  • 71. Data: 2019-10-29 23:11:41
    Temat: Re: Idzie dobre :-)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, October 29, 2019, 8:12:27 PM, you wrote:

    > I to jest absurd. Miasto przyszłości to miasto bez samochodów.

    Chyba tej po III wojnie światowej.

    > Nie idiotyczny, tylko przyszłościowy. Do skutecznego poruszania się po
    > mieście służą nogi, rower, hulajnoga, autobus. A nie 2-tonowy SUV.

    Nie pojmuję, co robisz na tej grupie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2019-10-29 23:13:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, October 29, 2019, 8:36:45 PM, you wrote:

    > No i git. Takim odebrać PJ na kilkanaście miesięcy i będzie spokój, a
    > jak/jeśli wsiądzie następnym razem to będzie uważniejszy. Kierowca nie
    > ma prawa się "zagapić" - tak samo jak pracownicy na wszelkich
    > krytycznych stanowiskach.

    Mówi ci coś nazwisko Zawisza?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2019-10-29 23:18:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-29 19:08, Poldek wrote:

> [...]
    > ryzykownie.
    >
    > Od lat jest pobłażliwość Policji sądów. Ludzie to widzą, słyszą i czują.
    > Stąd np. jeżdżenie z zakazem prowadzenia pojazdów i to dwa razy tego
    > samego dnia. Znam ludzi, którzy od 20+ lat jeżdżą bez prawa jazdy, bo w
    > młodości stracili za alkohol i nigdy nie udało im się odzyskać. Jeżdżą
    > codziennie - odwożą dzieci do szkoły, potem jadą do roboty itd. I co? I
    > nic. Jak się przytrafi niefart, to raz na parę lat jest grzywna 500 zł
    > do zapłacenia, czyli dwa baki benzyny. Strach się bać.

    I z tego powodu, ze ktoś (w domyśle system, państwo, społeczeństwo) nie
    wyłapuje takich ewidentnych przypadków wszyscy mamy jeździć 30km/h po
    zwężonych ulicach i iść do paki bo jakiś pajac wtargnął (bo mi się
    wmawia, ze może - i tworzy takie regulacje) na jezdnie bez sprawdzenia
    czy w ogóle może to zrobić? To to ma być ten lepszy świat? No to sory,
    ale kim są ludzie, którzy pojmują własne dobro tak jak ty?

    --
    mk4

  • 74. Data: 2019-10-29 23:26:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-29 19:53, ąćęłńóśźż wrote:
    > Odstraszające dla innych zapierdalających miszczów kierownicy.
    >

    > -----

    Przerażające - co za ludzie. Zamiast łapać tych zapierdalających -
    skutecznie i z determinacją to wolą zakuć w kajdany wszystkich (o zgrozo
    - łącznie ze sobą) jak leci. Gdzie wy się wychowaliście? Kim jesteście,
    ze traktujecie innych ale i siebie samych jak ścierwo zasługujące
    jedynie na pogardę i to aby profilaktycznie trzymać je krotko za ryj w
    każdej możliwej sytuacji (anegdota, ze każdy facet powinien
    profilaktycznie siedzieć za gwałt - prawdziwa jak nigdy).

    --
    mk4

  • 75. Data: 2019-10-29 23:46:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ludzie to palanty. Istoty rozumne zrobiły by włoski strajk. Tydzień jezdzenia zgodnie
    z przepisami w całej Polsce i oczywiście przepuszczanie wszystkich co stoja na
    chodnikach spowodowało by bardzo duże zmiany na korzyść wszystkich.

  • 76. Data: 2019-10-29 23:51:20
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-10-29 20:36, Mateusz Viste wrote:
    > Ciekawi mnie dlaczego tak strasznie upierasz się aby na siłę edukować
    > pieszych którzy, w znakomitej większości, tej edukacji nie potrzebują,
    > a bronisz piratów drogowych.

    Nie bronie piratów. Tych należy łapać i eliminować. Tylko po co to
    robić? Lepiej wszystkich jak ścierwo wrzucić do rynsztoku? Tak
    profilaktycznie.

    A jeśli już kogoś bronie to raczej hipotetycznego siebie - od
    hipotetycznej przyszłej sytuacji, w której na skutek jakiegoś splotu
    okoliczności (to jest tylko kwestia statystyki - nie pytanie czy - ale
    kiedy się wydarzy - w przypadku każdego kierującego) dochodzi do
    zdarzenia drogowego i padam ofiarą regulacji, które tutaj postulują
    niektórzy.

    Czyli jakiegoś hipotetycznego przyszłego zdarzenia drogowego z moim
    udziałem, w którym z automatu cała winę przypisze się mi - jako
    uberistocie, która tylko z racji tego, że porusza się pojazdem (i jakiś
    pisany papier to nakazuje) ma być bezbłędna, nieomylna, super
    postrzegająca otoczenie i rzeczywistość, odporna na każdą przeciwność -
    chwilową lub permanentna itd, itp. W imię czego? W imię tego, że chcemy
    bez jasnych przesłanek ogłosić, że ludzie - róbcie co chcecie - na nic
    nie musicie uważać.

    Hipotetycznego zdarzenia, do którego zapewne _nigdy_ by nie doszło
    gdyby tylko "druga" strona też miała obowiązki oraz pewne nakazy i zakazy.

    No a później jeszcze w imię zaspokojenia jakiejś choro pojmowanej żądzy
    zemsty najlepiej miałbym pójść siedzieć. No i po kilku latach na pewno
    wrócę z ZK jako przykładny i wzorowy obywatel. Zastanawiam się który to
    poziom absurdu w wydaniu zwolenników przepisów o bezwzględnym
    pierwszeństwie pieszych oraz używania prawa jako narzędzia zemsty?

    Przecież istotą sprawy powinno być zapobieganie zdarzeniom a nie ich
    prowokowanie po czym dawanie sobie upustu używając (najlepiej
    nieadekwatnie wysokiej) kary jako jakiejś zemsty.

    Z pewnością obowiązki zachowania szczególnej ostrożności i upewnienia
    się, że można bezpiecznie przejść służą zapobieganiu zdarzeniom
    drogowym. W przeciwieństwie do tego, żeby dać przyzwolenie na "róbta co
    chceta" i niech o bezpieczeństwo w całości zadba kto inny - czyli
    kierowca (czyli tez ktoś, kto nawet przy najlepszych chęciach nie będzie
    w stanie tego zawsze zrobić - pomijając fakt, że drobne wykroczenia
    popełnia absolutnie i bezwzględnie każdy).

    --
    mk4

  • 77. Data: 2019-10-30 06:11:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.10.2019 o 23:18, mk4 pisze:

> [...]
    > zwężonych ulicach i iść do paki bo jakiś pajac wtargnął (bo mi się
    > wmawia, ze może - i tworzy takie regulacje) na jezdnie bez sprawdzenia

    Widocznie tak. Trzeba było być za wyłapywaniem idiotów a nie ich
    usprawiedliwianiem. Trzeba było nie rozumieć co to jest "wtyargnięcie" i
    nie afiszować się ze swoim niezrozumieniem. Trzeba było kierować sie
    PoRD a nie "fizykom". Doszli do wniosku, że nie ma niestety na was bata,
    więc teraz też was będą fizykom gnieść, skoro inaczej nie działa.

    BTW - ten gość na stówkę miał poglady analogiczne do twoich. A jak
    przyszło co do czego to się przyznal i teraz płaczę, że zalamany, że od
    samobójstwa go odciągają itp. Ale jakoś się nie tłumaczy, że mu
    wtargnął, że musiał zapiedalać, bo nie wolno mu się przed przejściem
    zatrzymać itd - czemu, skoro prawo jest po jego stronie?;) Zostało mu z
    bucznych tłumaczeń że go słońce oślepiło i że mu przykro. Weź sobie to
    po uwagę, na razie jesteś kozak w necie, życie jak widzisz w realu to
    weryfikuje.

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2019-10-30 08:49:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-29 o 22:52, kk pisze:

    > Prawa jazdy w ogóle nie powinno być. Tego się powinno uczyć w szkołach
    > powszechnych bo to podstawowa umiejętność życiowa. Nie wyklucza zakazów
    > prowadzenia, ale też piechtochodów.

    Tak jest, też uważam, że nie powinno być prawa jazdy, egzaminów, bo to
    jest opresja autorytarna i prewencyjna. Dopiero, gdy kierujący kogoś
    zabije, to wtedy powinien dostawać zakaz prowadzenia pojazdów. Jeżeli
    drugi raz zabije, to wtedy zakaz dożywotni. Jeżeli zabije trzeci raz, to
    wtedy konfiskata samochodu. Jeżeli czwarty raz zabije, to wtedy i zakaz
    i konfiskata. Jeżeli piąty raz zabije, to... już nie wiem, co - może do
    pierdla?

  • 79. Data: 2019-10-30 08:58:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-29 o 18:47, mk4 pisze:

    > Tylko jest konflikt interesów. Ktoś jedzie samochodem po to, żeby
    > poruszać się sprawnie - a nie po to, żeby jechać 25km/h po zwężeniach i
    > leżących policjantach.

    A dokąd, a dokąd, a dokąd tak gnasz... - ?

    Dawno temu się przekonałem, że wyższa prędkość maksymalna przekłada się
    na wyższe spalanie, większe zużycie klocków itd., ale nie przekłada się
    bynajmniej na wcześniejszą godzinę przybycia do celu. Pięknie widać do w
    mieście, gdy toczę się te przepisowe 50 + zwyczajowe 9, to sprawnie i
    dynamicznie jestem wyprzedzany przez spieszących się kierowców i wszyscy
    się spotykamy jeśli nie przed najbliższymi światłami, to przed
    następnymi. I śpieszący się znowu rura spod świateł, lecą przed siebie,
    paręset metrów dalej hebel, hebel, hebel. Ja w tym czasie spokojnie się
    dotaczam, akurat zapala się zielone, ja nawet się nie zatrzymuję, tamci
    oczywiście w palnik i gnają z rykiem i spalinami aż do następnych
    świateł, gdzie znów się spotykamy.

  • 80. Data: 2019-10-30 09:16:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-10-29 o 21:45, Shrek pisze:

    > Przed chwilą były ustawione tak, że dawały po oczach. Teraz narzekasz,

    Były i są.

    > że na przejściu jest jaśńiej niż gdzie indziej.

    To może wytłumaczę.
    Akomodacja oka ludzkiego do światła. Jak wejdziesz z jasnego dnia do
    słabo oświetlonej piwnicy, to mało widzisz. Posiedzisz w tej piwnicy i
    stopniowo zaczynasz widzieć coraz więcej. Spotkałeś się z czymś takim?

    Teraz jedziesz w nocy ulicą, na której co kilkaset metrów są JASNO,
    BARDZO JASNO oświetlone przejścia dla pieszych. Twoje oczy dostosowują
    się do jasnego oświetlenia. Mijasz takie jasno oświetlone przejście za
    nim, aż do następnego przejścia widzisz mało, mniej niż byś widział
    jadąc cały czas słabo, ale równomiernie oświetloną ulicą. Przeskoki w
    natężeniu światła sprawiają, że oko ludzkie nie ma wystarczająco czasu,
    żeby zadziałała akomodacja.
    Albo jeszcze inaczej. Wyobraź sobie, że z jasnego dnia wszedłeś do
    ciemnej piwnicy. Na początku prawie nic nie widzisz, ale po jakimś
    czasie akomodacja wzroku sprawia, że zaczynasz w tej piwnicy coraz
    więcej widzieć. Wtedy wychodzisz z piwnicy na jasny, słoneczny dzień.
    Swiatło razi cię w oczy, więc je mrużysz, czekasz aż wzrok się
    dostosuje. Kiedy wzrok już się dopasuje do jasnego dnia, idziesz znów do
    piwnicy... I tak wiele razy. Podobnie działa jazda ulicą z przejściami
    doświetlonymi tymi nowymi ledowymi lampami. Dodatkowo te ledowe lampy są
    fatalnie ustawione i rażą w oczy, jak jadący z przeciwka SUV z za wysoko
    ustawionymi ledami.