  • 11. Data: 2014-06-10 08:28:11
    Temat: Re: HYBRYDA - po co?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2014-06-10 02:58, Filip454 pisze:

    > Głupie gadanie.

    O sobie mówisz czy cytować nie umiesz?

  • 12. Data: 2014-06-10 09:29:55
    Od: miab <m...@w...pl>

    > Głupie gadanie.
    >
    > Hybrydy to ciekawe rozwiązanie, ale nie do końca sensowne.
    >
    > Jak nie mamy kasy na ssd i hdd to kupujemy hybrydę, która będzie szybsza niż
    > zwykły talerzowy.
    >
    > Oczywiście lepiej oszczędzić na talerzówce i kupić ssd na system a hdd na
    > magazyn.

    System szybciej startuje z uśpienia niż z SSD, znacznie szybciej.
    To po co przepłacać?

    miab

  • 13. Data: 2014-06-10 09:44:53
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Czego z dysku nie można wrzucić w RAM? Przecież buforowanie sektorów to od dawna
    praktykowana
    > metoda. Mając hybrydę tak na prawdę tracisz wszystkie zalety SSD, on będzie
    hałasował,
    > pobierał więcej prądu, wibrował, a i tak nie zmieścisz na nim "całego życia" - więc
    i tak
    > archiwum gdzieś na boku nie wyeliminujesz.

    Tyle że wczytanie plików z dysku do RAM też zabiera czas. Wczytywanie
    danych przy każdym uruchomieniu systemu nie skraca czasu
    uruchamiania-zatem nie poprawia komfortu pracy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2014-06-10 09:57:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 09.06.2014 Szymon von Ulezalka <s...@g...com> napisał/a:

    > koncepcja jest jak najbardziej dobra. zarowno w lapkach jak i w stacjonarnych (z
    tym ze w stacjonarnych wolalbym cos na pcie wziac, bo toto szybsze).
> [...]

    archiwum gdzieś na boku nie wyeliminujesz.

    > afaik seagate badz inny producent porobil badania i wyszlo ze zdecydowana wiekszosc
    zwyklych uzytkownikow "przerabia" ok 9 gb danych- zreszta tu jest link
    http://www.extremetech.com/computing/150004-seagate-
    launches-new-hybrid-hard-drive-that-closes-the-ssd-g
    ap-drops-momentus-xt-brand - wiec jakas specjalnie duza ilosc nie jest niezbedna (ja
    dodalbym jeszcze miejsce na hibernacje).
    > do zalet rozwiazania hdd + cache ssd nalezy jeszcze bezpieczenstwo danych- jesli
    masz system caly na ssd, i ow nosnik sie zepsuje to "po kwiatach". w przypadku
    cache'owania nadal masz calkowicie sprawnie dzialajacy dysk twardy z systemem (badz
    dyski twarde, jesli jest to stacjonarka).
    > szkoda tylko ze windows "natywnie" tego nie wspiera- trzeba sie ratowac
    oprogramowaniem od intela :/

    Od bezpieczeństwa to jest backup, a nie zaufanie że coś nie padnie.

  • 15. Data: 2014-06-10 10:27:22
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    ZakonSpirowany nabazgrał(a):

    > O ile drożej? Te Cruciale 256 są już po 350 zł.

    Ciekawe jak z awaryjnością będzie ? zapowiada się fajnie ale ja bym poczekał
    niech technologia z 16nm się dotrze bo widać że skrócili czas działania.

    > A co najmniej jeden zewnętrzny dysk wypada kupić niezależnie od pojemności
    > wewnętrznego (ja mam 2 + 8-gigowy pendrive do triplowania najważniejszych
    > plików).

    Ja w laptopie mam dwa , jeden 120 SSD + drugi 1TB HDD + NAS 2TB i jest OK
    choć ten SSD mógł by być większy.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-06-10 10:30:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-06-09 00:54, Majka pisze:
    > Czy to jest awaryjne?

    Siedem laptopów z ST500LM000-1EJ162.
    Po trzech miesiącach 3 dyski do wymiany, po dalszych trzech SMART wył na
    pięciu kolejnych, wymieniłem wszystkie na HDD.
    Ale ja niefartowny jestem...

    --
    AWa.

  • 17. Data: 2014-06-10 11:13:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sergiusz Rozanski, 10 cze 2014 w
    b.com.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > wibrował, a i tak nie zmieścisz na nim "całego życia" - więc i tak
    > archiwum gdzieś na boku nie wyeliminujesz.

    No właśnie - to ja się pytam. Załóżmy że jest PC z HDD i odpowiednią
    ilością RAM - odpowiednią, tj. taką, że user w swoich konkretnych
    zastosowaniach nie odczuwa jej braku.
    I teraz raz dodajemy do tego systemu dodatkowe 8GB RAM, a potem zamiast
    dodatkowego RAMU taki dysk SSHD, który ma 8GB SSD (przenosimy system na
    nowy dysk)
    Która modyfikacja w większym stopniu poprawi komfort i wydajność pracy
    tego samego usera? Wydaje się, że druga.
    A w przypadku, jeśli jednak brakuje w systemie 1-2 GB RAM, to pytanie
    analogicznie jw. - gdzie będzie większy benefit?

  • 18. Data: 2014-06-10 12:08:30
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ze wzgledów bezpieczeństwa niekoniecznie.

    -----

  • 19. Data: 2014-06-10 12:21:56
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 10.06.2014 Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał/a:

    > Tyle że wczytanie plików z dysku do RAM też zabiera czas. Wczytywanie
    > danych przy każdym uruchomieniu systemu nie skraca czasu
    > uruchamiania-zatem nie poprawia komfortu pracy.

    Ale uruchamianie systemu to jakiś zmierzch przeszłości. Dziś albo system działa 24/7
    - serwery
    albo się go usypia (laptop/desktop).

  • 20. Data: 2014-06-10 12:27:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 10.06.2014 pueblo <n...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > Która modyfikacja w większym stopniu poprawi komfort i wydajność pracy
    > tego samego usera? Wydaje się, że druga.

    Czy pod pojęcie komfort podchodzi cisza, brak wibracji, dłuższa praca na
    1 ładowaniu, energooszczędność - pomoże RAM i normalny SSD.

    > A w przypadku, jeśli jednak brakuje w systemie 1-2 GB RAM, to pytanie
    > analogicznie jw. - gdzie będzie większy benefit?

    RAM w obu przypadkach poprawi. Nie ma czegoś takiego jak wystarczająca
    ilość RAM dla usera :) system zajmie całą pamięć na bufory dyskowe.
    Gdy normalnie używasz komputera, a nie restartujesz codziennie, to
    wszystko co potrzebne masz przy dużej ilości pamięci w RAM.