eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy plug-in
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 11. Data: 2021-02-11 19:53:11
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-02-2021 o 17:57, J.F. pisze:

    >>>>> I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika
    >>>>> spalinowego, czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...
    >>>> Sprawdza temperatury płynu.
    >>
    >>> To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P
    >
    >> Jaką grzałką?
    >
    > Opcja skandynawska ... nie ma ?

    Pewnie zależy od modelu.
    W tym teście do którego dałem linki nie było.

    To nie bev.


  • 12. Data: 2021-02-12 08:40:15
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Feb 2021 09:04:48 +0000, K

    > Jak dobierzesz jescze lepiej kryteria to w ogole nic nie pali bo stoi
    > pod domem. Dlatego te testy, ktore maja udowodnic rzekoma wyzszosc
    > hybryd nad konwencjonalnymi sa z zalozenia z dupy pod kazdym wzgledem.

    Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego roku
    jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w IDENTYCZNY
    silnik, tj. wolnossaka 2.0. Podróż W TO SAMO MIEJSCE i w IDENTYCZNYCH
    WARUNKACH podróżnych, tj. box na dachu (dokładnie ten sam), 4 osoby, bagaże
    takie same, bo i ten sam zestaw osób, prędkość podróżna do 120/h (bo hałas,
    szczególnie box hałasował i zaczynał gwizdać powyżej). Jedyna różnica, że
    jak jechaliśmy PHEVem, to była dramatyczna pogoda, więcej śniegu (to wtedy
    na Brennerpass zwaliła się lawina).

    W sumie 2800km przejechane, spalinowy wykotłował 12 litrów, PHEV 10.

    W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego ile w
    korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    naładowanej baterii).

    > Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta
    > na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze sprawdzeniem
    > emisji spalin na calej trasie.

    Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i tak
    ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140. Domagasz się
    rzetelności a sam pieprzysz nierealne farmazony. Przecież oczywiste jest że
    PHEVa, podoobnie jak EV, nie kupuje się żeby zapierdalać cyklicznie po
    autostradzie. To jest nadal pojazd miejski (do jazdy na prądzie) z
    możliwością dłuższego wypadu od święta. Jak u mnie. No ale oczywiście żeby
    udowodnić teorię stawiacie standardowo jakieś oderwane od rzeczywistości
    warunki, typu dziwy że ktoś kupił ciężarówkę do dojazdu do pracy i się
    dziwicie że spala 40l na setkę.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 13. Data: 2021-02-12 08:52:06
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Feb 2021 15:47:08 +0100, J.F.

    > Jak sie wyjezdza z cieplego garazu, to moze nie trzeba.
    > I ciekawe na ile komputer madry ... nie uruchomi silnika spalinowego,
    > czy uruchomi, bo zimno, czy sprawdzi temperatury ...

    Zależy od marki, modelu. W moim MOPie (rocznik 2015) uruchamia silnik
    zazwyczaj jak jest poniżej 10sC na zewnątrz. Ale jak już nagrzeję kabinę
    (co czynię w zasadzie bez wyjątku) na postoju powyżej 15, to nie uruchomi.
    Przy 5 na zewnątrz też trzeba zagrzać powyżej 15. Za to przy 0sC trzeba
    mieć w kabinie bliżej 20 aby się nie uruchomił. Można natoamiast dokupić
    box który oszukuje czujnik temperatury w kabinie i te wartości są zaniżone
    aby nie załączać niepotrzebnie spaliniaka, szybciej jest on także wyłączany
    jeśli już się uruchomi. Generalnie im zimniej, mam wrażenie, to silnik
    uruchamia się po to by się samemu rozgrzać i przygotować do ew. spałowania,
    tj. w razie zapotrzebowania na moc aby nie pracował na sucho.

    MOP polifcie (rocznik 2017) ma już przycisk EV i się spaliniak nie załączy
    póki w baterii jest prąd. Ale też w polifcie poprawili trochę system EV i w
    tym trybie mocniej rwie do przodu więc nie potrzeba mu spaliniaka nawet jak
    się chce bardzo mocno przyśpieszyć.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 14. Data: 2021-02-12 08:56:35
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Feb 2021 16:51:10 +0100, J.F.

    > To trzeba dogrzewac grzałka przed wyjazdem :-P

    Nie trzeba, tylko można. Jak jest taka możliwość to się korzysta, bo
    komfort z wsiadania do ciepłęgo pojazdu (tak jak w lecie do chłodnego) jest
    nieoceniony. Choćby z tego powodu nie wrócę NIGDY do spaliniaka.

    Sarna mi w zeszłym tygodniu wyskoczyła i skasowała samochód, MOPek w
    serwisie -- cierpię teraz katusze w zastępczym spaliniaku bo na stanie nie
    mają ekwiwalentu (ba, w ogóle nic nie mają nawet niższego segmentu) z
    elektrycznym napędem. :P Borze, za jakie grzechy... jeszcze akurat w takie
    mrozy.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 15. Data: 2021-02-12 11:31:25
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k...@m...org...
    >Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego
    >roku
    >jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w
    >IDENTYCZNY
    >silnik, tj. wolnossaka 2.0. Podróż W TO SAMO MIEJSCE i w IDENTYCZNYCH
    >WARUNKACH podróżnych, tj. box na dachu (dokładnie ten sam), 4 osoby,
    >bagaże
    >takie same, bo i ten sam zestaw osób, prędkość podróżna do 120/h (bo
    >hałas,
    >szczególnie box hałasował i zaczynał gwizdać powyżej). Jedyna
    >różnica, że
    >jak jechaliśmy PHEVem, to była dramatyczna pogoda, więcej śniegu (to
    >wtedy
    >na Brennerpass zwaliła się lawina).

    >W sumie 2800km przejechane, spalinowy wykotłował 12 litrów, PHEV 10.

    Ciekawe.
    Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?
    Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo, hamowanie
    regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.


    No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    >W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
    >ile w
    >korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    >naładowanej baterii).

    Ale ladowany z gniazdka czy nie ?

    W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...

    >> Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia
    >> zapieta
    >> na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze
    >> sprawdzeniem
    >> emisji spalin na calej trasie.

    >Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
    >tak
    >ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.

    A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
    Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.

    Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?

    >Domagasz się
    >rzetelności a sam pieprzysz nierealne farmazony. Przecież oczywiste
    >jest że
    >PHEVa, podoobnie jak EV, nie kupuje się żeby zapierdalać cyklicznie
    >po
    >autostradzie. To jest nadal pojazd miejski (do jazdy na prądzie) z
    >możliwością dłuższego wypadu od święta. Jak u mnie.

    Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to naprawde
    spali.

    No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
    smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie przekraczac
    120" :-)

    J.


  • 16. Data: 2021-02-12 11:38:26
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2021 o 11:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:k...@m...org...
    >> Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego roku
    >> jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w IDENTYCZNY
    >> silnik, tj. wolnossaka 2.0.
    > No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    > Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą?
    Te 12 to i tak mało.

    > A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i
    wtedy licze srednia.

    Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
    liczenia spalania?


  • 17. Data: 2021-02-12 12:13:18
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/02/2021 07:40, Myjk wrote:
    > Mon, 8 Feb 2021 09:04:48 +0000, K
    >
    >> Jak dobierzesz jescze lepiej kryteria to w ogole nic nie pali bo stoi
    >> pod domem. Dlatego te testy, ktore maja udowodnic rzekoma wyzszosc
    >> hybryd nad konwencjonalnymi sa z zalozenia z dupy pod kazdym wzgledem.
    >
    > Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch, następnego roku
    > jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w IDENTYCZNY
    > silnik, tj. wolnossaka 2.0. Podróż W TO SAMO MIEJSCE i w IDENTYCZNYCH
    > WARUNKACH podróżnych, tj. box na dachu (dokładnie ten sam), 4 osoby, bagaże
    > takie same, bo i ten sam zestaw osób, prędkość podróżna do 120/h (bo hałas,
    > szczególnie box hałasował i zaczynał gwizdać powyżej). Jedyna różnica, że
    > jak jechaliśmy PHEVem, to była dramatyczna pogoda, więcej śniegu (to wtedy
    > na Brennerpass zwaliła się lawina).
    >
    > W sumie 2800km przejechane, spalinowy wykotłował 12 litrów, PHEV 10.
    >
    > W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego ile w
    > korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    > naładowanej baterii).
    >

    Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice
    auta to nie tak najgorzej.

    >> Pojedz ze Strykowa A1 to Gdanska z max. dopuszczalna predkoscia zapieta
    >> na tempomacie i daj znac co wyjdzie. Najlepiej polacz to ze sprawdzeniem
    >> emisji spalin na calej trasie.
    >
    > Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i tak
    > ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140. Domagasz się
    > rzetelności a sam pieprzysz nierealne farmazony. Przecież oczywiste jest że
    > PHEVa, podoobnie jak EV, nie kupuje się żeby zapierdalać cyklicznie po
    > autostradzie. To jest nadal pojazd miejski (do jazdy na prądzie) z
    > możliwością dłuższego wypadu od święta. Jak u mnie. No ale oczywiście żeby
    > udowodnić teorię stawiacie standardowo jakieś oderwane od rzeczywistości
    > warunki, typu dziwy że ktoś kupił ciężarówkę do dojazdu do pracy i się
    > dziwicie że spala 40l na setkę.
    >

    Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam
    tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju.
    Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac
    rzeczywistosc jak to ich hybrydy malo pala. Wszystko oparte na jakichs
    dziwnych zalozeniach.


  • 18. Data: 2021-02-12 14:26:17
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.

    > Ciekawe.
    > Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?

    20% więcej to ZNACZNIE? >140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo
    cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie powoli
    ładować baterię.

    > Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo, hamowanie
    > regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.

    Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi. Poza tym są jeszcze straty na
    sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też wykorzystuje.

    > No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    > Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem warunki
    były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa. Niemniej po
    prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie
    elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym ICE.

    >>W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
    >>ile w
    >>korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    >>naładowanej baterii).
    > Ale ladowany z gniazdka czy nie ?

    Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii. Powiem
    więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem 1.5T i to
    mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km) i raz
    w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.

    > W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...

    Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez spaliniaka.

    >>Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
    >>tak
    >>ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.
    >
    > A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
    > Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.

    Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do tezy),
    jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że jazda na
    autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko
    sprawdzanie sprawności na autostradach.

    > Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?

    Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę ładować
    prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie jeszcze
    większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś?

    > Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to naprawde
    > spali.

    Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do ICE.
    Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie i
    chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie ma w
    ICE. :P

    > No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
    > smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie przekraczac
    > 120" :-)

    Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki
    argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w całym,
    właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że przy
    takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego, skoro
    nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu
    grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie średnia
    wychodzi 0-2sC.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 19. Data: 2021-02-12 14:34:45
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 11:13:18 +0000, K

    > Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice
    > auta to nie tak najgorzej.

    Box był na obydwu samochodach -- JEDEN I TEN SAM i na TYCH SAMYCH belkach.

    > Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam
    > tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju.

    Oczywiście, ale trzeba do autostrady dojechać, na samej autostradzie też
    się nei da jechać ciągle z taką prędkością, a co więcej dla WIĘKSZOŚCI
    podróż autostradą to wyjątki od reguły. Więc po co takie założenie
    przyjmować?

    > Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac
    > rzeczywistosc jak to ich hybrydy malo pala. Wszystko oparte na jakichs
    > dziwnych zalozeniach.

    Dostałeś moje założenia, (P)HEV pali mniej niż ICE w tych samych warunkach
    do momentu gdy silnik spalinowy nie osiagnie takiej samej sprawności (czyli
    właśnie TYLKO na autostradach przy prędkościach >140/h). Ale życie nie
    składa się tylko i wyłącznie z jazdy po autostradzie, zresztą i na samej
    autostradzie są dohamowania -- wtedy (P)HEV odzyskuje energię, ICE jej
    tylko nie traci. Przy przyśpieszaniu zaś, wspomagany elektrykiem ICE, ma
    znowu lepsza sprawność itd. No ale, jak to powiadasz, fanboje smrodów
    spalinowych, nie mogą tego przyjąć do wiadomości i uparcie zaklinają
    rzeczywistość.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 20. Data: 2021-02-12 14:36:36
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2021 o 14:26, Myjk pisze:

    >jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem 1.5T i to
    > mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km) i raz
    > w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.

    Chciałem go kiedyś kupić.
    Odpuściłem właśnie przez te kosmiczne przepały.

    > Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie i
    > chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie ma w
    > ICE. :P

    Nie każdy tak może.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: