  • 61. Data: 2024-09-10 08:50:16
    Temat: Re: Hej, Shreku!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 06:22:38 +0200, Shrek

    > NIe chce mi się komentować wszystkich twoich bzdur, bo większość i tak
    > pomijasz i argumenty zamieniasz na argumenty ad personum i bredzisz coś
    > o konfedeacji.

    Nie no, wcale nie dostałeś odpowiedz na swoje zajebiście
    ważne pytania. A to że prostują twoje brednie i psują
    twoją banieczkę to już nie mój problem.

    > Ale zapytam o jedno - LPG według ciebie nikomu się nie
    > opłaca a ma pewnie gdzieś 20% procent rynku.

    Nie 20% kłamco permanentny, tylko mniej niż 15.

    > To jak jest z elektykami że się opłacają każdemu
    > a są ich pojedyncze procenty?

    C&P bo znowu szkoda na ciebie czasu.

    Bo lobby paliwowo-spalinowe, oraz ich pożyteczni idioci,
    których mamy także tutaj na grupie, ty, masterek, januszki,
    nadirki i inne radzie, dbają o to aby ich było mało poprzez
    straszenie nimi ludzi. LPG też ma taką złą narrację? Straszą
    nimi ludzi, że się spalą, że wybuchną etc.?

    Poza tym pytanie pomocnicze dla takiego tępaka jak ty,
    ile LPG jest na rynku a ile BEV?

    > BTW - ty nie twierdziłeś że masz ałtlandera hot plag i jeżdzisz w
    > zasadzie tylko na prądzie wokół komina a teraz piszesz że pracujesz
    > samochodem i robisz ponastandardowe przebiegi;)

    Owszem, robię ponad standardowe, bo potrafię się ładować 3x dziennie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2024-09-10 08:58:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 17:25:03 +0200, Shrek

    > I przede wszystkim zbudować sobie "stację beznzynową" nie tylko z
    > elektrowni a dodatkowo z nieruchomości na której będzie zainstalowana.

    Nie manipuluj znowu, nie trzeba mieć elektrowni żeby jeździć taniej
    niż na gazie. Co więcej, prądu nie zabraknie, nawet jeśli wszyscy
    się na niego przesiądą, za to może zabraknąć LPG. Prąd mamy swój,
    LPG musimy kupować z zewnątrz.

    > I kto jest bardziej ekologiczny - człowiek mieszkający
    > w centrum lub okolicach w dobrze ocieplonym bloku,

    Bueheheh, ty widziałeś jak są ocieplane bloki? Poza tym pokaż
    mi który blok ma 25cm styro na ścianie, i 55cm na stropie,
    tak jak ma mój dom i każdy nowoczesny obecnie budowany.
    Jak bloki mają 15 to jest już dobrze. Pokaż mi ile bloków
    ma system rekuperacji, tak jak od paru muszą mieć domy.

    > czy ten dojeżdzający elektrykiem w domu

    Tobie się widzę marzy komusza szuflandia. Ale nie wszyscy
    lubią tak mieszkać. Ja chcę, i mam, basen pod domem.
    Mam tyle miejsca na działce że wpasuję tam nie tylko
    boisko do siatkówki, ale nawet kort tenisowy.

    > (który zazwyczaj potrzebuje więcej energii i nie pierdolmy że w
    > zimę się panelami grzeje, bo w zimę to on z systemu energetycznego
    > ciągnie)

    Noji? Moja pompa ciepła żre 3MWh rocznie na CO i CWU,
    grzeje z marnującego się prądu, w nocy. Mimo że nie musi.
    Ale ja dbam o to żeby nie marnotrawić zasobów skoro można
    wykorzystać te które i tak by poszły w gwizdek.

    > dojeżdzający zwykle ze dwa albo trzy razy dalej?

    Jak jeździ na pierdzynie albo elpegie to z pewnością
    nie jest bardziej ekologiczny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2024-09-10 09:07:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 06:27:04 +0200, Shrek

    > Jeszcze raz - ile masz tych paneli?

    Tępaku, po raz kolejny, nie ma znaczenia ile ich jest,
    bo ich ilość wiadczy tylko o mocy, tylko ile ENERGII
    produkują. A produkują ~11MWh rocznie. Weź zaciągnij
    trochę wiedzy zanim zaczniesz pisać.

    > A kosztuje znacznie więcej
    > - bo najpierw były dopłaty do paneli,

    Mnie, nawet nie licząc dopłat, się zwróciły w 3 lata.
    Moim klientom najwyżej w 6 lat. Gówno wiesz w temacie
    (w zasadzie w każdym na który się wypowiadasz) a się
    prujesz.

    > a teraz są do net meteringu - jakbyś miał
    > normalnie net biling to byś się zesrał.

    Ale byłem wczas mądry i mam netmetering jeszcze przez 11 lat.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2024-09-10 09:24:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 21:25:33 +0200, Shrek

    > Tylko jeśli ładuje akurat jak ma nadwyżkę. Ale Majk "pracuje
    > samochodem", więc o ile nie jest alfonsem wożącym kurwy po nocach to
    > kiedy jego fotowoltaika daje prąd to jest w pracy. Nawet jak stoi
    > zaparkowany w pracy to nie ładuje ze swojej fotowoltaiki a z miksu.
    > Czyli jeśli nie ma akurat 100% z oze to trzeba gdzieś dosypać węgiel
    > albo gaz.

    Przy netmeteringu, łądując się gdziekolwiek w PL gdy moja instalacja
    w domu pracuje, ładuję się ze swojej energii. Tylko za mały móżdżek
    masz aby to objąć.

    > No właśnie - pierdolenie o tym, że samochody ładuje się
    > w domu z oze na dachu to tylko pierdolenie.

    Problem z wami jest taki, że myślicie że jesteście pępkami świata,
    i że wszyscy 10h dziennie w fabryce siedzą. No więc, nie.

    > No to przecież piszę - dopóki nie ma 100% z oze

    No tak, bo przecież spaliniaki kiedyś będą mogły urwać chociaż
    procent z OZE. Ta głupota to u ciebie chroniczna jest?

    > to każdy dodatkowy elektryk jest po prostu węgowozem.

    Ale nie w 100%, skoro miks węglowy w PL obecnie wynosi mniej niż 60%.
    Popatrz sobie na wykresy zużycia węgla, które to cyklicznie SPADA.

    > Gdyby... gdyby matka miała kuta to by byla ojcem (choć w nowoczesnej
    > nowomowie to może i tak jest osobą rodzicielską;))

    Nawet jeśli by były w 100% węglowozami, to po pierwsze elektrownie
    nie trują ludzi niską emisją jak spaliniaki, po drugie węgiel jest
    polski a nie jak paliwa w tym twój kochaniy LPG ruskie, turbańskie,
    amerykańśkie, po trzecie łądowanie samochodów w nocy, nawet z sieci
    wykorzystuje prąd spadowy, który czy się go wykorzysta czy nie, to
    węgiel w elektrowni pójdzie z dymem -- i to nie dlatego że trzeba
    zasilić elektryki czy pompy ciepła, tylko żeby takie tępaki jak ty
    mogły w dowolnym momencie sobie światło zapalić. Ale widać za daleko
    masz do mózgu aby to pojąć.

    > Gdyby matka miała kuta...

    To by była tępym sszrekiem. Pokaż mi w jakim stopniu
    spaliniaki korzystają, lub mogą w przyszłości korzystać,
    z OZE.

    > To dalej będzie z miksu. A miks jest jaki jest.

    Czyli w przeciwieństwie do spaliniaków, elektryki korzystają z OZE.

    > Czyli węglowóz.

    Z polskich zasobów. Ty masz spalinę na ruski,
    turbański i amerykański gaz i benzynę.

    > Nawet warunków nie mamy - znów - gdyby...

    Mamy za to miejsce na grawitacyjne magazyny.
    Ale zaraz pewnie będziesz piać, że ci krajobraz zepsują.

    > Wystarczy sprawdzić jak jest we Francji.

    Poza tym że jest tanio, jest czysto w powietrzu,
    za to m.in. lubię Alpy francuskie.

    Tylko że OZE można budować praktycznie z dnia na dzień,
    budowa atomówek trwa latami, o ile nie dekadami.

    > Dlatego przy atomówkach OZE mają skromny sens, bo po co ci dodatkowe
    > koszta, skoro problem CO2 masz rozwiązany atomówkami? A bez atomówek i
    > tak musisz czymś napalić w piecu.

    Atomówki produkują ciepło, wymagają obfitego chłodzenia.
    A wody coraz mniej.

    > Coś w tym stylu.

    > Znów - gdyby...

    Czai się i będzie się dalej czaić.
    To nie jest żadna szczególna alternatywa poza paroma branżami,
    gdzie, znowu, będzie się wykorzystywać tylko odpady z OZE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2024-09-10 09:26:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 22:21:44 +0200, Shrek

    > Z miksu.

    Nie, tępaku. Skoro sąsiad pompuje energię w sieć a twizy się ładuje,
    to nie idzie z miksu tylko z tych paneli właśnie. Chyba że panele
    są za małe. A nawet jeśli się uprzesz że z misku, to jaki ty masz
    z tym problem? Spaliniaki w ogóle nie korzystają z OZE i to nie
    jest dla ciebie żaden problem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 66. Data: 2024-09-10 09:30:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 9 Sep 2024 13:38:26 +0200, J.F

    > Więc czy ma sens SCT ?

    Jak jeżdżę do centrum Wawy na zebrania do szkoły córki
    (Staszic, więc ścisłe centrum Wawy) to uważam że ma sens.
    Parkować nie ma gdzie, trzeba dwie przecznice dalej szukać
    miejsca, wiec później trzeba przejść piechotą wzdłuż
    Al. Niepodległości, to się normalnie oddychać nie da,
    oczy szczypią od spalin. Człowiek ze wsi nie zwyczajny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2024-09-10 11:52:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 08:33:40 +0200, Myjk wrote:
    > Mon, 9 Sep 2024 13:06:49 +0200, J.F

    > Wyjaśnij to szrekom i masterkom, bo nie kumają.

    Na razie kto chce tanio może sobie kupić BEV+PV, albo LPG :-)

    Faktycznie może się zrobić nie/ciekawie, jak stanie import z Rosji.

    > Akurat przez wojnę to ruskie węglowodory poleciały na mordę.

    Ale od ruskich kupować nie chcemy.
    A być może oni też nie chcą nam sprzedawać.
    No i jest problem z płaceniem.

    Poza tym o ile pamietam, to najpierw przez wojnę paliwa poszybowały w
    górę, nie wiem jak to teraz wygląda.
    A rabaty udzielane przez Rosję są chyba tajne, ale rabat dostają
    dobrzy partnerzy.

    > Raz na ruski rok, nawet się tego w kosztach nie zauważy.

    A to zależy, jak kto jeździ, ale owszem - dla wielu może wystarczyc.

    > Tak, benzyny. Mitsubisji Spacestar. Ja co prawda takiego wyniku wykręcić
    > nie potrafię, zawsze jak wsiadam do tego gówna to mam spalanie 7.5. No

    No własnie, gadają ludzie, ze takie oszczędne auto, a wsiadam ja i
    jakos pali normalnie :-)

    > dobra, ostatnio Outlander kiblował w ASO, bo mu się miska rozciekła (sic!)
    > i musiałem jeździć tym gównem spalinowym, to w trasie zszedłem do 5,7.

    Jechałeś jak baba :-P

    Nie, dobra, wiekszy ruch na trasie, i też się wlokę :-(

    > Owszem, pracuję, skoro przejeżdżam 2x średnia krajowa.
    > A że nie jeżdżę tylko i wyłącznie to już inna kwestia.
    > Do klientów dojechać muszę, czasem do 3 różnych dziennie.

    I tam pracujesz, a w samochodzie nie pracujesz :-)

    > Co w sumie powoduje, że i 3x dziennie się ładuję.

    a licznik ładowań tyka :-)

    > Bosz.

    No ale nadal nie wiem, o czym mówicie ...

    > No a gdzie jesteśmy?

    > Wszystko do kupy.

    > Przecież to statystyka rejestracji z ubiegłego roku.

    Zaraz zaraz - to nie znaczy, ze po zakupie i zarejestrowaniu
    właściciel nie pojechał na instalację.

    > No przecież włosi mają mniej niż my, przy 20mln więcej ludzi.
    > Holandia to w ogóle liczone w tysiacach. Skąd żeś te przykłady
    > wytrzasnął?

    Osprzęt do LPG robią włoskie i holenderskie firmy, przynajmniej
    dawniej.
    IMHO - dlatego, ze mieli u siebie zbyt, ale może się mylę.

    J.

  • 68. Data: 2024-09-10 13:47:41
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 15:14, J.F pisze:
    > Czy susza coś uzasadnia?

    Przez lata uzasadniała ocieplenie klimatu

    Oszukali nas? ;-)

  • 69. Data: 2024-09-10 13:47:55
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 15:14, J.F pisze:

    > No dobra, fachowcy mówią, ze ocieplenie do rozchwiania klimatu
    > prowadzi. Więc na zmianę susze i powodzie, huragany, itp.

    Narracja była że ocieplenie ZABIJA.
    Okazało się że na początku XX ociepliło się o 4 stopnie i to nikogo nie
    zabiło
    Zmieniono narrację że będą ZMIANY klimatu. Czyli naukowcy już NA PEWNO
    nie ogarną co się z klimatem dzieje.
    Ciekawe co wtedy OGŁOSZĄ i jak to znowu będzie ZABIJAĆ

    PS. Ciągle nie dostałem odpowiedzi czy ekofaszyści chcą dobra PLANETY
    czy DOBRA ludzkości?
    A to nie to samo ;-)

  • 70. Data: 2024-09-10 15:42:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 07:32:23 +0200, Cavallino wrote:

    > Tak.
    > Taki skutek ciepłego lata.

    Przypominam, ze niedawno były rekordowe opady.
    Też skutek ciepłego lata.

    > Powinno, ale odwrotnie.

    No ale sam piszesz, ze susza skutkiem ciepłego lata, wieć chyba
    słusznie mi się kojarzą :-)

    > Czyli da się rozumieć na co się patrzy.

    ale trudniej wnioski wyciągnąć.

    P.S. A tymczasem w Bałtyku ... rekordowa zimnica.
    Gdzie w szerokich okolicach Władysławowa.

    J.