-
41. Data: 2012-05-15 00:29:04
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 May 2012 08:08:25 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> tja... a jak masz starego drypa to już te 0% wystarczy abyś wylądowal z
> cięzkimi obrażeniami w szpitalu na długie tygodnie, w tym bezpieczniejszym
> wyjdziesz po przeglądzie ambulatoryjnym.
>
> a jak trzaśniesz 30% silniej to w drypie wyladujesz w pudełku a w nowym
> tylko w szpitalu...
Może tak, a może nie. Kwestia w co i jak, Wiara w gwiazdi ENCAP jest
zdecydowanie przesadzona.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
42. Data: 2012-05-15 00:30:27
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 May 2012 08:16:17 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> tylko że gdybyś ja zaliczył w Granadzie kontra coś sporo cięższego to byś
> mógł wyjść w pudełku...
W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.
>
> czy Granada miała choćby poduszkę?
A po co jej/ Miałem w niej 140cm od nóg do początku zderzaka.
> swoją droga to nie sądzę aby przedpotopowa Granada byłą bezpieczniejsza od
> starego forda escorta, którey był raczej marny.
Choćby sam fakt, że miała silnik wzdłuż daje jej przewagę.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
43. Data: 2012-05-15 00:30:58
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> rożnica masy...
Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami. jaki
będzie wynik?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
44. Data: 2012-05-15 04:51:45
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Tuesday, May 15, 2012 8:30:27 AM UTC+10, Adam Płaszczyca wrote:
>
> W kazdym aucie tak jest. Róznica mas zawsze działa na niekorzyśc lżejszego.
No masa dziala. Ale nie mowimy tutaj o zderzeniu pociagu z osobowka. Ile ta
wspomniana Granada wazy wiecej od wspolczesnej np. Fiesty? 100-300 kg? Jakos nie
podzielam Twojego entuzjazmu ze te dodatkowe kilogramy zrobia cuda. Bo w zderzeniu
starego z nowym wcale nie chodzi tylko o mase. Gdzie rozwoj w dziedzinie
bezpieczenstwa przez ostatnie 20-30 lat? Poduszki,napincze pasow, kontrolowane strefy
zgniotu, skladajace sie kolumny kierownicy czy silnik ladujacy pod podloga? Tak sobie
to po prostu zignorujesz?
Pozdrawiam,
Iguan
--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
45. Data: 2012-05-15 07:18:01
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim wprowadzaniu w
blad mowisz?
http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
Pozdrawiam,
Iguan
--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
46. Data: 2012-05-15 10:48:05
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
>>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP
>>pokazują jak
>>wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym
>>pojazdem
>O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim
>wprowadzaniu w blad mowisz?
>http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym z
ta sama predkoscia.
A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.
Tylko ze ... ile wazyla granada, a ile np jakis wspolczesny punto, czy
co tam teraz za malego fiata robia ?
J.
-
47. Data: 2012-05-15 10:52:20
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: kamil <k...@s...com>
On 14/05/2012 23:30, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Mon, 14 May 2012 08:12:52 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>>
>> rożnica masy...
>
> Stary 'dryp' sporo ważący vs lekki piździ z fafnastoma gwiazdkami. jaki
> będzie wynik?
>
Ile ta twoja granada wazy? 1200kg? Tyle co nowa fiesta.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
48. Data: 2012-05-15 11:09:10
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Iguan_007 <i...@g...com>
On Tuesday, May 15, 2012 6:48:05 PM UTC+10, J.F wrote:
> >http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
>
> To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym z
> ta sama predkoscia.
> A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.
>
Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego "wprowadzania w blad" nie widze. To chyba
uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w nieruchoma bariere. MZ wprawadzanie w
blad byloby wtedy gdybysmy zderzali te samochody z roznymi obiektami i porownywali
wyniki.
Pozdrawiam,
Iguan
--
--
Iguan007
Sezon caly rok:
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia
--
-
49. Data: 2012-05-15 11:33:34
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
On Tuesday, May 15, 2012 6:48:05 PM UTC+10, J.F wrote:
>> >http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx
>> To wlasnie symuluje zderzenie z drugim takim samym pojazdem jadacym
>> z
>> ta sama predkoscia.
>> A jak nie bedzie tak samo ciezki (wysoki itp) to efekty beda inne.
>Oczywiscie. Ale wlasnie ja tutaj zadnego "wprowadzania w blad" nie
>widze. To chyba uczciwy test - wszystkie samochody wjezdzaja w
>nieruchoma >bariere. MZ wprawadzanie w blad byloby wtedy gdybysmy
>zderzali te samochody z roznymi obiektami i porownywali wyniki.
O tyle nieuczciwy, ze kupujesz jakies male jezdzidelko, myslisz sobie
"ma 4 gwiazdki - wystarczy", a potem 90% pojazdow na drodzie jest
wiekszych, zderzasz sie z nimi i wyniki sa gorsze.
Tyle w teorii, bo w praktyce to juz roznie bywa - male jezdzidelko jak
nowe jest calkiem ciezkie, duzy samochod jak stary okazuje sie slaby,
bezposrednie porownania zderzen tez pokazuja ciekawe wyniki.
J.
-
50. Data: 2012-05-15 11:35:19
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 14 May 2012 22:18:01 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
>>To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
> wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
>
> O czym Ty mowisz? Akurat zderzenie czolowe jest z bariera, o jakim wprowadzaniu w
blad mowisz?
Właśnie o tym. Ile stojących, nieruchomych barier tego rodzaju jak w teście
widziałeś na drodze?
Żadnej?
Takie zderzenie to symulacja dająca podobne wyniki jak zderzenie dwóch
identycznych aut. Rozszerzając nieco powyższe, można wyniki testu odnosić
do zderzeń aut tej samej klasy, szczególnie w odniesieniu do masy pojazdu.
Natomiast zderzenie dwóch pojazdów które mają różna masę to juz inna bajka.
Przede wszystkim - wystepuje różnica pędów, co widac ładnie na filmie ze
zderzenia Smarta Z Mercedesem - po zderzeniu Smart odskakuje do tyłu. To
oznacza, że dla Smarta takie zderzenie odpowiadałoby walnięciu w testowa
przeszkode nie z prędkościa taka, jak przy testach (AFAIK 55km/h), tylko
około 70km/h. A dla Mercedesa odpowiednio nie 55, a 40km/h.
Zresztą zam ENCAP sie do tego przyznaje.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++