-
21. Data: 2021-02-12 15:18:28
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s05lr4$hv0$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 12-02-2021 o 11:31, J.F. pisze:
> Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
>>> Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch,
>>> następnego roku
>>> jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w
>>> IDENTYCZNY
>>> silnik, tj. wolnossaka 2.0.
>> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
>> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?
>A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile
>palą?
>Te 12 to i tak mało.
Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.
Ale to nie "suv", bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
przy 120 - tylko szybciej :-)
>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
>> autostrade - i wtedy licze srednia.
>Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
>liczenia spalania?
A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
J.
-
22. Data: 2021-02-12 15:36:29
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze:
>> A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą?
>> Te 12 to i tak mało.
>
> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.
O ile spełnia kilka warunków:
-pochodzi sprzed 20 lat i waży połowę tego co obecnie
-ma diesla
-jedzie setką
-jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.
>
> Ale to nie "suv",
Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.
HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120
>>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
>>> autostrade - i wtedy licze srednia.
>
>> Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
>> liczenia spalania?
>
> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.
-
23. Data: 2021-02-12 16:22:09
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F.
> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.
Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma.
> Ale to nie "suv",
Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy
trzydrzwiowej.
> bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
> przy 120 - tylko szybciej :-)
Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel pali 8
przy 200/h. Założył się o skrzynkę piwa z użytkownikiem, film nagrał (nie
wiem czy było tego pół minuty), na liczniku samochodu było w okolicach 190
(bo to analogowy licznik, w zależności od kąta nagrania inna watość
pokazana), w praktyce było poniżej 180, nie było żadnego odniesienia do GPS
(HGW czy z górki nie jechał albo z wiatrem) i też pokazywał chwilowe a nie
podróżne -- oczywiście z GPSem już nie pokazał.
> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że liczy się
całość, średnia z użytkowania, a nie wyjątki od reguły.
--
Pozdor
Myjk
-
24. Data: 2021-02-12 17:58:29
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: K <n...@e...com>
On 12/02/2021 13:34, Myjk wrote:
> Fri, 12 Feb 2021 11:13:18 +0000, K
>
>> Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice
>> auta to nie tak najgorzej.
>
> Box był na obydwu samochodach -- JEDEN I TEN SAM i na TYCH SAMYCH belkach.
>
>> Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam
>> tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju.
>
> Oczywiście, ale trzeba do autostrady dojechać, na samej autostradzie też
> się nei da jechać ciągle z taką prędkością, a co więcej dla WIĘKSZOŚCI
> podróż autostradą to wyjątki od reguły. Więc po co takie założenie
> przyjmować?
>
Wlasnie po to, ze wszelkie "testy" hybryd sprytnie omijaja kwestie
podrozowania poza miastem. Jesli zalozymy, ze hybryda czy elektryk jest
tylko do miasta to tak, owszem nic sie z nimi nie moze rownac.
>> Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac
>> rzeczywistosc jak to ich hybrydy malo pala. Wszystko oparte na jakichs
>> dziwnych zalozeniach.
>
> Dostałeś moje założenia, (P)HEV pali mniej niż ICE w tych samych warunkach
> do momentu gdy silnik spalinowy nie osiagnie takiej samej sprawności (czyli
> właśnie TYLKO na autostradach przy prędkościach >140/h). Ale życie nie
> składa się tylko i wyłącznie z jazdy po autostradzie, zresztą i na samej
> autostradzie są dohamowania -- wtedy (P)HEV odzyskuje energię, ICE jej
> tylko nie traci. Przy przyśpieszaniu zaś, wspomagany elektrykiem ICE, ma
> znowu lepsza sprawność itd. No ale, jak to powiadasz, fanboje smrodów
> spalinowych, nie mogą tego przyjąć do wiadomości i uparcie zaklinają
> rzeczywistość.
>
No wlasnie jedni jezdza na krotkich dystansach po miescie i od wielkiego
dzwona po autostradach, a inni wrecz odwrotnie.
-
25. Data: 2021-02-12 19:17:10
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hks2453wgz9e$....@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F.
>> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.
>Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma.
A Ty ile po autostradzie jezdzisz ?
2 kilometry, ze rozpedzanie ma wplyw na spalanie z trasy ?
No ale potem hamujesz silnikiem to srednia spada :-)
>> Ale to nie "suv",
>Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy
>trzydrzwiowej.
Mnie tam przypomina moje kombi ..
>> bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
>> przy 120 - tylko szybciej :-)
>Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel
>pali 8
>przy 200/h. Założył się o skrzynkę piwa z użytkownikiem, film nagrał
>(nie
>wiem czy było tego pół minuty), na liczniku samochodu było w
>okolicach 190
>(bo to analogowy licznik, w zależności od kąta nagrania inna watość
>pokazana), w praktyce było poniżej 180, nie było żadnego odniesienia
>do GPS
>(HGW czy z górki nie jechał albo z wiatrem) i też pokazywał chwilowe
>a nie
>podróżne -- oczywiście z GPSem już nie pokazał.
No niestety - wskazania komputera tak u mnie skacza, ze niewiele z
tego wynika.
trzeba usrednic na dluzszym dystansie ...
>> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
>Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że
>liczy się
>całość, średnia z użytkowania, a nie wyjątki od reguły.
Tylko jeden za miasto nie wyjedzie, drugi woli autostrady, a trzeci
ich nie ma ...
Na razie to twierdzisz, ze na autostradowej trasie PHEV pali znaczaco
mniej niz czysty spaliniak.
Hm ...
Ten czysty spaliniak to moze z automatem i napedem na 4 kola ?
J.
-
26. Data: 2021-02-12 19:25:07
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s063pe$qbt$2$C...@n...chmurka.net...
W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze:
>>> A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile
>>> palą?
>>> Te 12 to i tak mało.
>
>> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.
>O ile spełnia kilka warunków:
>-pochodzi sprzed 20 lat i waży połowę tego co obecnie
Pochodzi sprzed 13 lat i wazy sporo. Recznie to ledwo popchniesz.
>-ma diesla
No ma, od dawna nie mialem benzyny.
Sierra palila ok 10l lpg - ale troche mniejsza, troche wolniejsza ...
>-jedzie setką
A gdzie tam, przy setce ... nawet nie wiem ile spali, nie mam
cierpliwosci :-)
>-jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.
Az taka niska Vectra nie jest ...
>> Ale to nie "suv",
>Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.
Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P
>HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120
>>>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
>>>> autostrade - i wtedy licze srednia.
>>> Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
>>> liczenia spalania?
>
>> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
>Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.
Niby dlaczego ?
J.
-
27. Data: 2021-02-12 19:44:06
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F.
> Az taka niska Vectra nie jest ...
Opel Vectra B -- Cx = 0,28
Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33
Prawie wcale nie ma różnicy, no wcale.
> Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P
Zachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest pakowny i
bezpieczny.
> Niby dlaczego ?
Bo ci nie będzie pasować do tezy.
--
Pozdor
Myjk
-
28. Data: 2021-02-12 20:30:04
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.
>> Ciekawe.
>> Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?
>20% więcej to ZNACZNIE?
Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie.
>140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo
>cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie
>powoli
>ładować baterię.
Zaraz zaraz ...
-hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ?
-na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km?
bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna,
-jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik?
przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba ze
nie doceniam tego ksztaltu i boxa.
>> Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo,
>> hamowanie
>> regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.
>Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi.
IMO - tyle co nic.
No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile
jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ...
>Poza tym są jeszcze straty na
>sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też
>wykorzystuje.
Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma
to jakos ciekawie zrobione.
Tak ?
https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI
No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a
straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ?
>> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
>> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?
>Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem
>warunki
>były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa.
>Niemniej po
>prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie
>elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym
>ICE.
Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie.
>>>W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
>>>ile w
>>>korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
>>>naładowanej baterii).
>> Ale ladowany z gniazdka czy nie ?
>Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii.
>Powiem
>więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem
>1.5T i to
>mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km)
>i raz
>w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.
>> W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...
>Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez
>spaliniaka.
Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P
>>>Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
>>>tak
>>>ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.
>
>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
>> Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.
>Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do
>tezy),
>jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że
>jazda na
>autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko
>sprawdzanie sprawności na autostradach.
Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w
trasie traca ... chyba.
Moze outlander dowodzi inaczej.
Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady
dominuja.
2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P
>> Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?
>Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę
>ładować
No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales
wcale :-)
>prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie
>jeszcze
>większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś?
Ale przeciez nie mowie nie.
Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie.
>> Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to
>> naprawde
>> spali.
>Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do
>ICE.
>Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie
>i
>chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie
>ma w
>ICE. :P
He?
Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech mieszkasz,
i silnika na postoju uruchomic nie wolno?
No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-)
>> No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
>> smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie
>> przekraczac
>> 120" :-)
>Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki
>argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w
>całym,
Ale czego to ma dowodzic ?
Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ?
>właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że
>przy
>takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego,
>skoro
>nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu
>grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie
>średnia
>wychodzi 0-2sC.
Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi
twierdzili, ze:
-jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w kominku,
-jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu
placic musi,
-srednie zimy sie nie zdarzaja :-(
-lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga.
Moze teraz inaczej to wyglada.
Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ?
J.
-
29. Data: 2021-02-12 21:16:01
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c...@m...org...
Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F.
>> Az taka niska Vectra nie jest ...
>Opel Vectra B -- Cx = 0,28
Ale to jest C i kombi.
>Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33
>Prawie wcale nie ma różnicy, no wcale.
20%.
No dobra - dorzucmy ciut na wielkosc, troche na boxa, ale odejmijmy za
predkosc :-)
Potem dorzucmy za diesla ... 13 litrow mowisz ... ale hybrydowy tylko
10 ?
>> Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P
>Zachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest
>pakowny i
>bezpieczny.
Na wsiadanie nie narzeka, na pakownosc tez nie, bezpieczny ... nie
sprawdzalem, ale przeciez co SUVy sie wywracaja :-)
J.
-
30. Data: 2021-02-12 22:59:22
Temat: Re: Hybrydy plug-in
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-02-2021 o 19:25, J.F. pisze:
>> -jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.
>
> Az taka niska Vectra nie jest ...
Jest.
Przy suvie każdy płaszczak jest.
>
>>> Ale to nie "suv",
>> Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.
>
> Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P
Ale to nie my się dziwimy, tylko Ty.
>> Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.
>
> Niby dlaczego ?
Nieogarniania tematu średniej.