    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HYBRYDA - po co?
    Date: Tue, 10 Jun 2014 07:57:24 +0000 (UTC)

    Dnia 09.06.2014 Szymon von Ulezalka <s...@g...com> napisał/a:

    > koncepcja jest jak najbardziej dobra. zarowno w lapkach jak i w stacjonarnych (z
    tym ze w stacjonarnych wolalbym cos na pcie wziac, bo toto szybsze).
    > nie wszystko mozna wrzucic w RAM.

    Czego z dysku nie można wrzucić w RAM? Przecież buforowanie sektorów to od dawna
    praktykowana
    metoda. Mając hybrydę tak na prawdę tracisz wszystkie zalety SSD, on będzie
    hałasował,
    pobierał więcej prądu, wibrował, a i tak nie zmieścisz na nim "całego życia" - więc i
    tak
    archiwum gdzieś na boku nie wyeliminujesz.

    > afaik seagate badz inny producent porobil badania i wyszlo ze zdecydowana wiekszosc
    zwyklych uzytkownikow "przerabia" ok 9 gb danych- zreszta tu jest link
    http://www.extremetech.com/computing/150004-seagate-
    launches-new-hybrid-hard-drive-that-closes-the-ssd-g
    ap-drops-momentus-xt-brand - wiec jakas specjalnie duza ilosc nie jest niezbedna (ja
    dodalbym jeszcze miejsce na hibernacje).
    > do zalet rozwiazania hdd + cache ssd nalezy jeszcze bezpieczenstwo danych- jesli
    masz system caly na ssd, i ow nosnik sie zepsuje to "po kwiatach". w przypadku
    cache'owania nadal masz calkowicie sprawnie dzialajacy dysk twardy z systemem (badz
    dyski twarde, jesli jest to stacjonarka).
    > szkoda tylko ze windows "natywnie" tego nie wspiera- trzeba sie ratowac
    oprogramowaniem od intela :/

    Od bezpieczeństwa to jest backup, a nie zaufanie że coś nie padnie.