  • 51. Data: 2012-05-15 11:44:13
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 19:51:45 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta
    > wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg?
    > Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia
    > cuda.

    No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.
    Pacnięcie przy prędkościach każdego samochodu 60 km/h (=16,7 m/s).
    Liczymy pędy kazdego auta:
    Fiesta 1100*16,7=18370 kg*m/s
    Granada 1500*16.7=25050 kg*m/s

    Po zderzeniu pozostanie zatem pęd 25050 - 18370 = 6680 kg*m/s, masa wspólna
    to 2600kg, czyli mamy prędkość po wypadku 6680/2600=2,6m/s czyli 9,2km/h

    Czyli dla Fiesty to odpowiednik walnięcia w scianę z prędkością 70km/h, a
    dla Granady tak samo z prędkościa 50km/h.

    20km/h różnicy. To tylko 30% predkości początkowej. Cudów masa nie robi. To
    tylko fizyka.

    --
    ___________ (R)

  • 52. Data: 2012-05-15 11:56:52
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 15, 2012 7:44:13 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:

    > No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.

    Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady. Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty
    z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie bede sie klocil o kilka kg.

    Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju bezpieczenswta na
    przestrzeni 30 lat? Moze jednak te poduszki powietrzne czy kontrolowane strefy
    zgniotu cos daja? Zwyczajnie nie zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze stary samochod
    bedzie bezpieczniejszy tylko dlatego ze jest ciezszy.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 53. Data: 2012-05-15 13:43:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup

    >No to policz sobie. Masa Granady to 1500kg. Fiesta wazy jakieś 1100.

    Naprawde tyle ?

> [...]
    >70km/h, a
    >dla Granady tak samo z prędkościa 50km/h.
    >20km/h różnicy. To tylko 30% predkości początkowej. Cudów masa nie

    Z tym ze pamietasz crashtesty ? Te stare auta okazywaly sie dosc
    slabe.

    Jesli wierzyc, to sierra po 55km/h jest powaznie zniszczona
    http://www.youtube.com/watch?v=KhKS5k3Kyt4

    J.

  • 54. Data: 2012-05-15 20:57:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 02:09:10 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego "wprowadzania w blad" nie widze.
    > To chyba uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w nieruchoma bariere.

    No cóż, kolejny dowód, że na fizyce spałeś.

    Dwa auta mające po tyle samo gwiazdek zatem według Ciebie daja taki sam
    poziom bezpieczeństwa.
    Tyle, że jak się one razem pacną, to wychodzi, że jedno z nich zabiło
    pasażerów. Bo było małe i lekkie.

    Ale nie, to nie jest wprowadzanie w bład. Ani-ani.

    --
    ___________ (R)

  • 55. Data: 2012-05-15 20:59:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 02:56:52 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Wikipedia podaje od 1,190 kg do 1,430 dla Granady.

    Mój dowód rejestracyjny 1530.

    Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie
    bede sie klocil o kilka kg.

    Dla najnowszej wersji od 1037 do 1137.

    > Ale dlaczego zignorowales druga czesc mojej wypowiedzi, o rozwoju bezpieczenswta na
    przestrzeni 30 lat?

    Bo żadne zaklinanie poduszkami nie sprawi, że trzeba gdzieś energię twojego
    ciała wynosząca M*v*v/2 rozproszyć.

    --
    ___________ (R)

  • 56. Data: 2012-05-15 21:01:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 13:43:08 +0200, J.F napisał(a):

    > Naprawde tyle ?

    Full wersja nawet ciut więcej. Moja miała 1445, a była bez klimy,
    elektrycznych szyb, nowomatu i paru dodatkowych bajerów.

    > Z tym ze pamietasz crashtesty ? Te stare auta okazywaly sie dosc
    > slabe.
    >
    > Jesli wierzyc, to sierra po 55km/h jest powaznie zniszczona
    > http://www.youtube.com/watch?v=KhKS5k3Kyt4

    Alez jasne, że bedzie. Cudów nie ma, wtedy nie było takich metod
    projektowania i nie mam złudzeń, że będę pokiereszowany.

    --
    ___________ (R)

  • 57. Data: 2012-05-15 21:02:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 09:52:20 +0100, kamil napisał(a):

    > Ile ta twoja granada wazy? 1200kg? Tyle co nowa fiesta.

    Nie, misiu. 1500kg.

    --
    ___________ (R)

  • 58. Data: 2012-05-15 23:02:41
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Wednesday, May 16, 2012 4:59:56 AM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:

    > Mój dowód rejestracyjny 1530.
    Jaki rocznik z jakim silnikiem

    > Ford podaje okolo 1,170 dla Fiesty z 2012 (zaleznie od wersji). Ale nie
    > bede sie klocil o kilka kg.
    >
    > Dla najnowszej wersji od 1037 do 1137.

    Rocznik 2012? Wiec jednak kolo 1,170 -
    http://media.ford.com/images/10031/2012_Fiesta_Specs
    .pdf

    > Bo żadne zaklinanie poduszkami nie sprawi, że trzeba gdzieś energię twojego
    > ciała wynosząca M*v*v/2 rozproszyć.

    No oczywiscie ze energie ciala gdzies trzeba rozposzyc. I stary np. rozproszy w
    kolumne kierownicy miazdzac kierowce, nowy w poduszke. Nie tylko waga wplywa na
    bezpieczenstwo, nie wiem czemu probujesz zaprzeczac oczywistemu?

    Tutaj fajnie widac roznice pomiedzy autami teraz i 20 lat temu:
    http://www.youtube.com/watch?v=o2g6XdmmqIE

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 59. Data: 2012-05-16 07:06:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Iguan_007 wrote:

    > No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka.
    > Ile ta wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty?
    > 100-300 kg? Jakos nie podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe
    > kilogramy zrobia cuda. Bo w zderzeniu starego z nowym wcale nie
    > chodzi tylko o mase. Gdzie rozwoj w dziedzinie bezpieczenstwa przez
    > ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
    > zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod
    > podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?

    no wyatrczy popatrzeć na filmiki z testów dość starego velsatisa czy czego
    podobnego z wysokiej półki.

  • 60. Data: 2012-05-16 07:08:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Iguan_007 wrote:

> [...]
    > zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze stary samochod bedzie
    > bezpieczniejszy tylko dlatego ze jest ciezszy.

    słodkie cytryny gorzkie pomarańcze, kto liznął psychologii ten wie o co
    chodzi :)