  • 11. Data: 2010-06-28 09:02:25
    Temat: Re: ISLANDIA PLENER FOTO
    Od: pancolar <p...@g...com>

    On 28 Cze, 08:22, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > To jest du o? Pan mechanik za zobaczenie pralki bierze na nasze 500 z
    > ;) a ty si o groszowe sprawy bijesz. Jak znajd to p niej wykopi Ci
    > rachunek ze sklepu, w ka dym razie w te 20 z to ci ko mi uwierzy
    > --
    > Kiedy publikacja zdj w internecie wymaga a odwagi...
    > dzi wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    Wiec tak

    w linku z wcześniej cena jest 4200 PLN + 220 EUR
    z programem - pokrywa sie nam 9 13 i 14 reszta czyli myvatn jokulsa
    dettifoss są na północy kraju

    co do cen campingow:

    REYKJAVIK

    http://reykjavikcampsite.is/displayer.asp?cat_id=30

    cena 1000 ISK

    GEYSIR

    "Price per pers is kr. 1.000 including in the price hotpots and
    natural
    hotspring swimmingpool.
    Wifi around the place and free off charge.

    See you soon in Geysir"

    1000 ISK to 25 PLN

    to że za byle camping na którym nic nie ma w Polsce płaci sie wiecej
    to juz osobna sprawa :)

    wyjazd jest skalkulowany na przelot samolotem i wynajem samochodu
    Jeśli są jakieś pytania to zapraszam na maila albo na telefon

    725185274 z resztą dane do mnie sa na dobas.art.pl

    wtedy prześle mailem czy wytlumacze co i jak bo nie ma co siac tu
    propagandy i dyskutowac czy
    znajdzie sie nocleg za 20 PLN czy sie nie znajdzie

    wiem ze aby wyjazd doszedl do skutku trzeba miec komplecik bo im mniej
    osob bedzie jechalo tym koszta sie zwieksza i to
    niestety rozwali wyjazd...

    > Musisz mnie z kims mylic ;)

    Oj... skanował nie wywoływał... a nie jestes Jakubem J. ze Studio
    Qba ?

    pozdrawiam
    M.Dobas

  • 12. Data: 2010-06-28 10:25:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "pancolar" <p...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > natural
    > hotspring swimmingpool.
    > Wifi around the place and free off charge.

    Czyli nie 20, a 25 i nie za "noclegi i żarcie", tylko za kawalek trawy pod
    namiotem.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2010-06-28 12:53:03
    Od: pancolar <p...@g...com>

    On 28 Cze, 12:25, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > "pancolar" <p...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Czyli nie 20, a 25 i nie za "noclegi i ?arcie", tylko za kawalek trawy pod
    > namiotem.
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Ale nikt nigdzie nie pisał że to jest za noclegi i żarcie...

    > wydatek rzedu 20 PLN na noc

    sądzę że słowo "za noc" wiele tłumaczy
    Zarówno 15 jak i 25 to jest koło 20. Stąd określenie WYDATEK RZĘDU 20
    PLN za noc.
    Przykładowo w Neskaupstadur camping jest darmowy a z kolei w
    Hrafntinnusker 12 PLN więc też się łapie do RZĘDU 20 PLN

    Można spać i w Hotelach i stołować się w Sheratonie, mozna spać pod
    namiotem i gotować na kartuszu...
    Obiad w restauracji siłą rzeczy jest droższy niz ugotowanie sobie w
    menażce zupy.
    Za to pierwsze zapłacisz 300 PLN za drugie 3 PLN. Jeśli ktos nie jest
    przyzwyczajony do tego typu podróżowania
    Nie umie, nie potrafi, jest za stary, nigdy w życiu nie rozpalał
    ogniska, brzydzi sie takim typem turystyki
    i nastawia się na śniadanie do łóżka podane przez obsługe hotelową to
    ewidentnie nie jest to tego typu wyjazd
    Nie ta grupa ludzi i nie ten "profil wyjazdu". Założenie jest takie
    żeby podróżować tanio i jak najwięcej sfotografować

    Jednym taki sposób pasuje innym nie - jesli komuś nie pasuje to po co
    szydzić?? Ot tak aby coś napisać ?
    Nie każdy jest w ten sposób w stanie podróżować są tacy którzy to
    lubią.

    Cały czas twierdze że wyżywienie i noclegi na miejscu to już groszowe
    sprawy względem przelotu / wynajmu samochodu
    paliwa itp itd... Na Islandii z produktów żywnosciowych przede
    wszystkim drogie jest mięso i to rzeczywiście jest "produkt luksusowy
    " ale na przykład kurczaki i jagnięcina juz są tańsze przykładowo kilo
    jagnięciny kosztuje 18 PLN a kilo kurczaka 10 PLN Nie są to
    zastraszajace ceny Litr mleka ~2 PLN chleb tostowy podobnie

    wszystko kwestia jakie kto ma priorytety. Ja osobiście przyzwyczajony
    jestem do podróżowania po taniości
    na tej zasadzie jest wyjazd - jak pisalem na początku niskobudżetowy.
    Nic złego mi sie nie stanie jak przez 10 dni będe sobie gotował rż z
    kurczakiem czy zupy z proszku...

    cały wątek i więcej informacji klaruje się tutaj :

    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?p=637523#
    post637523

    ale trzeba mieć konto na Forum,
    żeby nie bylo watpliwości wkleje dwa fragmenty dotyczace wyzywienia i
    zakwaterowania
    bo jak widac budzi to kontrowersje. esli ktoś bedzie chciał dołączyć
    do wyjazdu to z całą pewnościa pozna
    wszystkie szczegóły

    Wyżywienie
    Nie jest zawarte w kalkulacji. Można wziąć jakąś ilość jedzenia ze
    sobą choć jesteśmy ograniczeni limitem wagi bagażu. Lepiej wziąć
    statyw zamiast konserw bo konserwy mozna będzie kupić gdziebądź a
    statyw to statyw Regularnie będziemy zatrzymywać się na zakupy w
    supermarketach. W niektórych miejscach noclegowych jest możliwość
    skorzystania z kuchni jednak należy ze sobą zabrać palnik, menażkę i
    jakieś sztućce. Paliwo do palników dostępne jest w zasadzie na każdej
    stacji benzynowej a cena jest analogiczna do ceny w Polsce -
    niejednokrotnie nawet nizsza...

    Zakwaterowanie
    Śpimy pod namiotami , noclegi w większości na Polach namiotowych gdzie
    spokojnie jest prysznic bieżąca woda, czasem nawet takie luksusy jak
    pralnie i suszarnie niejednokrotnie wifi.
    Ma to szereg plusów - choćby taki że spiąć na polu namiotowym w
    rejonie Gejzeru spokojnie można zacząć fotografowanie bladym świtem
    gdy nie ma w okolicy jeszcze żadnego samochodu / autokaru a słonko
    jest niziutko nad horyzontem

    pozdrawiam
    M.Dobas

  • 14. Data: 2010-06-28 13:25:06
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 27 Jun 2010 15:31:51 -0700 (PDT), pancolar napisał(a):

    > hej
    >
    > montujemy plener fotograficzny oparty na ekipie z olympusclub.pl
    > Jedziemy na Islandie na rejon 10 dni

    Jakie terminy?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 15. Data: 2010-06-28 19:42:37
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > Obiad w restauracji siłą rzeczy jest droższy niz ugotowanie sobie w
    > menażce zupy.

    Cyfra i me, me, "menażka" obok siebie???
    omal się nie zapisałem, dobrze, że ostrzegłeś

    JD

  • 16. Data: 2010-06-28 21:46:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-28 01:09, pancolar wrote:
    > wyjazd jest fotograficzny - duzo czasu na rozstaiwenie statywu
    > porobienie zdjec....
    > nie jest to tania miejcowa ale za to widoki jakie oferuje powlajaa na
    > kolana.....

    Już Ci o tym pisałem - nie kłócę się o cenę, bo zdecydowanie miejsce jest
    ciekawe, a niezbyt dostępne.
    Jednak... chodzi o to, że jeśli chcesz poważnie podejść do sprawy, to nie
    możesz poniekąd najważniejszego czynnika wyboru dla większości ukrywać.
    Cena nie jest mała w stosunku do pensji większości, o stosunku do
    atrakcyjności miejsca zupełnie się nie wypowiadam.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 17. Data: 2010-06-28 21:48:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-28 08:22, Grzegorz Krukowski wrote:
    > To jest dużo? Pan mechanik za zobaczenie pralki bierze na nasze 500 zł
    > ;) a ty się o groszowe sprawy bijesz. Jak znajdę to później wykopię Ci
    > rachunek ze sklepu, w każdym razie w te 20 zł to ciężko mi uwierzyć

    Proszę Cię, nie rozbieraj mojej wypowiedzi na pojedyncze zdania i nie
    odwołuj się do nich wybiórczo, zaledwie w następnym masz odpowiedź!

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 18. Data: 2010-06-28 21:55:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-28 02:12, T...@s...in.the.world wrote:
    > Ale to tyle musi kosztowac.
    > O, w tym samym czasie inna impreza:
    > <http://www.horyzonty.pl/oferta/przyroda/68-W_kraini
    e_ognia_i_lodu_plener
    > _fotograficzny>
    > Tylko, z to na 15 dni wiec 50% dluzej.
    > No i trudno mi program porownac a to najwazniejsze.

    Proszę Cię, przecież wyraźnie napisałem, że nie chodzi mi o ocenę
    przelicznika opłacalności, ale o brak ważnego drobiazgu.

    A żeby zasiać wątpliwości co do opłacalności to powiem wam, że znam
    conajmniej kilka przypadków gdy ktoś zwiedził fajne miejsce za okrutnie
    niską cenę. Nie mam na myśli tu stopa, ale np. znajomi w lutym przelecieli
    zaraz pod koło biegunowe za 9zł od osoby w dwie strony - tyle kosztował
    ich bilet tanimi liniami. W sumie wyjazd na dwa tygodnie wyszedł ekipę po
    może kilkaset złotych (i to raczej w pierwszej połowie). Wiem, że cena
    jest niewiarygodna, ale wątpie by dobre kilka osób kłamało, a jakoś dali
    radę z studenckich funduszy. Tymczasem byli i zorzę widzieli :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 19. Data: 2010-06-28 22:03:26
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    pancolar wrote:

    > w porownaniu do 15,900 zł od osoby

    Szesnaście zeta za osobę to super, hiper, mega kosmiczna okazja.

  • 20. Data: 2010-06-29 08:47:24
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    > niskobudzetowo :)
    >

    > * Keflavik
    > * Geysir
    > * Gulfoss
    > * Landmannalaugar
    > * Skeidararsandur
    > * Skaftafel
    > * Svartifoss
    > * Jokulsarlon
    > * Vik
    > * Skogafoss
    > * HraunFossar
    > * Bluelagoon
    >
    > Wyjazd typowo fotograficzny z czasem na rozstawienie ststywu i

    Pare uwag generalnych, jakoże byłem an islandii parę razy:
    Generalnie jest drogo, z dalszych postów w dyskusji zeprzewidujecie namiotowo-
    samochodowo, co w zasadzie jest jedynym wariantem nie rujnujacym kieszeni i
    dającym wystarczajacą mobilność.
    ALE: Do Landamnnalaugar NIE dojedziecie zwykłym autem. Konieczna terenówka,a
    tu już koszty wypozyczenia sa spore, na cały pobyt Was zrujnuje. Z kolei
    pozostałe lokalizacje [zależy, gdzie sie chcecie kręcić w rejonie
    Skeidarasandur] w ogóle nie wymagają 4x4, osobowe auto będize ze 2x tańsze.
    Podmiana auta byłaby rozwiazaniem, ale to jest mały problem logistyczny, żeby
    nie robić tzw. drop-off. Na Waszym miejscu Landamnnalaugar zostawiłbym na
    koniec, biorą terenówkę specjalnie na nie. Legalnie osobówką z wypozyczalni
    możecie dojechac conajwyzej 2 dni ostrego marszu z buta od L. -chodzi tu o
    przepisy wypożyczalni i ubezpieczenie [zakaz wjazdu na drogi klasy F], a nie
    przejezdność, bo własna osobówka dojechalibyscie już całkiem niedaleko L. [ale
    nie do samego końca -brody przez rzekę].
    Sprawdźcie też ceny autobusu do L., latem kursuje taki terenowy -to droga
    zabawa [jak wszystkie połączenia autobusowe na Islandii, poza komunikacja
    miejską], ale warto porownać z cenami wypożyczenia terenówki na.
    Zajrzyjcie na www.nat.is, b. dużo użytecznych informacji, jak trochę pokopać.
    Druga sprawa: sporym błędem wg. mnie jest skupienie się tylko na południu
    Wyspy, gdzie jada sztampowo wszyscy. Północ jest b. ciekawa, a macie dosyć
    czasu na wariant objazdu Wyspy dookoła, z pominieciem Snaefellsness i Fiordów
    Zachodnich. W 10 dni można Islandię objechac dookoła [z ograniczeniami j. w.],
    aczkolwiek raczej zabraknie czasu na wypad do Landmannalaugar z którego lepiej
    nie rezygnować. Spróbujcie to przedłużyć do pełnych 2 tygodni lub jakoś
    inaczej wypracowac rezerwę czasu. Na północy jest zwykle lepsza pogoda niż na
    południowym zachodzie [co może mieć znaczenie przy foto-plenerach], krajobrazy
    i miejsca b. atrakcyjne. Maksymalna widoczność, jaką miałem okazje podziwiać z
    okolic Krafli wynosiła [latem!] 200km.
    Pozdrawiam
    -J.