  • 11. Data: 2003-08-01 04:05:19
    Temat: Re: IPArtners - problemy
    Od: "Adam Kondrat" <adam_odspamiacz@kondrat_delete.pl>

    Odnosnie moich problemow z GTS Internet Partners, dodam ze jestem podpięty
    do stacji INTRACO w odległości 1100m od bazówki.

    moja antena jest na wysokości 17 piętra i widzi się z anteną na Intraco w
    idealny sposób. po drodze nie ma budynku większego niż połowa mojego, więc
    na takiej odległości to chyba nawet z WI-FI nie powinno być problemów.

    Oczywiście jak już łącze będzie sprawne to założe na swoim routerze kolejki
    i bedę to jeszcze optymalizował. Natomiast obecnie che dostać takie łącze,
    jakie być powinno, a więc synchroniczne i symetryczne.

    Adam Kondat

  • 12. Data: 2003-08-03 07:30:58
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Adam Kondrat" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i bedę to jeszcze optymalizował. Natomiast obecnie che dostać takie łącze,
    > jakie być powinno, a więc synchroniczne i symetryczne.

    No przeciez masz synchroniczne i symetryczne. Problemy Twoje wynikaja z
    tego ze wysycasz lacze, a system Aperto ma dluga kolejke fifo i robi
    Ci traffic shaping zamiast policingu.

    Zamiast jeczec wdrozylbys kolejkowanie u siebie jak piszesz (wystarczy
    na poczatek goly policing 126kbps na upload i 120kbps na download) i bedzie
    git.

    Pozatym nic nie poradze.
    Zawsze bedziesz narzekal (http://adam.kondrat.pl/policja/ - hahaha)
    P/

  • 13. Data: 2003-08-04 08:17:11
    Od: "Adam Kondrat" <adam_delete@dalete_kondrat.pl>

    > No przeciez masz synchroniczne i symetryczne. Problemy Twoje wynikaja z

    Tak, już teraz mam. I ciesze sie, ze mi to poprawiono.

    > tego ze wysycasz lacze, a system Aperto ma dluga kolejke fifo i robi
    > Ci traffic shaping zamiast policingu.

    ok

    > Zamiast jeczec wdrozylbys kolejkowanie u siebie jak piszesz (wystarczy
    > na poczatek goly policing 126kbps na upload i 120kbps na download) i
    bedzie
    > git.

    i tak tez zrobie w najbliższym czasie. Tak też mi podpowiedział Jacek Zapała
    z GTS

    > Pozatym nic nie poradze.
    > Zawsze bedziesz narzekal (http://adam.kondrat.pl/policja/ - hahaha)

    Dobrze, dla odmiany ponieważ nic nie pisałem o tych pozytywnych stronach
    GTS, zmodyfikowałem opis fotki

    http://www.arbiter.pl/zdjecie/982

    A oto zalety, które udało mi się zauważyć:

    a.. Łącze działa przez cały czas z deklarowaną przepustowością - jesli jest
    to 2 MBIT to da sie te 2 Mbit w kazdej chwili uzyskac (np testujac
    pobieranie pliku z http://kernel.org
    a.. Na DSLu pingi do NASKU są po ok 6-7ms
    a.. Wyjścia na swiat i do Polski są naprawdę bardzo dobre.
    a.. SEC NS jest rejestrowany w ciagu okolo 15 min, wiec szybko.
    a.. Awarie które się zdarzają, sa bardzo szybko usuwane.Max awaria to może
    15 min, a zwykle wystarczy 5 min i wszystko działa poprawnie

    Tylko te problemy z Aperto na tym małym łaczu 128 mnie dobijały.

    z kolei drugie łacze ktore bylo na Aperto i działało z 2 Mbit nie mialo
    takich przypadlosci jak to lacze male - działało synchronicznie

    Adam
    narzekacz

  • 14. Data: 2003-09-01 10:32:03
    Od: d...@w...sobie.to

    Adam Kondrat <adam_odspamiacz@kondrat_delete.pl> wrote:

    > bezskutecznie. Łącze nie było synchroniczne. Tzn pobieranie danych w jednym
    > kierunku powodowało niemożliwość wysyłania w drugim.

    Synchroniczne lacze tym sie rozni od asynchronicznego, ze wraz z danymi
    wysylany jest zegar, a w transmisji nie ma przerw. Rozroznienie takie ma
    sens w przypadku polaczenia serialem, na eth nie ma znaczenia.
    Brak mozliwosci odbioru w czasie nadawania, to *simplex*, znany wlasnie z
    eth i zwany tam (nie wiem czemu) half-duplex. Przesylanie w obie strony na
    raz to duplex, zwany w eth (tez nie wiem czemu - chyba nie moz zeby bylo
    po
    amerykanskiemu - wszystko tam jest "dobre" i "leprsze", a "zlego" nie ma)
    full-duplex.
    Aperto to system TDD, ktopry (w przeciwienstwie do FDD)

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    1. Insist that you are a vegetarian and protest anytime your roommate

  • 15. Data: 2003-09-01 13:41:29
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <bius76$7pj$1@sklad.atcom.net.pl> d...@w...sobie.to napisał(a):
    > Brak mozliwosci odbioru w czasie nadawania, to *simplex*, znany wlasnie z
    > eth i zwany tam (nie wiem czemu) half-duplex.

    bo (o ile sie nie myle) "brak mozliwosci odbioru w czasie nadawania" to
    wlasnie half-duplex, a simplex to calkowity brak mozliwosci odbioru,
    takia "transmisja" jednokierunkowe.
    pozdrawiam Andrzej

  • 16. Data: 2003-09-01 16:44:06
    Od: Leszek <r...@f...onet.pl>

    In article <biv7v8$afe$3@atlantis.news.tpi.pl>, a...@w...pl says...

    > bo (o ile sie nie myle) "brak mozliwosci odbioru w czasie nadawania" to
    > wlasnie half-duplex, a simplex to calkowity brak mozliwosci odbioru,
    > takia "transmisja" jednokierunkowe.
    > pozdrawiam Andrzej

    Nie, simplex to mozliwosc nadawania w jednym tylko kierunku w jednostce
    czasu.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 17. Data: 2003-09-01 22:05:56
    Od: d...@w...sobie.to

    d...@w...sobie.to wrote:

    Cos mi obgryzlo maila...

> [...]
    > full-duplex.
    > Aperto to system TDD, ktory (w przeciwienstwie do FDD)

    Dalej mialo byc:

    dziala z podzialem czasu, a wiec simplexem i nie moze przesylac w obie
    strony jednoczesnie.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    36. Fill an empty shaving cream can with whipped cream. Use it to

  • 18. Data: 2003-09-01 22:06:50
    Od: d...@w...sobie.to

    andrzej <a...@w...pl> wrote:

    > bo (o ile sie nie myle) "brak mozliwosci odbioru w czasie nadawania" to
    > wlasnie half-duplex, a simplex to calkowity brak mozliwosci odbioru,
    > takia "transmisja" jednokierunkowe.

    No wlasnie nie. Jest:

    1. simplex - transmisja na przemian, na jednym medium (np. jedna nosna)

    2. duo-simplex - transmisja na przemian, ale na osobnych mediach (np. dwie nosne, dwa
    kable)

    3. duplex - transmisja jednoczesna w obu kierunkach, oczywiscie osobne media

    Nr 2 mozna spotkac w taksowkach (zeby wszyscy slyszeli baze, ale nie siebie
    wzajemnie), w eth via hub (dwie nosne, ale nadal na
    przemian).

    Nr 1 to np. eth na koncentryku.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    28. Bowl inside the room. Set up tournaments with other people in the

  • 19. Data: 2003-09-01 22:06:51
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    W artykule <M...@n...onet.pl> Leszek napisał(a):

    > Nie, simplex to mozliwosc nadawania w jednym tylko kierunku w jednostce
    > czasu.

    "Łącze transmisji danych może pracowac w trybie dupleksowym (FDX),
    półdupleksowym (HDX) oraz simpleksowym (SX). Łącze dupleksowe zapewnia
    równoczesną wymiane informacji w obydwóch kierunkach, natomiast łącze
    simpleksowe nie ma kanału powrotnego"
    Andrew Simmonds
    "Wprowadzenie do transmisji danych"
    tłumaczył