  • 61. Data: 2019-10-04 14:48:32
    Temat: Re: Hybryda zonk
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-10-04 o 14:13, Shrek pisze:

    > A ma tak jak proponowuje JF - klasyczny napęd na przód i elektryczny
    > tylko na tył?

    Tył tylko elektryk.
    Przód albo elektryk albo spalinowy albo oba równocześnie.
    Jest tylko sprzęgło, silnik spalinowy dopędza/napędza samochód powyżej
    80 km/h.

    https://vimeo.com/195294165

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2019-10-04 14:55:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 04.10.2019 o 14:19, J.F. pisze:

    >A gdzie tu odwaga, żeby pójść najbardziej oczywistą ścieżką? BTW -
    >pierwszy prius tak nie miał, czy sobie po prostu wymyśliłem, że
    >właśnie tak to musi działać?

    Pierwszy prius mila HSD. Pierwszej generacji.

    >Ale tak naprawdę jak mieszkasz w mieście... to nie masz na ogół
    >gniazdka.

    Gdzies tam parkuje. To i gniazdko mozna podciagnac.

    >A co klienta obchodzi jak to zrobili, ma działać.

    ale moze wymaga dymu z 4 opon, a elektryczne motorki za slabe :-)

    >Bez przesady.

    Bez. Tzn dobrze zrobic

    >Niewatpliwie.

    J.

  • 63. Data: 2019-10-04 16:08:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:55, J.F. pisze:

    > Pierwszy prius mila HSD. Pierwszej generacji.

    Widzisz - czyli ja sobie to wymyśliłem jako najbardziej oczywistą
    ścieżkę, że aż w to uwierzyłem. Myslisz, że skoro my na to wpadliśmy to
    inżynierowie tojki nie?

    > Gdzies tam parkuje. To i gniazdko mozna podciagnac.

    A skąd?

    > ale moze wymaga dymu z 4 opon, a elektryczne motorki za slabe :-)

    Akurat do robienia dymu to elektryki się nadają jak żadna spalinka...
    tyle że tego dymu raczej nie robią, bo mają doskonalszą kontrolę trakcji
    niż jakakolwiek spalinka (o rząd więkości szybszą)

    > Bez. Tzn dobrze zrobic

    Znów bez przesady o dekad opanowana technologia.

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2019-10-04 16:17:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 14:48, Adam pisze:

> [...]
    > Przód albo elektryk albo spalinowy albo oba równocześnie.
    > Jest tylko sprzęgło, silnik spalinowy dopędza/napędza samochód powyżej

    Ok - jasne. Niby jasne. Muszę przemyśleć;)

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2019-10-04 17:50:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > No brzmi logicznie. Co prawda dochodzą straty na skrzyni, wałach itd,
    > ale powinno działać.

    Serio uważasz, że to brzmi logicznie?
    Jest kilka bardzo naukowych materiałów filmowych, które tłumaczą, czemu
    to nie ma sensu.

    W skrócie: W hybrydzie silnik elektryczny jako wyłączny napęd kół - to
    poważne straty rzędu bodajże 20% względem pozwolenia silnikowi
    spalinowemu napędzać te koła.

    --
    MN

  • 66. Data: 2019-10-04 17:58:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 16:17, Shrek pisze:

    > Ok - jasne. Niby jasne. Muszę przemyśleć;)

    Zachęcam do obejrzenia kilku filmów, w których naukowiec od samochodów
    rozbiera hybrydy Toyoty różnych generacji i bardzo dokładnie opisuje,
    jak wszystko działa.

    Na filmach widać te 20 lat doświadczeń Toyoty. Nie przeskoczycie tego w
    dwa dni dyskusji do grupie.

    Tu jeden z tych filmów: 25 minut o czwartej generacji Toyoty:
    https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM

    --
    MN

  • 67. Data: 2019-10-04 17:58:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Widzisz - czyli ja sobie to wymyśliłem jako najbardziej oczywistą
    >ścieżkę, że aż w to uwierzyłem. Myslisz, że skoro my na to wpadliśmy
    >to inżynierowie tojki nie?

    Moze mieli inne zalozenia.

    >A skąd?

    Skoro mieszka/pracuje w poblizu, to i prad w poblizu jest.

    Oczywiscie to moze byc zadanie nie dla niego.

    >Akurat do robienia dymu to elektryki się nadają jak żadna spalinka...
    >tyle że tego dymu raczej nie robią, bo mają doskonalszą kontrolę
    >trakcji niż jakakolwiek spalinka (o rząd więkości szybszą)

    A typowy klient np specyficzny i wymaga, zeby sie spod 4 kol dymilo, a
    nie jakas tam trakcja..

    I kazde rozwiazanie ma wady ...

    J.

  • 68. Data: 2019-10-04 18:03:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 13:14, Shrek pisze:

    > Jak tak podchodzisz do tematu, to w ogóle hybrydy tracą sens. Skoro
    > mało, to po co się wogle tym bawić? I jest w tym duzo racji;)

    Hybrydy mają takie baterie, jakie są optymalne. OPTYMALNE. Gdyby okazało
    się, że optymalny zasięg jest dwa razy większy (czyli nie 2 a 4 km) do
    miałyby większe.

    --
    MN

  • 69. Data: 2019-10-04 18:27:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 17:58, J.F. pisze:

    > Moze mieli inne zalozenia.

    No jak widać wszyscy mieli inne.

    > Skoro mieszka/pracuje w poblizu, to i prad w poblizu jest.
    >
    > Oczywiscie to moze byc zadanie nie dla niego.

    Tak. Podciągnie sobie pod "swoje" miejsce parkingowe przed blokiem:P

    > A typowy klient np specyficzny i wymaga, zeby sie spod 4 kol dymilo, a
    > nie jakas tam trakcja..

    No to niech sobie kupi tesle roadstera i modli sie do muska żeby mu
    wyłączył.

    > I kazde rozwiazanie ma wady ...

    Ale nie jest też niewiadomo jak trudno zrobić dobry napęd na cztery łapy.

    --
    Shrek

  • 70. Data: 2019-10-04 18:29:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 17:58, Marcin N pisze:

    > Na filmach widać te 20 lat doświadczeń Toyoty. Nie przeskoczycie tego w
    > dwa dni dyskusji do grupie.
    >
    > Tu jeden z tych filmów: 25 minut o czwartej generacji Toyoty:
    > https://www.youtube.com/watch?v=vHc-_E8xWnM

    Dzięki. Ogarnę w wolnej chwili.

    --
    Shrek