  • 11. Data: 2012-01-20 05:33:24
    Temat: Re: Hydra - reka z 30 palcami i modeleczka
    Od: " Sebastian Z." <s...@g...pl>

    Chyba wiem co masz na mysli, sprobuje zlapac &#8220;pomiedzy&#8221; na swoim poziomie
    jak
    tylko bede mial okazje. Chce zorganizowac mala sesje w nastepny weekend. W
    tygodniu poszukam &#8220;pomiedzy&#8221; w zdjeciach ktore juz zrobilem.

    Tak kompletnie z innej beczki: zawsze mnie zastanawialo czy fotografia jest
    poszukiwaniem fikcji czy prawdy, czy powinna byc pogonia za przekazem czegos
    jak najbardziej &#8220;prawdziwego&#8221; jesli takie cos wogole istnieje, czy moze
    jest
    tym co odbiorcy chca zobaczyc.
    Mysle ze zeby to wyskalowac w jakis sposob &#8220;po miedzy&#8221; bylo by tu dobrym
    poczatkiem.

    Uzyles slow &#8220;kwestia skali&#8221; w takim przypadku kaze zdjecie jest super,
    dla
    punktu ponizej I jest rowniez kopletnym kiczem dla punktu powyzej. (analogia
    sufitu I podlogi w 100 pietrowym budynku) Mysle ze zeby sie rozwijac trzeba
    szukac &#8220;po miedzy&#8221; na coraz wyzszych skalach, niekoniecznie przechodzac
    przez
    wszystkie

  • 12. Data: 2012-01-20 10:17:04
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

> [...]
    > jak najbardziej ,,prawdziwego,, jesli takie cos wogole istnieje, czy moze jest

    Najwazniejsze jest dazenie do prawdy. Nalezy jednak pamietac, ze
    chodzi tu o twoja prawde. Powinno byc to oczywiste, bez dodatkowych
    wyjasnien. Moze zdarzyc sie, ze moja prawda bedzie twoja ale
    prawdopodobienstwo jest niewielkie. Dlatego porozumienie miedzy nami
    na poziomie obrazu (jako wzajemnych widzow) znajduje sie blizej szans
    niz pewnosci. Nie mozesz jako autor zdjec myslec o publice, bo
    wiazaloby sie to z usrednianiem swoich poczynan. Musialbys precyzowac
    w obrazie, dopowiadac, przez co okrajalbys sie z czastki zrozumialej
    dla widza o twoim poziomie wrazliwosci.

    Ja mam podejscie nastepujace. Kiedy ktos mi cos doradza, zawsze
    wyciagam wnioski ale niekoniecznie stosuje.

    > Uzyles slow ,,kwestia skali,,; w takim przypadku kaze zdjecie jest super, dla
    > punktu ponizej I jest rowniez kopletnym kiczem dla punktu powyzej. (analogia
    > sufitu I podlogi w 100 pietrowym budynku)

    Bartek napisal ,,dobra fotografia zawsze posiada jakis przekaz, ktory
    zostanie zawsze w subiektywny sposob zinterpretowany przez odbiorcę.,,

    Jest masa fotografii, nad ktorymi kiedys siedzialem a teraz obok nich
    przechodze. Gdy na nie patrze, widze metodologie i nawet najwieksza
    zdolnosc nie przekonuje mnie, bo owa metoda, jakakolwiek by nie była,
    jest dla mnie durna.
    Kwestia twojej skali jest okreslenie dobrej fotografii, bo w kazdej z
    nich jest jakas metoda. Nie istnieje uniewersalna fotografia, ktora
    zawsze costam.
    Mozna sie doczepic stwierdzajac, ze brak metody jest najlepsza metoda,
    ale pozostaje jeszcze autor, od ktorego zalezy rodzaj tego braku. W
    ten sposob brak przestaje byc brakiem i staje sie metoda. Jesteśmy
    tylko ludzmi.

    Napisal rowniez ,,Gimnastyka slowno-teoretyczna mowiac delikatnie jest
    zbyteczna w przypadku dobrych zdjec.,,

    Jest zbyteczna w przypadku zdjec w ogole.

    > Mysle ze zeby sie rozwijac trzeba
    > szukac ,,po miedzy,, na coraz wyzszych skalach, niekoniecznie przechodzac przez
    > wszystkie

    Uczepiles sie tego ,,pomiedzy,,. Ono dotyczylo portretu i dazenia do
    zmiany wlasnego postrzegania.

    marek