  • 1. Data: 2010-02-19 18:01:19
    Temat: BlackBerry w Roamingu/Niemcy
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam,
    jakich koszty używania-normalnego jak w kraju można spodziewać się w
    przypadku BlackBerry w niemczech, chodzi mi o stawki za minute
    połączenia przychodzącego/wychodzącego i aktywność BB związana z
    obieraniem i wysyłaniem poczty.

    barek

  • 2. Data: 2010-02-19 20:09:18
    Temat: Re: BlackBerry w Roamingu/Niemcy
    Od: Flo <f...@g...pl>

    BAREK pisze:
> [...]
    > przypadku BlackBerry w niemczech, chodzi mi o stawki za minute
    > połączenia przychodzącego/wychodzącego i aktywność BB związana z

    BIS/BES działa tylko w ramach własnych przekaźników.
    W roamingu niestety rozliczane jest to według zwykłej transmisji danych,
    a więc stawki są kosmiczne.
    Przykładowo w Plusie 2zł netto za 50KB.
    Jeśli w roamingu się za bardzo rozpędzisz to rachunek może spokojnie
    osiągnąć wartość trzy lub cztero cyfrową.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 3. Data: 2010-02-19 22:02:21
    Od: Gambit <k...@g...com>

    Pomyśl o paczce roamingowej BB zaktywowanej na czas wyjazdu - powinno
    wyjść Ci to taniej. Chyba, że masz w swoim BB WiFi to wtedy tylko w
    hotspotach korzystać z BB.

  • 4. Data: 2010-02-19 22:07:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:09:18 +0100, Flo napisał(a):

    > BIS/BES działa tylko w ramach własnych przekaźników.

    a to niby czemu?

    > W roamingu niestety rozliczane jest to według zwykłej transmisji danych,
    > a więc stawki są kosmiczne.

    a to już prawda.Co więcej - te ceny są znacznie wyższe niż ceny tego samego
    roamingu mając karty z innych krajów. Taka chora polska specyfika...

    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
    "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 5. Data: 2010-02-20 05:10:35
    Od: Formika <s...@f...pl>

    BAREK pisze:
> [...]
    > przypadku BlackBerry w niemczech, chodzi mi o stawki za minute
    > połączenia przychodzącego/wychodzącego i aktywność BB związana z
    Głos to jak w każdej taryfie roamingowej ;)
    > obieraniem i wysyłaniem poczty.

    Dziennie BB uzywa ok 300-500KB przy obecnych stawkach wychodzi to
    dziennie miedzy 10-20 pln (bez map ktore znaczaca zwiekszaja zuzycie ale
    sa juz programy pozwalajace zapisac mapy w pamieci telefonu)
    Nie mowie tu o pakietach roamingowych ktore jeszcze bardziej obnizaja
    koszty zwlaszcza na UE.
    Poniewaz BB caly czas trzyma sesje GPRS dobrze jest ustawic recznie
    operatora zeby ci sie sam co chwile nie zmienial na silniejszego.
    np zeby sie nie okazalo ze bedac np na nartach BB na gorze bedzie lapal
    Orange na dole Vodafone a za kazdym razem bedzie otwieral sesje u nowego
    operatora ;)
    Sposobem na obnizenie kosztow jest tez ewentualnie nie bycie caly czas
    online a w sposob swiadomy wlaczenie/wylaczenie transmisji co jakis
    czas. Zwlaszcza gdy jedziemy przez dany kraj samochodem (mozliwosc
    zerwan sesji)
    Hotspoty WIFI po drodze to tez dobry pomysl ale wbrew opinia niektorych
    tylko w Polsce wifi jest za free w prawie kazdym hotelu lub miejscu
    publicznym , na zachodzie zwlaszcza w hotelach jest platny i to bardzo ;(

    Generalnie i tak na BB bedziesz mial w najtanszy mozliwy sposob dostep
    do emaila i internetu w dowolnym miejscu na swiecie ;) (no jeszcze
    kafejki internetowe zostaja ;) )

  • 6. Data: 2010-02-20 09:42:35
    Od: Flo <f...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > a to niby czemu?

    Nie słyszałem aby płacąc np za BIS w Orange używać usługi w ramach
    ryczałtu np w Niemieckim T-mobile.
    Na 100% usługa zostanie rozliczona w ramach roamingu.

    Oczywiście sama usługa będzie działać.

    Miałem na myśli tylko i wyłącznie sposób rozliczenia z opkiem.

  • 7. Data: 2010-02-20 09:56:26
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 06:10:35 +0100, Formika <s...@f...pl> wrote:

    >Hotspoty WIFI po drodze to tez dobry pomysl ale wbrew opinia niektorych
    > tylko w Polsce wifi jest za free w prawie kazdym hotelu lub miejscu
    >publicznym , na zachodzie zwlaszcza w hotelach jest platny i to bardzo ;(

    Hmmmm. Mam cakiem inne spostrzeżenia. Zeszły rok: Rzym, Wiedeń x 2,
    Paryż, Lisbona, Budapeszt. Wszędzie kablowy net w pokoju hotelowym i
    darmowe WiFi w lobby hoteli. Inna sprawa ze nie były to najtańsze
    hotele sieciowe - tu nawet jak musiałem niedawno awaryjnie nocować w
    Lublinie spotkałem się z opłatą za dostep do sieci.

    Zdrówko