-
51. Data: 2019-10-04 08:40:14
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 3 Oct 2019 17:28:34 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 03-10-2019 o 17:20, J.F. pisze:
>>> Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
>>> innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P
>>
>> Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
>> A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
>> ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
>> pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...
>
> Ale toto właśnie ma wszystkie wady typowej cvt.
> Może nawet jeszcze w większym stopniu, niż typowa cvt (bo takie już
> miewają wirtualne biegi, co trochę poprawia sytuację). ;-)
A jakiez to sa wady "typowej CVT" ?
> Na szczęście są też hybrydy ze zwykłą dwusprzęgłówką i nie ma obowiązku
> męczyć się z takimi idiotycznymi skrzyniami.
W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
uruchamiac w miare potrzeby.
Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony, czy jakis
pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?
Zaleta toyoty jest, ze samochod moze jechac wolno, a silnik pracowac
szybko ..
J.
-
52. Data: 2019-10-04 10:18:33
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
> uruchamiac w miare potrzeby.
Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
wsadzić.
> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
ale powinno działać.
> czy jakis
> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?
A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej napęd
na przód jak w tojce:P
--
Shrek
-
53. Data: 2019-10-04 11:18:59
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d970057$0$528$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
>> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
>> uruchamiac w miare potrzeby.
>Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
>wsadzić.
No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami :-)
>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
>No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
>ale powinno działać.
Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.
>> czy jakis
>> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie
>> wystarczajace?
>A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej
>napęd na przód jak w tojce:P
No i naped z silnika bedzie na przod.
A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
ruszaniu na sliskim ...
J.
-
54. Data: 2019-10-04 13:04:47
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 3 Oct 2019 21:03:15 +0200, yabba
> Zwykły automat za długo przełącza się
> z D na R i odwrotnie.
Sprawdziłem i w MOL PHEV bez problemu da się bujać. Przełączenie "biegu"
trwa tyle co ruch wajchą z góry na dół (dwa położenia, ale skok dżojstika
jest relatywnie długi).
--
Pozdor
Myjk
-
55. Data: 2019-10-04 13:14:40
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.10.2019 o 11:18, J.F. pisze:
>> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
>> wsadzić.
>
> No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami :-)
Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy całym
szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w kategoria
trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na tak genialny
pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego dobry powód:P
>>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
>
>> No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
>> ale powinno działać.
>
> Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.
Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)
>>> czy jakis
>>> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?
>
>> A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej napęd
>> na przód jak w tojce:P
>
> No i naped z silnika bedzie na przod.
> A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
> ruszaniu na sliskim ...
Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest napęd
realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów - jeśli
się nie mylę, to musi być dobry powód.
--
Shrek
-
56. Data: 2019-10-04 13:44:25
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-10-04 o 10:18, Shrek pisze:
> W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
>
>> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
>> uruchamiac w miare potrzeby.
>
> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
> wsadzić.
>
Outlander PHEV jakoś obywa się bez skrzyni biegów.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
57. Data: 2019-10-04 13:48:11
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-10-04 o 13:04, Myjk pisze:
> Thu, 3 Oct 2019 21:03:15 +0200, yabba
>
>> Zwykły automat za długo przełącza się
>> z D na R i odwrotnie.
>
> Sprawdziłem i w MOL PHEV bez problemu da się bujać. Przełączenie "biegu"
> trwa tyle co ruch wajchą z góry na dół (dwa położenia, ale skok dżojstika
> jest relatywnie długi).
>
Bylo jakieś autko, które miało wbudowaną funkcję "kołyski". Było to coś
wyprawowego, typu Disco, LC, RR, albo jakaś Gelenda.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
58. Data: 2019-10-04 14:13:59
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.10.2019 o 13:44, Adam pisze:
> W dniu 2019-10-04 o 10:18, Shrek pisze:
>> W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
>>
>>> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
>>> uruchamiac w miare potrzeby.
>>
>> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
>> wsadzić.
>>
>
> Outlander PHEV jakoś obywa się bez skrzyni biegów.
A ma tak jak proponowuje JF - klasyczny napęd na przód i elektryczny
tylko na tył?
--
Shrek
-
59. Data: 2019-10-04 14:19:33
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5d97299e$0$522$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 04.10.2019 o 11:18, J.F. pisze:
>>> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z
>>> przodu wsadzić.
>
>> No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami
>> :-)
>Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy
>całym szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w
>kategoria trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na
>tak genialny pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego
>dobry powód:P
A moze za malo odwazni ? :-)
>>>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
>>> No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach
>>> itd, ale powinno działać.
>
>> Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.
>Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
>mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)
Pytanie w pierwszych Priusach bardzo zasadne ... bo bez wtyczki.
Po co to zrobili ?
No coz, spadalo spalanie w miescie, w trasie ... chyba roslo.
Przy tych z wtyczka - na codzien po miescie moglbym nie smrodzic.
I nie bal sie rozladowania bateryjki.
>>>> czy jakis
>>>> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie
>>>> wystarczajace?
>
>>> A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej
>>> napęd na przód jak w tojce:P
>
>> No i naped z silnika bedzie na przod.
>> A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
>> ruszaniu na sliskim ...
>Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest
>napęd realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów -
>jeśli się nie mylę, to musi być dobry powód.
Moze klient ma inne oczekiwania ... a moze sie mylisz.
Bo zrobic naped 4WD mechanicznie ... trudno, nawet bardzo trudno,
kazdy pomysl ma jakies wady.
J.
-
60. Data: 2019-10-04 14:41:12
Temat: Re: Hybryda zonk
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.10.2019 o 14:19, J.F. pisze:
>> Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy
>> całym szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w kategoria
>> trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na tak
>> genialny pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego dobry
>> powód:P
>
> A moze za malo odwazni ? :-)
A gdzie tu odwaga, żeby pójść najbardziej oczywistą ścieżką? BTW -
pierwszy prius tak nie miał, czy sobie po prostu wymyśliłem, że właśnie
tak to musi działać?
>> Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
>> mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)
>
> Pytanie w pierwszych Priusach bardzo zasadne ... bo bez wtyczki.
> Po co to zrobili ?
> No coz, spadalo spalanie w miescie, w trasie ... chyba roslo.
No taki sobie pomysł. Ale od czegoś trzeba zacząć.
> Przy tych z wtyczka - na codzien po miescie moglbym nie smrodzic.
> I nie bal sie rozladowania bateryjki.
Ale tak naprawdę jak mieszkasz w mieście... to nie masz na ogół gniazdka.
>> Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest
>> napęd realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów -
>> jeśli się nie mylę, to musi być dobry powód.
>
> Moze klient ma inne oczekiwania ... a moze sie mylisz.
A co klienta obchodzi jak to zrobili, ma działać. A moze się mylę. Niech
sie Majk wypowie jak to w outlanderze jest.
> Bo zrobic naped 4WD mechanicznie ... trudno, nawet bardzo trudno,
Bez przesady.
> kazdy
> pomysl ma jakies wady.
Niewatpliwie.
--
Shrek