-
61. Data: 2012-05-16 07:14:34
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>>
>> rożnica masy...
>
> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
> jaki będzie wynik?
lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
2.5 tony
-
62. Data: 2012-05-16 08:47:08
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2012-05-15 23:02, *Iguan_007* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
> No oczywiscie ze energie ciala gdzies trzeba rozposzyc. I stary np. rozproszy w
kolumne kierownicy miazdzac kierowce, nowy w poduszke.
I w gnącą się blachę drugiego samochodu
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
63. Data: 2012-05-16 13:52:27
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 16 May 2012 07:06:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>> ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
>> zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod
>> podloga? Tak sobie to po prostu zignorujesz?
>
> no wyatrczy popatrzeć na filmiki z testów dość starego velsatisa czy czego
> podobnego z wysokiej półki.
No to tak zbiorczo - kontrolowane strefy zgniotu zaczęły się w Volvo
Amazon, czyli lata 50-te. Składające się kolumny kierownicy nie wiem
dokładnie, Granada z 1973 roku miała i składająca się i łamaną - w momencie
uderzenia kierownica w kabinie leci do przodu.
Silnik lądujący pod podłoga również, bo to przy silniku wzdłuż wychodzi
naturalnie.
ja wiem, że dla większosci ludzi bezpieczeństwo pojawiło się wtedy, kiedy
marketing zaczął o tym trąbić...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
64. Data: 2012-05-16 13:54:14
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 16 May 2012 07:14:34 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami.
>> jaki będzie wynik?
>
> lepszy dla małego niż dla ciebie twoja grenada kontra duży SUV ważący 2 czy
> 2.5 tony
Weź teraz małego, fafnastogwiazdkowego piździka i tego SUV-a :D
P.S. Naucz sie GrAnada. Powtórz GrAnada. Już umiesz? przez A. Przez 'e' to
Dynda pisze.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
65. Data: 2012-05-16 22:25:54
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
Adam,
Jednak roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
inaczej nowa fiesta. Piszesz ze Granada miala skladana kolumne kierownicy? Moze
miala, ale w tym crash tescie ktory przytoczem porzednio kierowca nawet nowszej
Sierry wali w kierownice. Co do wzorow ktore podajesz, sa fajne ale w tym wypadku
wcale nie przesadzaja ze kierowaca samochodu wazacego te 200kg mniej bedzie tym
bardziej poszkodowanym. Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow a nie o
zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?
Pozdrawiam,
Iguan
--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
66. Data: 2012-05-16 22:59:39
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2012-05-16 22:25, Iguan_007 pisze:
> Adam,
>
> Jednak roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
inaczej nowa fiesta.
oczywiście, jest duża szansa na to, że Granadę projektowali
inżynierowie, nową Fiestę zaś księgowi ;-) co było doskonale widać na
przykładzie mercedesowskiej E-klasy przy przejściu z w124 do w210 ;-)
--
Pozdr.
Michał
-
67. Data: 2012-05-16 23:45:32
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
Michal,
Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
bezpieczniejsze od wspolczesnych. Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki,
napinacze pasow itp. bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec silne rece i sie
dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz porownanie zderzenia nowego ze starym,
Twoja wiara w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.
Pozdrawiam,
Iguan
-
68. Data: 2012-05-17 00:05:34
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 16 May 2012 13:25:54 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
> Adam,
>
> Jednak roznica 30 lat to sporo i inaczej bedzie zaprojektowana ta stara granada,
inaczej nowa fiesta.
Wybacz, ale ja widze w moim czytniku tyle Twojego tekstu.
naucz Swój nowczesny czytnik zawijania wierszy, to Ci odpiszę.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
69. Data: 2012-05-17 12:14:31
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 16 May 2012 14:45:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
> Michal,
> Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
bezpieczniejsze
jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.
I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
liczy się opłacalność.
Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
zabijał.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
70. Data: 2012-05-17 13:37:49
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Thursday, May 17, 2012 8:14:31 PM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
> jak zwykle - widze tylko tyle, co powyżej.
> I to całkiem rozsądny argument, bo obecnie księgowi projektuja auta, więc
> liczy się opłacalność.
To kiedys sie nie liczyla oplacalnosc? Granada byla projektem charytatywnym?
Mowimy o bezpieczenstwie, co niby ta Granada miala wiecej zrobione pod katem
bezpieczenstwa od nowej Fiesty? Miala ABS? Poduszki? Napinacze pasow? Napisz prosze
konkretnie na czym ci okrutni ksiegowi oszczedzili w Fiescie a nie oszczedzili w
Granadzie?
> Można zrobić bardzo bezpieczny samochód, ale to sa koszty. Mozna zrobić
> samochód, który perfekcyjnie przejdzie testy zderzeniowe. I ten dostanie 5
> gwiazdek i sie bedzie sprzedawał.
> Tyle, że to oznacza, że przy prędkości ciut większej niz testowa bedzie
> zabijał.
To w ktorym miejscu ta Granada byla lepsza? Jakis konkretny przyklad? Bo to co
napisales powyzej to tylko jakies fantazje, majace sie nijak to Twojej metnej teorii
o wyzszym bezpieczenstwie w starociu.
Pozdrawiam,
Iguan