...@p...pl

    a ja bym jeszcze wraz z kablami tv/sat....dorzucij jeszcze 2 kable UTP
    (skretka komputerowa): dostep do Internetu (tv z DLNA, tunery sat),
    jak i pod splitery na kablach.

    Oczywiscie wszystkie kable rozprowadzone w gwiazde - zadnych kabli
    przelotowo. Sprowadzic je w jednym miejscu "gospodarczym". Tam tez
    dociagasz kable z elewacji/dachu (z anten sat/naziemnych), a nawet
    jakies kable od urzadzen wifi (Internet od bezprzewodowego dostawcy),
    jak rowniez kable z ziemi (telefoniczne ). W pomieszczeniu
    gospodarczym robisz sobie swoje centrum dystrybucji tv i internetu.
    Wiec nie nie zapomniej podociagac takze kabli po domu do internetu i
    telefonow + te pod telewizyjne zastosowania (splitery i dostep do
    Internetu dla tv/tunerow sat).

    Mysle, ze w kazdym malym pokoju powinno byc:

    1 x koncentryk tv naziemna
    2 x koncentryk tv satelitarna (tuner z nagrywarka)
    6 x UTP dla: spliter, internet dla tv i sat, internet dla kompa,
    telefon, zapas - ew. podlaczenie tv, sat, kompa do internetu via maly
    switch, wiez zaoszczedzisz 2 utp (wiec wyszloby 4 x UTP).

    wiem, ze Internet po wifi, ale kabel jest pewniejszym rozwiazaniem -
    co kabel to kabel.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-03-08 09:40:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci news:

> [...]
    > switch, wiez zaoszczedzisz 2 utp (wiec wyszloby 4 x UTP).
    >
    > wiem, ze Internet po wifi, ale kabel jest pewniejszym rozwiazaniem -

    Zwlaszcza dla iptv.

  • 10. Data: 2010-03-08 09:46:41
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 8 Mar 2010 10:40:10 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Zwlaszcza dla iptv.

    co przez to rozumiesz i co sugerujesz?

    --