  • 21. Data: 2010-08-17 02:17:24
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > w o
    > "silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności,
    > ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych"
    >
    > Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności [..]

    W warunkach rzeczywistych - tj. zmiany temperatury, przyśpieszanie,
    hamowanie, częste zmiany biegów - i związane z tym zmiany obrotów - itp. itd.

    Czy tak?

  • 22. Data: 2010-08-17 02:22:15
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Jurand <j...@i...pl> napisał(a):

    > Pewnie to taka sama "rewelacja" jak zderzak Łągiewki...

    Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
    najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Przykre.

  • 23. Data: 2010-08-17 04:22:07
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 15, 3:07 pm, "sop3k" <s...@o...pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > To już chyba 3 konstrukcja silnika trochę tylko zmodyfikowanego w stosunku do
    > Otto i Diesla, który ma znacznie lepszą sprawność niż to sprzedawane dziś w
    > salonach na których konstrukcje wydaje się miliony.
    >
    > http://gun-engine.pl/
    >
    > Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla silników o
    > konstrukcji którą może wykonać człowiek w garażu jest, aż tak trudne? Przecież
    > firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego duża
    > część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

> [...]

    W patencie napisali, ze silnik ma czterokrotnie wieksza sprawnosc niz
    tradycyjny silnik spalinowy. Poniewaz dzisiejsze silniki spalinowe
    osiagaja 30% sprawnosci, wynika, ze konstrukcja opatentowana osiaga
    120% sprawnosci, czyli produkuje benzyne.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 24. Data: 2010-08-17 04:29:24
    Od: JAM <j...@y...com>

> [...]
    > firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego duża
    > część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

    A propos. Jeszcze lepszy jest silnik "Balerina" tego "wynalazcy". 5kW
    wykorzystujace demona Maxwella to nie w kij dmuchal. 5kW spokojnie
    moze napedzac samochod wykorzystujac cieplo otoczenia. Toc to marznie
    zielonych mogace zbalansowac globalne ocieplenie ! Fizycy nazywaja
    takie silniki Perpetuum Mobile 2 stopnia jako ze w odroznieniu od
    potocznie znanego Perpetuum Mobile 1 stopnia naruszajacego pierwsza
    zasade termodynamiki, Balerina narusza jedynie druga zasade.

  • 25. Data: 2010-08-17 08:01:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnny Hooker wrote:

    > W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
    > sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
    > No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
    > wyolbrzymienie"... :)

    Ano. Raczej 30-40%.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 26. Data: 2010-08-17 08:13:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 00:22:15 +0000 (UTC), Johnny Hooker wrote:
    >Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
    >najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    >wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Nie martw sie - obcokrajowca tez bysmy skrytykowali.

    Moze dlatego ze nie chcemy zeby o nas mowili "Polacy to tacy glupi i
    naiwni" ..

    J.

  • 27. Data: 2010-08-17 08:28:25
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 00:22:15 +0000 (UTC), Johnny Hooker napisał(a):

    > Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
    > najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    > wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Jak ktoś jeszcze kupi to, co on skonstruował, to będziemy dumni.
    Przynajmniej ja. Obiecuję.

    Jak na razie on skonstruował coś, czym nikt nie jest zainteresowany.
    Ergo - cały ten jego wynalazek to tylko takie nietypowe hobby.

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2010-08-17 08:37:43
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:i4cknn$qkk$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    > wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Zdejmujesz azbest z dachów w Czikago? Skonstruował i co dalej? Póki co ma
    patent i beznadziejną stroną, która dla osoby takiej jak ja (czyli jak 99%
    osób nie znającej się) nie jest żadnym źródłem wiedzy bo nie wiadomo o co
    chodzi oprócz podniesionej wczesniej sprawności na poziomie 140%. Jakiś
    wywiad sprzed 4 lat...

    Jeżeli patent jest tak fajny to czemu nie ma w produkcji seryjnej? W Ameryce
    Północnej wszelkie patenty nie mają tak ciężko jak w Europie prawda? Made in
    Canada, ale teoria spiskowa najlepszego polskiego sortu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 29. Data: 2010-08-17 09:35:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    > wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Wiesz co, nie zawsze, jeśli pojawi się jakiś "fenomen" na necie i jego
    autorem będzie Polak, należy bić pokłony i podziwiać. Wierz mi - takich
    ludzi są setki. Każdy z nich ma super patenty, silniki na wodę, zderzaki
    pochłaniające energię, hamulce kinetyczne, itp. Przejrzyj sobie Internet pod
    kątem chociażby takiego Łągiewki. Gość z jakiejś wsi skonstruował cudowny
    zderzak. Zderzak podważający podstawowe prawa fizyki. Piali nad tym
    wynalazkiem wszyscy łącznie z TVP. Ja się dziwiłem, oglądając przedstawiane
    w TVP doświadczenia, czy tam wszyscy fizykę znali tylko z opowiadań -
    przecież na pierwszy rzut oka można było podważyć te cudowne teorie. Facet
    miał swoje 5 minut, jakiś fizyk z AGH natłukł na tym kasę z dotacji na
    badania naukowe, a w 2003 roku opublikowano informację, że zderzak wcale nie
    jest cudowny, że żadne zasady fizyki nie zostały podważone, że po prostu
    Łągiewka się pomylił. A tyyyyyyle było szumu.

    Jurand.

  • 30. Data: 2010-08-17 11:42:09
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > Ano. Raczej 30-40%.

    Śmieszni jesteście z tym swoim upartym przytaczaniem cyferek wyczytanych w
    jakiejś Wikipedii, czy gdzieś - bez cienia zastanowienia, że dotyczy to
    jedynie idealnych warunków laboratoryjnych, gdy silnik najpierw ustali się w
    jego właściwej temperaturze pracy, gdy ma on stałe, równomierne obciążenie,
    oraz gdy pomiar taki jest przeprowadzany akurat przy jego obrotach
    maksymalnej sprawności.