  • 1. Data: 2010-02-19 20:31:07
    Temat: IMAP Idle, Exchange i Gmail
    Od: monowalker <m...@n...pamietam.mai.la>

    Pytanie do praktyków:
    Czego użyć do obsługi skrzynki e-mail(Gmail) w czasie rzeczywistym, IMAP
    idle czy Exchange? Nie zależy mi na synchronizacji kalendarza, kontaktów
    - tylko poczta, większe znaczenie ma oszczędność transferu danych i
    energii(jeśli można mówić o jakiejś).

    Telefon to Samsung i780 z WinMo 6.5. Potrzebuje jakiegoś dodatkowego
    oprogramowania do IMAP idle?

    Dzięki za ew. rady.

    --
    Pozdrawiam,
    monowalker

  • 2. Data: 2010-02-19 20:42:34
    Temat: Re: IMAP Idle, Exchange i Gmail
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:31:07 +0100, monowalker napisał(a):

> [...]
    > idle czy Exchange? Nie zależy mi na synchronizacji kalendarza, kontaktów
    > - tylko poczta, większe znaczenie ma oszczędność transferu danych i

    a co ci szkodzi w połączeniu exchange zaptaszkować tylko pocztę i kazać mu
    sprawdzać co godzinę zamiast push?

    "WIesz Apple nie musi sie rzucac na kazda nisze z rozpacza w oczach jak
    "Nokia ktorej wyciekaja pieniadze" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 3. Data: 2010-02-19 20:53:21
    Od: monowalker <m...@n...pamietam.mai.la>

    W dniu 2010-02-19 21:42, Waldek Godel pisze:

    > a co ci szkodzi w połączeniu exchange zaptaszkować tylko pocztę i kazać mu
    > sprawdzać co godzinę zamiast push?

    Dzięki za odpowiedź, ale... umiem skonfigurować połączenie wyłącznie do
    pobierania poczty, napisałem o kalendarzu itp. żeby nikt mi nie
    wyciągnął tego jako przewagi exchange nad IMAP idle.

    Jeszcze raz, co lepsze do otrzymywania powiadomień o nowej poczcie(i
    pobieraniu jej) w czasie rzeczywistym - exchange push czy IMAP idle?
    Przy uwzględnieniu takich kryteriów jak oszczędność transferu i energii.

    --
    Pozdrawiam,
    monowalker

  • 4. Data: 2010-02-19 21:00:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:53:21 +0100, monowalker napisał(a):

    > Jeszcze raz, co lepsze do otrzymywania powiadomień o nowej poczcie(i
    > pobieraniu jej) w czasie rzeczywistym - exchange push czy IMAP idle?
    > Przy uwzględnieniu takich kryteriów jak oszczędność transferu i energii.

    Exchange, bo to naturalne działanie systemu twojego telefonu. A po
    ustawieniu czasu sprawdzania, zamiast push zużywa tyle samo wszystkego co
    imap ustawiony z takim samym interwałem.

    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 5. Data: 2010-02-19 21:03:28
    Od: monowalker <m...@n...pamietam.mai.la>

    W dniu 2010-02-19 22:00, Waldek Godel pisze:
    > Exchange, bo to naturalne działanie systemu twojego telefonu. A po
    > ustawieniu czasu sprawdzania, zamiast push zużywa tyle samo wszystkego co
    > imap ustawiony z takim samym interwałem.

    Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    monowalker

  • 6. Data: 2010-02-19 23:19:52
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.02.2010 monowalker <m...@n...pamietam.mai.la> napisał/a:

    > Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź.

    Heh, WG i rzeczowa :)

    Exchange używa direct push:

    http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa997252%
    28EXCHG.80%29.aspx

    jest to https z long idle (15 minut), więc co 15 minut nawet jak nie ma
    maila to pakiecik leci, działa to podobnie do imap idle i tam też takie
    15 minutowe "keepalive" lecą. Pooling 15 minutowy po pop3 pobierze też
    podobną ilość prądu, pooling 30 min będzie oszczędniejszy niż dowolny
    z ww. push.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".