  • Data: 2014-03-16 22:37:29
    Temat: Instalacja
    Od: pilocik <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Może to nie do końca właściwa grupa, ale chyba znajdę tu więcej
    fachowców niż na np. budowaniu

    Nie ukrywam, że nieco mnie pogięła instalacja elektryczna w moim własnym
    kibelku :)

    Ale do rzeczy:
    jest punkt A, klasyczna puszka w ścianie do włącznika
    jest punkt B, też puszka
    jest punkt C, to taka większa pucha (12x12cm)

    w punkcie A są dwa przewody, których połączenie powoduje włączenie lampy L1
    w gnieździe B mam do dyspozycji 230V, dociera tam również przewód do
    Lampy L2 i do wentylatora W1
    w punkcie C będzie zasilacz do ledów, jest też 230V
    zasilanie w B i C jest z tej samej fazy, przez ten sam bezpiecznik
    Dodatkowo z punktu A do B, A do C i B do C jest poprowadzony przewód 3x1,5

    Jak to teraz połączyć zgodnie z wymaganiami:
    Łącznik ( podwójny) w puszce A:
    załączenie P1 włącza L1, W1 i ledy
    Załączenie P2 włącza L2, W1 i ledy
    Wolne dwa kabelki w A od L1 nie mogą byc w jakikolwiek sposób połączone
    z 230V z B i C
    Przekaźniki (bo chyba bez nich się nie obejdzie) nie mogą być w B (brak
    ewentualnego dostępu serwisowego)

    Jak to połączyć ? Ja się na razie poddaję :(