eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybrydy plug-in
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 21. Data: 2021-02-12 15:18:28
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s05lr4$hv0$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 12-02-2021 o 11:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    >>> Jechałem spalinowym Outlanderem (rocznik 2018) do Włoch,
    >>> następnego roku
    >>> jechałem Outlanderem PHEV (rocznik 2015), obydwa wyposażone w
    >>> IDENTYCZNY
    >>> silnik, tj. wolnossaka 2.0.
    >> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    >> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    >A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile
    >palą?
    >Te 12 to i tak mało.

    Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.

    Ale to nie "suv", bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
    przy 120 - tylko szybciej :-)


    >> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
    >> autostrade - i wtedy licze srednia.

    >Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
    >liczenia spalania?

    A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?

    J.


  • 22. Data: 2021-02-12 15:36:29
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze:

    >> A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile palą?
    >> Te 12 to i tak mało.
    >
    > Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.

    O ile spełnia kilka warunków:
    -pochodzi sprzed 20 lat i waży połowę tego co obecnie
    -ma diesla
    -jedzie setką
    -jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.

    >
    > Ale to nie "suv",

    Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.
    HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120

    >>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
    >>> autostrade - i wtedy licze srednia.
    >
    >> Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
    >> liczenia spalania?
    >
    > A co - mam  srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?

    Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.


  • 23. Data: 2021-02-12 16:22:09
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F.

    > Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.

    Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma.

    > Ale to nie "suv",

    Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy
    trzydrzwiowej.

    > bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
    > przy 120 - tylko szybciej :-)

    Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel pali 8
    przy 200/h. Założył się o skrzynkę piwa z użytkownikiem, film nagrał (nie
    wiem czy było tego pół minuty), na liczniku samochodu było w okolicach 190
    (bo to analogowy licznik, w zależności od kąta nagrania inna watość
    pokazana), w praktyce było poniżej 180, nie było żadnego odniesienia do GPS
    (HGW czy z górki nie jechał albo z wiatrem) i też pokazywał chwilowe a nie
    podróżne -- oczywiście z GPSem już nie pokazał.

    > A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?

    Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że liczy się
    całość, średnia z użytkowania, a nie wyjątki od reguły.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 24. Data: 2021-02-12 17:58:29
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/02/2021 13:34, Myjk wrote:
    > Fri, 12 Feb 2021 11:13:18 +0000, K
    >
    >> Pewnie glownie przez box na dachu, ale przy tej masie i aerodynamice
    >> auta to nie tak najgorzej.
    >
    > Box był na obydwu samochodach -- JEDEN I TEN SAM i na TYCH SAMYCH belkach.
    >
    >> Nie o chodzilo mi to, chociaz sam jak wjezdzam na autostrade to zapinam
    >> tempomat na 14-150kmh i tak jade do kolejnego postoju.
    >
    > Oczywiście, ale trzeba do autostrady dojechać, na samej autostradzie też
    > się nei da jechać ciągle z taką prędkością, a co więcej dla WIĘKSZOŚCI
    > podróż autostradą to wyjątki od reguły. Więc po co takie założenie
    > przyjmować?
    >

    Wlasnie po to, ze wszelkie "testy" hybryd sprytnie omijaja kwestie
    podrozowania poza miastem. Jesli zalozymy, ze hybryda czy elektryk jest
    tylko do miasta to tak, owszem nic sie z nimi nie moze rownac.

    >> Chodzilo mi o to jak fanboje i producenci hybryd probuja zaklinac
    >> rzeczywistosc jak to ich hybrydy malo pala. Wszystko oparte na jakichs
    >> dziwnych zalozeniach.
    >
    > Dostałeś moje założenia, (P)HEV pali mniej niż ICE w tych samych warunkach
    > do momentu gdy silnik spalinowy nie osiagnie takiej samej sprawności (czyli
    > właśnie TYLKO na autostradach przy prędkościach >140/h). Ale życie nie
    > składa się tylko i wyłącznie z jazdy po autostradzie, zresztą i na samej
    > autostradzie są dohamowania -- wtedy (P)HEV odzyskuje energię, ICE jej
    > tylko nie traci. Przy przyśpieszaniu zaś, wspomagany elektrykiem ICE, ma
    > znowu lepsza sprawność itd. No ale, jak to powiadasz, fanboje smrodów
    > spalinowych, nie mogą tego przyjąć do wiadomości i uparcie zaklinają
    > rzeczywistość.
    >

    No wlasnie jedni jezdza na krotkich dystansach po miescie i od wielkiego
    dzwona po autostradach, a inni wrecz odwrotnie.


  • 25. Data: 2021-02-12 19:17:10
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hks2453wgz9e$....@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 15:18:28 +0100, J.F.
    >> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.

    >Jak się już rozpędzi to MOŻE tyle ma.

    A Ty ile po autostradzie jezdzisz ?
    2 kilometry, ze rozpedzanie ma wplyw na spalanie z trasy ?

    No ale potem hamujesz silnikiem to srednia spada :-)

    >> Ale to nie "suv",

    >Outlander nie jest normalnym SUVem, to samochód o opływie szafy
    >trzydrzwiowej.

    Mnie tam przypomina moje kombi ..

    >> bez boxa (acz moze byc z rowerami), diesel, i nie
    >> przy 120 - tylko szybciej :-)

    >Tak tak, już jeden taki adaś był na PMB co twierdził że jego diesel
    >pali 8
    >przy 200/h. Założył się o skrzynkę piwa z użytkownikiem, film nagrał
    >(nie
    >wiem czy było tego pół minuty), na liczniku samochodu było w
    >okolicach 190
    >(bo to analogowy licznik, w zależności od kąta nagrania inna watość
    >pokazana), w praktyce było poniżej 180, nie było żadnego odniesienia
    >do GPS
    >(HGW czy z górki nie jechał albo z wiatrem) i też pokazywał chwilowe
    >a nie
    >podróżne -- oczywiście z GPSem już nie pokazał.

    No niestety - wskazania komputera tak u mnie skacza, ze niewiele z
    tego wynika.
    trzeba usrednic na dluzszym dystansie ...

    >> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?
    >Nie średnią autostradową, tylko średnią roczną. Zrozum w końcu że
    >liczy się
    >całość, średnia z użytkowania, a nie wyjątki od reguły.

    Tylko jeden za miasto nie wyjedzie, drugi woli autostrady, a trzeci
    ich nie ma ...

    Na razie to twierdzisz, ze na autostradowej trasie PHEV pali znaczaco
    mniej niz czysty spaliniak.
    Hm ...

    Ten czysty spaliniak to moze z automatem i napedem na 4 kola ?

    J.


  • 26. Data: 2021-02-12 19:25:07
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s063pe$qbt$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 12-02-2021 o 15:18, J.F. pisze:
    >>> A Twoim zdaniem załadowane benzynowe suvy na autostradzie to ile
    >>> palą?
    >>> Te 12 to i tak mało.
    >
    >> Moim zdaniem to zaladowane kombi pali ~7.

    >O ile spełnia kilka warunków:
    >-pochodzi sprzed 20 lat i waży połowę tego co obecnie

    Pochodzi sprzed 13 lat i wazy sporo. Recznie to ledwo popchniesz.

    >-ma diesla

    No ma, od dawna nie mialem benzyny.
    Sierra palila ok 10l lpg - ale troche mniejsza, troche wolniejsza ...

    >-jedzie setką

    A gdzie tam, przy setce ... nawet nie wiem ile spali, nie mam
    cierpliwosci :-)

    >-jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.

    Az taka niska Vectra nie jest ...

    >> Ale to nie "suv",
    >Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.

    Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P

    >HINT: Duster z dieslem, bez boxa, nie mieścił się w 8 przy 120

    >>>> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ? > Wyjade z miasta, wjade na
    >>>> autostrade - i wtedy licze srednia.
    >>> Ty nawet średniej prędkości nie umiesz policzyć, a się pchasz do
    >>> liczenia spalania?
    >
    >> A co - mam srednia autostradowa podawac z miejskimi korkami ?

    >Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.

    Niby dlaczego ?

    J.



  • 27. Data: 2021-02-12 19:44:06
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F.

    > Az taka niska Vectra nie jest ...

    Opel Vectra B -- Cx = 0,28
    Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33

    Prawie wcale nie ma różnicy, no wcale.

    > Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P

    Zachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest pakowny i
    bezpieczny.

    > Niby dlaczego ?

    Bo ci nie będzie pasować do tezy.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 28. Data: 2021-02-12 20:30:04
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 11:31:25 +0100, J.F.
    >> Ciekawe.
    >> Spalinowy znacznie wiecej, w trasie ?

    >20% więcej to ZNACZNIE?

    Znacznie. Szczegolnie, ze powinno byc odwrotnie.

    >140 się już zrównuje, jeśli Cię to pocieszy, bo
    >cała moc z silnika leci na koła. Przy 120 jeszcze ICE jest w stanie
    >powoli
    >ładować baterię.

    Zaraz zaraz ...
    -hybryda, jedzie, laduje baterie, i mniej pali ?

    -na jakim dystansie ty to sprawdzales? 2800km czy 28km?
    bateria sie naladuje i wiecej mocy brac nie powinna,

    -jaka to ma predkosc maksymalna? 140km/h? dwulitrowy silnik?
    przy 140 powinien byc jeszcze spory zapas mocy silnika, no chyba ze
    nie doceniam tego ksztaltu i boxa.

    >> Ladowanie baterii w dlugiej trasie chyba niewiele pomoglo,
    >> hamowanie
    >> regeneracyjne na autostradzie tez wiele nie oszczedzi.

    >Zaoszczędzi więcej niż jak się tego nie robi.

    IMO - tyle co nic.
    No chyba, ze po polskiej w godzinach szczytu jedziesz, i ci co chwile
    jakis tir droge zajezdza i do hamowania zmusza ...

    >Poza tym są jeszcze straty na
    >sprawności, które hybryda, do pewnego poziomu, w trasie też
    >wykorzystuje.

    Hybryda to raczej dodatkowe straty wprowadza, chyba, ze outlander ma
    to jakos ciekawie zrobione.

    Tak ?
    https://www.youtube.com/watch?v=LZ__5-V6CTI

    No ... ciekawe ... na autostradzie moze i naped byl bezposredni, a
    straty ... mniejsze niz w skrzyni biegow ?

    >> No i zaraz - 12l/100 w trasie?
    >> Ciekawe, wina outlandera, wina boxa, wina sklerozy ?

    >Tak, tak, szukaj winnych jak ci do tezy nie pasuje. Jak już pisałem
    >warunki
    >były praktycznie identyczne. Outlander to szafa trzydrzwiowa.
    >Niemniej po
    >prostu trzeba się pogodzić z faktem, że samochód oparty na napędzie
    >elektrycznym jest SPRAWNIEJSZY niż ten sam samochód oparty na samym
    >ICE.

    Normalnie w trasie to jednak nie. Stad masz ten "clutch" w ukladzie.

    >>>W mieście jest podobnie, spaliniak pali 10-12 w zależności od tego
    >>>ile w
    >>>korkach stoi, PHEV 6-8 w trybie hybrydowym (tj. bez uwzględnienia
    >>>naładowanej baterii).

    >> Ale ladowany z gniazdka czy nie ?

    >Przecież napisałem (chyba) wyraźnie, że bez naładowanej baterii.
    >Powiem
    >więcej, jeżdżę właśnie zastępczym Mitsu Eclipse Cross z silnikiem
    >1.5T i to
    >mi żre, na moich obecnych trasach, tj. dom->żłobek->budowa (10-15km)
    >i raz
    >w tygodniu wypad +60km, średnio 13L.

    >> W miescie wydaje mi sie normalne - hybryda pokazuje pazurki ...

    >Zaś PHEV jeszcze bardziej, bo czasem całą trasę przejedzie bez
    >spaliniaka.

    Ale przeciez "bez naladowanej baterii" :-P

    >>>Oczywiście, bo wszyscy od wyjazdu z garażu zapinają się na 180/h i
    >>>tak
    >>>ciągną aż do celu -- dlatgo J.F. ma zawsze średnią 140.
    >
    >> A kto mowil ze od wyjazdu z garazu ?
    >> Wyjade z miasta, wjade na autostrade - i wtedy licze srednia.

    >Ten kto zakłada że jeździ się tylko po autostradzie (bo mu pasuje do
    >tezy),
    >jakby innego świata nie było. Sam jesteś najlepszym przykładem, że
    >jazda na
    >autostradzie to wyjątek od reguły, a mimo tego ciągle forsujesz tylko
    >sprawdzanie sprawności na autostradach.

    Bo tak to juz z hybrydami jest, ze w miescie pokazuja pazurki, a w
    trasie traca ... chyba.
    Moze outlander dowodzi inaczej.

    Poza tym podawales porownanie z trasy, gdzie jednak autostrady
    dominuja.
    2800km do Austrii i z powrotem, z czego polowa po miescie ? :-P

    >> Ale jak przejechales te 2800km, to ile bylo po autostradach ?
    >Większość, ale to 1/8 mojego rocznego przebiegu, kiedy to nie mogę
    >ładować

    No wlasnie - wiekszosc, i spalanie bezyny podalesz, a nie ladowales
    wcale :-)

    >prundem. Co oznacza że przepaść sprawnościowa PHEV vs ICE będzie
    >jeszcze
    >większa niż na samej autostradzie. Zrozumiesz to kiedyś?

    Ale przeciez nie mowie nie.
    Dziwi mnie tylko ta przepasc juz na autostradzie.

    >> Tylko trzeba sobie przeliczyc przez swoj profil jazdy ile to
    >> naprawde
    >> spali.
    >Kto broni? Ja przeliczyłem, i mi się PHEV JUŻ zwrócił w stosunku do
    >ICE.
    >Nie wspominając o takich dobrodziejstwach cisza w kabinie czy grzanie
    >i
    >chłodzenie kabiny podczas postoju, bo tu PHEV w ogóle konkurencji nie
    >ma w
    >ICE. :P

    He?
    Pradem grzeje, zdalnie z apki uruchamiasz, czy w Niemczech mieszkasz,
    i silnika na postoju uruchomic nie wolno?

    No a jak ktos naprawde potrzebuje, to kupowal webasto :-)

    >> No dobra - moze nie o zlotowki tu chodzi, tylko "w miescie nie
    >> smrodze, w miescie nie smrodze, mam ciche auto, tylko nie
    >> przekraczac
    >> 120" :-)

    >Średnia prędkość z całego roku wychodzi mi w okolicach 50, więc taki
    >argument jest kompletnie jałowy -- tak samo jak szukanie dziury w
    >całym,

    Ale czego to ma dowodzic ?
    Ze jak w miejskich korkach stoje, to potem mam na urlop jechac 50 ?

    >właścicieli kotłów na paliwa stałe w COP pomp ciepła, twierdzących że
    >przy
    >takich mrozach to one w zasadzie samym prądem grzeją. No i co z tego,
    >skoro
    >nie liczy się te parę dni mrozów na -15sC (minęło 120 dni sezonu
    >grzewczego, a mrozów jest może 14 dni), tylko cały sezon gdzie
    >średnia
    >wychodzi 0-2sC.

    Jakos tak mialem dalszego znajomego z PC, to blizsi znajomi
    twierdzili, ze:
    -jak jest prawdziwy mroz, to mu PC nie wyrabia i musi palic w kominku,
    -jak jest lagodna zima, to oni prawie nie pala, a on raty kredytu
    placic musi,
    -srednie zimy sie nie zdarzaja :-(
    -lata minely, pompa sie zepsula ... naprawa droga.

    Moze teraz inaczej to wyglada.
    Ale - czy w nowym domu nie zainstalowales grzania gazem ?

    J.


  • 29. Data: 2021-02-12 21:16:01
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c...@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 19:25:07 +0100, J.F.
    >> Az taka niska Vectra nie jest ...

    >Opel Vectra B -- Cx = 0,28

    Ale to jest C i kombi.

    >Mitsubishi Outlander III -- Cx = 0,33
    >Prawie wcale nie ma różnicy, no wcale.

    20%.
    No dobra - dorzucmy ciut na wielkosc, troche na boxa, ale odejmijmy za
    predkosc :-)
    Potem dorzucmy za diesla ... 13 litrow mowisz ... ale hybrydowy tylko
    10 ?

    >> Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P
    >Zachciało się, bo jest mega wygodny do wsiadania, do tego jest
    >pakowny i
    >bezpieczny.

    Na wsiadanie nie narzeka, na pakownosc tez nie, bezpieczny ... nie
    sprawdzalem, ale przeciez co SUVy sie wywracaja :-)

    J.


  • 30. Data: 2021-02-12 22:59:22
    Temat: Re: Hybrydy plug-in
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-02-2021 o 19:25, J.F. pisze:

    >> -jest płaskie, czyli nie ma żadnego przełożenia na suvy.
    >
    > Az taka niska Vectra nie jest ...

    Jest.
    Przy suvie każdy płaszczak jest.

    >
    >>> Ale to nie "suv",
    >> Czyli znowu gadasz o czymś o czym nie masz pojęcia.
    >
    > Zachcialo sie wam miec "suv" to teraz cierpcie :-P

    Ale to nie my się dziwimy, tylko Ty.

    >> Innej nie podasz, bo jej wyliczenie przekroczy Twoje możliwości.
    >
    > Niby dlaczego ?

    Nieogarniania tematu średniej.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: