eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHybryda zonk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 51. Data: 2019-10-04 08:40:14
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2019 17:28:34 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 03-10-2019 o 17:20, J.F. pisze:
    >>> Nazwali e-CVT żeby ładnie wyglądało, że się z czymś wybili, czymś
    >>> innowacyjnym, przekładnią planetarną, która ma 2000 lat :P
    >>
    >> Trzeba przyznac, ze w calosci funkcjonalnosc CVT posiada.
    >> A ze nazwali inaczej ... moze nie chcieli byc oskarzani ze CVT tam nie
    >> ma, co widzimy w niniejszym watku, a moze nie chcieli, zeby klienci
    >> pomysleli zaraz o wadach "typowej" CVT ...
    >
    > Ale toto właśnie ma wszystkie wady typowej cvt.
    > Może nawet jeszcze w większym stopniu, niż typowa cvt (bo takie już
    > miewają wirtualne biegi, co trochę poprawia sytuację). ;-)

    A jakiez to sa wady "typowej CVT" ?

    > Na szczęście są też hybrydy ze zwykłą dwusprzęgłówką i nie ma obowiązku
    > męczyć się z takimi idiotycznymi skrzyniami.

    W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
    uruchamiac w miare potrzeby.

    Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony, czy jakis
    pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?

    Zaleta toyoty jest, ze samochod moze jechac wolno, a silnik pracowac
    szybko ..

    J.


  • 52. Data: 2019-10-04 10:18:33
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:

    > W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
    > uruchamiac w miare potrzeby.

    Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
    wsadzić.


    > Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony

    No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
    ale powinno działać.

    > czy jakis
    > pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?

    A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej napęd
    na przód jak w tojce:P

    --
    Shrek


  • 53. Data: 2019-10-04 11:18:59
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d970057$0$528$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
    >> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
    >> uruchamiac w miare potrzeby.

    >Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
    >wsadzić.

    No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami :-)

    >> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony

    >No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
    >ale powinno działać.

    Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.

    >> czy jakis
    >> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie
    >> wystarczajace?

    >A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej
    >napęd na przód jak w tojce:P

    No i naped z silnika bedzie na przod.
    A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
    ruszaniu na sliskim ...

    J.



  • 54. Data: 2019-10-04 13:04:47
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Oct 2019 21:03:15 +0200, yabba

    > Zwykły automat za długo przełącza się
    > z D na R i odwrotnie.

    Sprawdziłem i w MOL PHEV bez problemu da się bujać. Przełączenie "biegu"
    trwa tyle co ruch wajchą z góry na dół (dwa położenia, ale skok dżojstika
    jest relatywnie długi).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 55. Data: 2019-10-04 13:14:40
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:18, J.F. pisze:

    >> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
    >> wsadzić.
    >
    > No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami :-)

    Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy całym
    szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w kategoria
    trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na tak genialny
    pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego dobry powód:P

    >>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
    >
    >> No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
    >> ale powinno działać.
    >
    > Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.

    Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
    mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)

    >>> czy jakis
    >>> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie wystarczajace?
    >
    >> A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej napęd
    >> na przód jak w tojce:P
    >
    > No i naped z silnika bedzie na przod.
    > A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
    > ruszaniu na sliskim ...

    Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest napęd
    realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów - jeśli
    się nie mylę, to musi być dobry powód.
    --
    Shrek


  • 56. Data: 2019-10-04 13:44:25
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 10:18, Shrek pisze:
    > W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
    >
    >> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
    >> uruchamiac w miare potrzeby.
    >
    > Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
    > wsadzić.
    >

    Outlander PHEV jakoś obywa się bez skrzyni biegów.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 57. Data: 2019-10-04 13:48:11
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:04, Myjk pisze:
    > Thu, 3 Oct 2019 21:03:15 +0200, yabba
    >
    >> Zwykły automat za długo przełącza się
    >> z D na R i odwrotnie.
    >
    > Sprawdziłem i w MOL PHEV bez problemu da się bujać. Przełączenie "biegu"
    > trwa tyle co ruch wajchą z góry na dół (dwa położenia, ale skok dżojstika
    > jest relatywnie długi).
    >

    Bylo jakieś autko, które miało wbudowaną funkcję "kołyski". Było to coś
    wyprawowego, typu Disco, LC, RR, albo jakaś Gelenda.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 58. Data: 2019-10-04 14:13:59
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 13:44, Adam pisze:
    > W dniu 2019-10-04 o 10:18, Shrek pisze:
    >> W dniu 04.10.2019 o 08:40, J.F. pisze:
    >>
    >>> W sumie to az sie prosi zwykly naped na przod, elektryczny na tyl i
    >>> uruchamiac w miare potrzeby.
    >>
    >> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z przodu
    >> wsadzić.
    >>
    >
    > Outlander PHEV jakoś obywa się bez skrzyni biegów.

    A ma tak jak proponowuje JF - klasyczny napęd na przód i elektryczny
    tylko na tył?

    --
    Shrek


  • 59. Data: 2019-10-04 14:19:33
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d97299e$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.10.2019 o 11:18, J.F. pisze:
    >>> Teoretycznie można, ale wtedy i tak musisz normalną skrzynię z
    >>> przodu wsadzić.
    >
    >> No wlasnie - normalna (automatyczna), ze wszystkimi jej zaletami
    >> :-)

    >Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy
    >całym szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w
    >kategoria trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na
    >tak genialny pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego
    >dobry powód:P

    A moze za malo odwazni ? :-)

    >>>> Tylko jak ladowac aku - silnikami z tylu przez opony
    >>> No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach
    >>> itd, ale powinno działać.
    >
    >> Te hybrydy nie maja wielkich baterii, wiec strat bedzie malo.

    >Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
    >mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)

    Pytanie w pierwszych Priusach bardzo zasadne ... bo bez wtyczki.
    Po co to zrobili ?
    No coz, spadalo spalanie w miescie, w trasie ... chyba roslo.

    Przy tych z wtyczka - na codzien po miescie moglbym nie smrodzic.
    I nie bal sie rozladowania bateryjki.

    >>>> czy jakis
    >>>> pomocniczy generator na silniku ... tylko czy to bedzie
    >>>> wystarczajace?
    >
    >>> A jak już mamy generator (a więc i silnik) z przodu... to lepiej
    >>> napęd na przód jak w tojce:P
    >
    >> No i naped z silnika bedzie na przod.
    >> A z baterii na tyl to tylko po miescie, przy przyspieszaniu, przy
    >> ruszaniu na sliskim ...

    >Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest
    >napęd realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów -
    >jeśli się nie mylę, to musi być dobry powód.

    Moze klient ma inne oczekiwania ... a moze sie mylisz.

    Bo zrobic naped 4WD mechanicznie ... trudno, nawet bardzo trudno,
    kazdy pomysl ma jakies wady.

    J.


  • 60. Data: 2019-10-04 14:41:12
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:19, J.F. pisze:

    >> Oraz wadami. Skoro się nie przyjęło, to widać się nie opłaca. Przy
    >> całym szacunku do twojej inwencji twórczej, którą traktuje w kategoria
    >> trolling artu, to chyba nie myślisz, że tylko ty wpadłeś na tak
    >> genialny pomysł. A skoro robią inaczej, to zapewne mają do tego dobry
    >> powód:P
    >
    > A moze za malo odwazni ? :-)

    A gdzie tu odwaga, żeby pójść najbardziej oczywistą ścieżką? BTW -
    pierwszy prius tak nie miał, czy sobie po prostu wymyśliłem, że właśnie
    tak to musi działać?

    >> Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
    >> mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)
    >
    > Pytanie w pierwszych Priusach bardzo zasadne ... bo bez wtyczki.
    > Po co to zrobili ?
    > No coz, spadalo spalanie w miescie, w trasie ... chyba roslo.

    No taki sobie pomysł. Ale od czegoś trzeba zacząć.

    > Przy tych z wtyczka - na codzien po miescie moglbym nie smrodzic.
    > I nie bal sie rozladowania bateryjki.

    Ale tak naprawdę jak mieszkasz w mieście... to nie masz na ogół gniazdka.

    >> Są hybrydy z napędem na cztery łapy i dałbym głowę, że dalej jest
    >> napęd realizowany klasycznie - wszystko z przodu i wał na tył. Znów -
    >> jeśli się nie mylę, to musi być dobry powód.
    >
    > Moze klient ma inne oczekiwania ... a moze sie mylisz.

    A co klienta obchodzi jak to zrobili, ma działać. A moze się mylę. Niech
    sie Majk wypowie jak to w outlanderze jest.

    > Bo zrobic naped 4WD mechanicznie ... trudno, nawet bardzo trudno,

    Bez przesady.

    > kazdy
    > pomysl ma jakies wady.

    Niewatpliwie.



    --
    Shrek

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: