  • 71. Data: 2024-09-10 15:53:36
    Temat: Re: Hej, Shreku!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Sep 2024 21:15:26 +0200, Shrek wrote:

    > A prądu z oze nie?

    OZE można rozbudować.

    > Skoro jest odpadem, to będzie odpadem z innej ropy.

    Ale jak ruskie jezdzą na benzynie, bo tania, to mają nadwyżkę LPG.
    A jak sie tą nadwyżkę zablokuje, to odpadu zabraknie ..

    > No chyba że nie do
    > końca jest odpadem. A jak jest odpadem to znaczy że i tak trzeba coś z
    > nim zrobić.

    Sam wiesz, ze użyteczność pewną ma. Od popytu cena zależy.
    A teraz to jeszcze nie wiemy, na co go rafinerie i inny przemysł
    potrafią przerobić.

    > Tylko do tego trzeba wybudować "stację benzynową" na nieruchomości.
    > Takie porównywanie jest bez sensu, bo ktoś powie że ma biogazownie i też
    > ma za darmo

    Ale to inny gaz.

    > a inny dojście do dizla bez akcyzy.

    To mu US wjedzie.
    Ale może mieć pole rzepaku :-)

    > Ponadto opłacalność
    > fotowltaiki opiera się o dotację i drugą dotację w formie darowego
    > magazynu o sprawności 80% - oczywiście "darmowego" bo ktoś za to płaci.
    > Poczekaj na rozliczenia na nowych zasadach, to zobaczymy jak sobie
    > ludzie ładują samochody za free o ogrzewaniu nie mówiąc.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Sie kupi dwa, to jeden może się ładować, w czasie jak drugi jeździ :-)

    > On pisał że z fotowoltaiki ma 3MWh na samochód rocznie. No to przelicz
    > na ile mu wystarcza, bo jebnął się w swoich wyliczeniach o jedno zero;)

    Eee - chyba nie. licząc 20kWh/100km, to istotnie 15kkm wychodzi.

    > Ja bym zadał inne pytanie. Skoro elektryki są takie tanie i dotowane, to
    > czemu ich tak mało;)

    Przybywa.

    J.

  • 72. Data: 2024-09-10 15:54:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-09-2024 o 15:42, J.F pisze:

    > Przypominam, ze niedawno były rekordowe opady.

    Silne i krótkie?
    Nic suszy nie zmieniają....

    > Też skutek ciepłego lata.

    Dokładnie.

    > No ale sam piszesz, ze susza skutkiem ciepłego lata, wieć chyba
    > słusznie mi się kojarzą :-)

    No nie, skoro sądziłeś że to skutek ochłodzenia.

    > ale trudniej wnioski wyciągnąć.

    Alzheimer?

    > P.S. A tymczasem w Bałtyku ... rekordowa zimnica.
    > Gdzie w szerokich okolicach Władysławowa.

    Akurat na wiatry to wpływu nie mamy zbytnio.

  • 73. Data: 2024-09-10 17:33:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Sep 2024 15:54:21 +0200, Cavallino wrote:

    > Silne i krótkie?
    > Nic suszy nie zmieniają....

    Gdzies ponoć w jeden dzien spadło tyle, ile średnio spadało w calym
    sierpniu.
    No to chyba kiepski powód do suszy ? :-)

    > Dokładnie.

    > No nie, skoro sądziłeś że to skutek ochłodzenia.

    no cóż:
    -opady to chmury. Chmury to chłodniej.
    -jakos tak w sierpniu można było parę razy zaobserwować, jak to burza
    nadchodzi, i temperatura spada ostro.
    Niestety - na drugi dzień upał wracał.

    -niższa temperatura w chmurach powoduje opady ...

    > Alzheimer?

    Susza - ocieplenie, powódź - ocieplenie.
    To kiedy będzie oziębienie? :-)
    Albo raczej - jak się objawi, żebyś nie powiedział "nigdy" :-)

    Ponoć lada dzien ma spaść śnieg w Tatrach

    > Akurat na wiatry to wpływu nie mamy zbytnio.

    Ale to pdobno wypłynięcie wody z głębszych

  • 74. Data: 2024-09-10 18:14:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 08:50, Myjk pisze:

    > C&P bo znowu szkoda na ciebie czasu.

    Tak jak na ciebie..

    > Owszem, robię ponad standardowe, bo potrafię się ładować 3x dziennie.

    I na 3 MWh robisz 15k;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2024-09-10 18:34:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 09:07, Myjk pisze:

    > Tępaku, po raz kolejny, nie ma znaczenia ile ich jest,
    > bo ich ilość wiadczy tylko o mocy, tylko ile ENERGII
    > produkują. A produkują ~11MWh rocznie. Weź zaciągnij
    > trochę wiedzy zanim zaczniesz pisać.

    Sprawdzam cię - to ile? Bo coś piszesz, że 15kkm na prądzie jeździsz,
    sugerując że masz darmowy, a pierdolnąłeś się o jedno zero.

    > Mnie, nawet nie licząc dopłat, się zwróciły w 3 lata.

    Masz doplaty w rozliczeniu.

    > Ale byłem wczas mądry i mam netmetering jeszcze przez 11 lat.

    A inni byli mądrzy i załapali się na emerytury olimpijskie. Ty też się
    załap:P BTW - znów się pieprznąłeś - nie masz net meteringu tylko
    netbiling. Ciągle się mylisz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2024-09-10 19:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ ...@...pl ...

    > Okazało się że na początku XX ociepliło się o 4 stopnie i to
    > nikogo nie zabiło

    ?
    Podasz jakiegos linka do opisu tego zjawiska?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 77. Data: 2024-09-10 19:52:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 08:58, Myjk pisze:

    > Nie manipuluj znowu, nie trzeba mieć elektrowni żeby jeździć taniej
    > niż na gazie.

    Trzeba sobie zbudować stację benzynową.

    Co więcej, prądu nie zabraknie, nawet jeśli wszyscy
    > się na niego przesiądą,

    LOL.

    > Bueheheh, ty widziałeś jak są ocieplane bloki? Poza tym pokaż
    > mi który blok ma 25cm styro na ścianie, i 55cm na stropie,

    Są znacznie lepiej, bo średnio 4 z 6 przegród nie są na zewnątrz.

    > tak jak ma mój dom i każdy nowoczesny obecnie budowany.
    > Jak bloki mają 15 to jest już dobrze.

    15 to minimum.

    > Tobie się widzę marzy komusza szuflandia.

    Mi się marzy, żebyś sobie mieszkał w domu jak chcesz, ale odpierdolił
    się od innych.

    Ale nie wszyscy
    > lubią tak mieszkać. Ja chcę, i mam, basen pod domem.

    A sobie miej. Taki basen to bardzo ekologiczna jest 3 MWh :P

    > Noji? Moja pompa ciepła żre 3MWh rocznie na CO i CWU,

    A twój samochód ładujesz 3MWh - i starcza ci na 15kkm;) A do domu masz
    basen ekologiczny bo żre drugie tyle co dom. I masz hybrydę bo ci żona
    nie pozwoliła elektryka bo jest dobry dla każdego ale nie na ciebie. I
    robisz nim 15kkm rocznie ale od domu nie odjeżdzasz, bo robi na prądzie
    40 km a ty trzy razy dziennie i ładujesz go przez 15 godzin na dobę (bo
    tyle trwa trzykrotne ładowanie do pełna z gniazka) go ładujesz ze swoich
    paneli.

    Ogólnie jesteś bardzo osobliwym przypadkiem:P Problem w tym że żądasz
    żeby wszyscy byli tacy osobliwi jak ty bo inaczej hejtują twoją osobliwoąć:P

    > grzeje z marnującego się prądu, w nocy.

    Trzy razy dziennie w nocy z paneli? Czy konie mnie słyszą? ;)

    Mimo że nie musi.
    > Ale ja dbam o to żeby nie marnotrawić zasobów skoro można

    I dlatego wywalasz trzy MWh w basen:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2024-09-10 20:16:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 08:33, Myjk pisze:

    > Wyjaśnij to szrekom i masterkom, bo nie kumają.

    Ropy, CNG i LNG oraz prądu też jest ograniczona ilość. To w tej strefie
    chodzi o kartki na paliwo czy ekologię?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2024-09-10 20:21:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 09:26, Myjk pisze:

    > Nie, tępaku. Skoro sąsiad pompuje energię w sieć a twizy się ładuje,
    > to nie idzie z miksu tylko z tych paneli właśnie.

    I moja lodówka też i komputer i klimatyzacja - więc co nie jest
    zasilanie z paneli sąsiada posiadacza tłizi tępaku?

    > Chyba że panele
    > są za małe. A nawet jeśli się uprzesz że z misku, to jaki ty masz
    > z tym problem?

    Żaden - poza tym że miks zwlaszcza w nocy jest głównie z węgla.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2024-09-10 20:42:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 09:24, Myjk pisze:

    > Przy netmeteringu, łądując się gdziekolwiek w PL gdy moja instalacja
    > w domu pracuje, ładuję się ze swojej energii. Tylko za mały móżdżek
    > masz aby to objąć.

    NIe - niezależnie od tego czy z netmeteringu czy z netbiligu ładuje się
    z miksu. Twój rozumek nie potrafi pojąć że elektrony nie są podpisane.

    > Problem z wami jest taki, że myślicie że jesteście pępkami świata,
    > i że wszyscy 10h dziennie w fabryce siedzą. No więc, nie.

    Ty pracujesz samochodem i siedzisz nim w domu robiąc 15kkm. Myśleliśmy
    że nie jeździsz a tymczasem ty w nim siedzisz pod ładowarką i pracujesz?

    Ty ciągle coś zmyślasz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!