eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[ INTERIA] nie wiem, czy było.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 90

  • 61. Data: 2012-05-16 07:14:34
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    >
    >>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
    >>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
    >>
    >> rożnica masy...
    >
    > Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
    > jaki będzie wynik?

    lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
    2.5 tony


  • 62. Data: 2012-05-16 08:47:08
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-15 23:02, *Iguan_007* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > No oczywiscie ze energie ciala gdzies trzeba rozposzyc. I stary np. rozproszy w
    kolumne kierownicy miazdzac kierowce, nowy w poduszke.

    I w gnącą się blachę drugiego samochodu

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 63. Data: 2012-05-16 13:52:27
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 07:06:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    >> ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
    >> zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod
    >> podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?
    >
    > no wyatrczy popatrzeć na filmiki z testów dość starego velsatisa czy czego
    > podobnego z wysokiej półki.

    No to tak zbiorczo - kontrolowane strefy zgniotu zaczęły się w Volvo
    Amazon, czyli lata 50-te. Składające się kolumny kierownicy nie wiem
    dokładnie, Granada z 1973 roku miała i składająca się i łamaną - w momencie
    uderzenia kierownica w kabinie leci do przodu.
    Silnik lądujący pod podłoga również, bo to przy silniku wzdłuż wychodzi
    naturalnie.

    ja wiem, że dla większosci ludzi bezpieczeństwo pojawiło się wtedy, kiedy
    marketing zaczął o tym trąbić...

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 64. Data: 2012-05-16 13:54:14
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 07:14:34 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    >> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
    >> jaki będzie wynik?
    >
    > lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
    > 2.5 tony

    Weź teraz małego, fafnastogwiazdkowego piździka i tego SUV-a :D

    P.S. Naucz sie GrAnada. Powtórz GrAnada. Już umiesz? przez A. Przez 'e' to
    Dynda pisze.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 65. Data: 2012-05-16 22:25:54
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Adam,

    Jednak  roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
    inaczej nowa fiesta.  Piszesz ze Granada miala skladana kolumne kierownicy? Moze
    miala, ale w tym crash tescie ktory przytoczem porzednio kierowca nawet nowszej
    Sierry wali w kierownice. Co do wzorow ktore podajesz,  sa fajne ale w tym wypadku
    wcale nie przesadzaja ze kierowaca samochodu wazacego te 200kg mniej bedzie tym
    bardziej poszkodowanym. Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow a nie o
    zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
    sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
    bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
    glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
    zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
    kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?

    Pozdrawiam, 

    Iguan 


    --    
    -- 
    Iguan007 
    Sezon caly rok: 
    http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia 
    --


  • 66. Data: 2012-05-16 22:59:39
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-05-16 22:25, Iguan_007 pisze:
    > Adam,
    >
    > Jednak roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
    inaczej nowa fiesta.

    oczywiście, jest duża szansa na to, że Granadę projektowali
    inżynierowie, nową Fiestę zaś księgowi ;-) co było doskonale widać na
    przykładzie mercedesowskiej E-klasy przy przejściu z w124 do w210 ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 67. Data: 2012-05-16 23:45:32
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Michal,
    Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
    bezpieczniejsze od wspolczesnych. Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki,
    napinacze pasow itp. bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec silne rece i sie
    dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz porownanie zderzenia nowego ze starym,
    Twoja wiara w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.

    Pozdrawiam,
    Iguan


  • 68. Data: 2012-05-17 00:05:34
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 13:25:54 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Adam,
    >
    > Jednak  roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
    inaczej nowa fiesta.
    Wybacz, ale ja widze w moim czytniku tyle Twojego tekstu.
    naucz Swój nowczesny czytnik zawijania wierszy, to Ci odpiszę.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 69. Data: 2012-05-17 12:14:31
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 14:45:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Michal,
    > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
    bezpieczniejsze

    jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.

    I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
    liczy się opłacalność.
    Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
    samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
    gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
    Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
    zabijał.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 70. Data: 2012-05-17 13:37:49
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, May 17, 2012 8:14:31 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:

    > jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.

    > I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
    > liczy się opłacalność.

    To kiedys sie nie liczyla oplacalnosc? Granada byla projektem charytatywnym?

    Mowimy o bezpieczenstwie, co niby ta Granada miala wiecej zrobione pod katem
    bezpieczenstwa od nowej Fiesty? Miala ABS? Poduszki? Napinacze pasow? Napisz prosze
    konkretnie na czym ci okrutni ksiegowi oszczedzili w Fiescie a nie oszczedzili w
    Granadzie?

    > Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
    > samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
    > gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
    > Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
    > zabijał.

    To w ktorym miejscu ta Granada byla lepsza? Jakis konkretny przyklad? Bo to co
    napisales powyzej to tylko jakies fantazje, majace sie nijak to Twojej metnej teorii
    o wyzszym bezpieczenstwie w starociu.

    Pozdrawiam,
    Iguan

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: