-
191. Data: 2010-08-22 20:59:59
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
JAM pisze:
> przez kilkanascie metrow po starcie tez. To widac nawet w telewizji
> gdzie tor dragsterowy jest wrecz czarny od resztek gumy do
> kilkudziesieciu metrow za linia startu. Z tym ze te opony sa
> specjalnie do tego skonstruowane. Opony normalnych samochodow raczej
> sie nie beda dobrze przyklejac :-)
Ano właśnie.
-
192. Data: 2010-08-22 21:01:32
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Thu, 19 Aug 2010 12:57:04 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>
>> To i tak będzie energia cieplna i będzie potrzebna spora różnica
>> temperatur. Kiedyś takie patenty z turbinką i obniżaniem ciśnienia
>
> Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.
Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
poruszał?
-
193. Data: 2010-08-22 22:02:42
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 22 Aug 2010 10:29:18 -0700 (PDT), JAM <j...@y...com>
wrote:
> To widac nawet w telewizji
> gdzie tor dragsterowy jest wrecz czarny od resztek gumy
I niejakiego VHT, znanego obecnie jako P1J TrackBite.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
194. Data: 2010-08-22 22:20:22
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> pracy silnika, to duży obieg chłodniczy (ten z chłodnicą) jest szczelnei
>> zamknięty i 100% ciepła opadowego idzie w obwód nagrzewnicy powietrza.
>>
>
> Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp.
> otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_
> otwarcia.
No tak, ale w takim układzie temperatura pełnego zamknięcia to będzie
coś w okolicach 85C.
Dzięki temu jedzie się samochodem w różnych warunkach a temperatura
zmienia się o góra kilka stopni.
W każdym razie dopóki silnik nie osiągnie 80C jakiekolwiek rozgrzewanie
się chłodnicy oznacza uszkodzony termostat.
-
195. Data: 2010-08-25 23:04:39
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 22 Aug 2010 12:02:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Adamie, ale termostat nie działa zero-jedynkowo. Podawana na nim temp.
> otwarcia, np. 89 stopni, to chyba często jest temperatura _pełnego_
> otwarcia.
Różnie. Niekiedy pełnego, niekiedy początku. Równica zazwyczaj 3-4 stopni.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
196. Data: 2010-08-25 23:05:23
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 22 Aug 2010 21:01:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.
>
> Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
> poruszał?
Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
różnicy nie osiągniesz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
197. Data: 2010-08-26 08:19:22
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 25.08.2010 23:05, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 22 Aug 2010 21:01:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>
>>> Bo ja wiem? Stirlingowi wystarcza kilka stopni różnicy.
>>
>> Do realnej wydajnej pracy, czy do tego, żeby malutki model w ogóle się
>> poruszał?
>
> Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
> różnicy nie osiągniesz.
>
Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.
-
198. Data: 2010-09-01 07:32:20
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 19 Sie, 08:13, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> jacek2v pisze:
>
> > A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
> > całkowicie niewykonalne :)
>
> Całkowicie.
>
> > Gdyby kamienie miały inną strukturę fizyczną np. taką
> > promieniotwórczą :D - idąc po bandzie.
>
> Wróć! Równie dobrze można by jeden z kamieni podpalić (bo to np. węgiel).
>
> I wtedy nagrzeją się oba. I to ten promieniujący/płonący będzie cieplejszy.
A nie będę dalej brnął :) fizyka to nie moja core działka :D
Pzdr.
-
199. Data: 2010-09-01 20:23:31
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:19:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
>> różnicy nie osiągniesz.
>>
> Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
> kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.
Jedyny problem, to wydajność źródła ciepła. Jeśli jest to na przykład
przepływająca woda, to spokojnie kilka kW wyciągniesz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
200. Data: 2010-09-01 23:35:46
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-09-01, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> Do realnej, wydajnej pracy. Inna sprawa, że dużego momentu na takiej
>>> różnicy nie osiągniesz.
>>>
>> Nie nazwałbym takiej sytuacji realną, wydajną pracę - fajnie, że się
>> kręci, ale jak ledwie pokonuje własne opory ruchu to praktyczne to nie jest.
>
> Jedyny problem, to wydajność źródła ciepła. Jeśli jest to na przykład
> przepływająca woda, to spokojnie kilka kW wyciągniesz.
Równie ważna jest chyba wydajność źródła "zimna" ;-)
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski