  • 101. Data: 2012-04-21 10:19:51
    Temat: Re: I jak tu nie nazywa ich "dawcami"?
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Shrek wrote:

    > Prwadę mówiąc nie zastanawiałem się nad tym. Tylko piszę, że
    > oczekiwanie, ze w sytuacji podbramkowej uważanie ciągłej to świętość
    > jest dość naiwne.

    Moim skromnym zdaniem, gość na motocyklu wskoczył na pas "pod prąd" na długo
    przed manewrem zawracania przez to auto. To by wyjaśniało, dlaczego nie mógł
    ominąć samochódu z prawej strony. Po prostu widział wolno jadący samochód na
    lewym pasie i postanowił "cyknąć" go pod prąd. No i cyknął...
    yamma

  • 102. Data: 2012-04-21 11:31:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Shrek

    > Prwadę mówiąc nie zastanawiałem się nad tym. Tylko piszę, że
    > oczekiwanie, ze w sytuacji podbramkowej uważanie ciągłej to świętość
    > jest dość naiwne.

    Ale samochód gwałtownie nie hamował, tylko zwalniał, więc sytuacja
    podbramkowa to nie była, chyba, że dawca zapieprzał 200.

  • 103. Data: 2012-04-21 11:32:37
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > A nie widziałeś idioty który ze skrajnego prawego skręca nagle w lewo
    > albo na odwrót? Ja widuję codziennie.

    Konstatacja, że ktoś robi coś dziwnego (np. skręca z lewego pasa w prawo)
    powinna tym bardziej skłonić do ostrożności, a nie zapierdalania pół
    metra od niego.

  • 104. Data: 2012-04-21 11:35:17
    Od: to <t...@i...pl>

    begin jahi

    > Talent to trzeba mieć, żeby zobaczyć coś czego nie ma. Gdzie Ty tam
    > widzisz kierunkowskaz?

    Z lewej strony.

    > Gdzie Ty tam widzisz wyprzedzanie? "Idiotyzm
    > kompletny."

    Na filmie -- rozpoczęte, ale nieudane.

    > Gość w samochodzie zaczął bez powodu na pustej drodze hamować do
    > praktycznie zatrzymania, a następnie zawracać. Widać to przed samym
    > zderzeniem - koła skręcone i samochód skręcił już o więcej niż 90
    > stopni.

    Nie bez powodu, tylko powoli zahamował i zaczął zawracać bo widać miał
    taką potrzebę, co nie jest zabronione.

    > Gość na motocyklu jadąc szybko i widząc przed sobą zatrzymujący się
    > samochód próbuje go ominąć z lewej strony (tam jest więcej miejsca). Jak
    > samochód zaczyna skręcać to masz hamowanie. Zwróć uwagę na tor jazdy
    > motocykla: jakby jechał cały czas lewym pasem to byłby równoległy do osi
    > drogi, na filmie widać, że tak nie jest.

    I na tym polegał jego błąd. Zapierdalał i nie przestał nawet, gdy
    zobaczył pojazd hamujący po środku drogi, co nie jest typową sytuacją i
    zwykle oznacza zawracanie. Pewnie 100x wcześniej udało się tak śmignąć, a
    101x już nie.

  • 105. Data: 2012-04-21 12:07:01
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-04-20 15:21, jahi pisze:

    > Gość na motocyklu jadąc szybko i widząc przed sobą zatrzymujący
    > się samochód próbuje go ominąć z lewej strony

    Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

    2) przy omijaniu zachować bezpieczny odstęp od omijanego pojazdu,
    uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość;
    omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać
    się tylko z jego prawej strony;

    --
    RomanS
    ___________________

  • 106. Data: 2012-04-21 12:14:56
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Roman Stachowiak

> [...]
    > uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość;
    > omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać

    Niestety, wg. dużej części obowiązuje tylko jeden przepis PoRD, który w
    dodatku dotyczy wyłącznie "puszkarzy": "pacz w lusterka, motocykle som
    wszendzie!".

  • 107. Data: 2012-04-21 12:17:45
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Roman Stachowiak

> [...]
    > uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość;
    > omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać

    Niestety, wg. dużej części motocyklistów obowiązuje tylko jeden przepis

  • 108. Data: 2012-04-21 17:10:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 21-04-2012 10:18, AZ pisze:
    > A nie widziałeś idioty który ze skrajnego prawego skręca nagle w lewo
    > albo na odwrót? Ja widuję codziennie.

    Ale dopiero co twierdziłeś że lepiej zawracać z prawego niż z lewego :)

    --
    Pozdr.

  • 109. Data: 2012-04-21 17:20:24
    Temat: Re: I jak tu nie nazywać ich "dawcami"?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    no właśnie:
    http://www.motoserce.pl/start.php

  • 110. Data: 2012-04-21 17:28:48
    Od: hikikomori(R) san(R) <h...@a...pl>

    Użytkownik RedLite(R) napisał:

    > A Ty po której wyprzedzasz?

    Raz z lewej, raz z prawej...

    "5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony."

    "10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
    wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1
    i 7:

    na jezdni jednokierunkowej;
    na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze
    zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
    są do jazdy w tym samym kierunku."

    "12. Kierujący rowerem może wyprzedzać inne niż rower powoli jadące
    pojazdy z ich prawej strony."

    --

    Hikikomori(R) San(R) (R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(R)(

    (R)"znowu to padajace z nieba zimne mokre biale gowno"(R) -- (R)wilq(R)