  • 11. Data: 2010-08-16 10:51:14
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 02:14, Johnny Hooker pisze:

    > Oczywiście: nic na ten temat nie wiesz - ale do tępego krytykowania zawsze
    > jesteś gotów... żałosny, mały ludziku.

    > Widzisz, syneczku: gdybyś poświęcił chociaż kilka minut na lekturę podanych
    > Ci poprzez link w pierwszym poście informacji - to już byś wiedział, że w tej

    Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
    Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie) wyolbrzymia
    problemy silnika klasycznego :)

  • 12. Data: 2010-08-16 10:52:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 02:17, Johnny Hooker pisze:

    > Żeby tak stwierdzić, to musiałbyś:
    >
    > a) Zapoznać się z tymże opisem, oraz:
    > b) ...zrozumieć go.

    Ale ty sam widzisz błędy i przeinaczenia w tym opisie, prawda?

  • 13. Data: 2010-08-16 10:57:10
    Od: PaPi <...@...3>

    > Zadaj sobie np. pytanie, dlaczego operatorzy sieci komórkowych, zamiast
    > wodzić się za łby - i przechwytywać klientów konkurentom - woleli raczej
    > dogadać się co do "podziału tortu". I dlaczego takie ciche porozumienia wcale
    > nie są niczym niecodziennym; żadną-tam "spiskową teorią". Spiskową praktyką
    > raczej.

    Ano dlatego, ze panstwo zadecydowalo o takim stanie rzeczy przyznajac
    jedynie trojce (a poczadkowo Erze i Plusowi) koncesji na budowe sieci
    ogolnokrajowej.
    Gdyby dopuszczono nie 2 czy 3 a 10 podmiotow duzo ciezej byloby sie dogadac.

    Nic tego nie ma miejsca w przypadky konstrukcji silnikow.

    > Czym innym jest być entuzjastą techniki, który docenia walory nowej
    > konstrukcji - a czym innym właścicielem fabryki, która ma produkować...
    > przede wszystkim PIENIĄDZE. Skoro ludzie kupują samochody z silnikami o
    > starej konstrukcji - to właściwie czemu robić nagłe zwroty, przezbrajać
    > fabryki, testować nową konstrukcję, homologować, ubiegać się o świadectwa
    > bezpieczeństwa itp. itd.? Przecież sprzedaż cały czas jakoś idzie...

    Pitolenie.
    Fabryki silnikow rowniez powstaja. Gdyby "gun engine" byl tak wspanialy
    na pewno znalazlby swoje zastosowanie - chocby w silnikach do kosiarek.

  • 14. Data: 2010-08-16 17:29:20
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo jak znam zycie - tak naprawde ani on taki oszczedny, ani taki dobry
    > jak sie konstruktorowi wydaje.

    Zazwyczaj diabeł tkwi w szczegółach.
    Wtrysk wody do cylidra jest od dawna stosowany w silnikach wyścigowych.
    Nie wiem, jakie ma wady, może pogarsza smarowanie?
    Życzę wynalazcy jak najlepiej, ale boję się, że w pewnym momencie
    napotkają na jakiś istotny problem, który położy całe przedsięwzięcie.

    A co do rozwoju motoryzacji i rozwoju w szczególności, to pewna mała firma
    z 10 lat temu podjęła prace rozwojowe pewnej technologii. Nazwijmy ją
    maszynową produkcją marchewek i pchała na to kupę kasy.
    Widząc, że maszynowe marchewki są czymś super mówię do kolegów
    (jeden jest tam prezesem więc nie mogę powiedzieć o co chodzi), że
    super, już niedługo będą maszynowe marchewki w każdym sklepie.
    On na to:
    Nie sądzę. U nasz ta technologia ledwo co raczkuje. Poczekamy, aż się
    rozwinie, poczekamy aż będzie boom, aż gracze zaczną wchodzić na rynek,
    wtedy wejdziemy my i pokażemy: "proszę: o to nasze rozwiązanie. Mamy
    wszystko w naszej ofercie, najkorzystniejsze opcje i wszystko taniej niż
    jakakolwiek konkurencja".
    Maszyniwe marchweki są od jakiegoś czasu u nas i stało się tak, jak
    przewidział.

    Podobnie np. Cejrowski pytany kiedy pojawi się jego kolejna książka
    odpowiedział: "Mój wydawca mówi mi, że póki sprzedaż obecnych książek
    utrzymuje się na tym poziomie, nie ma sensu wydawać następnej."

    --
    Patryk

  • 15. Data: 2010-08-16 20:52:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 21:07:27 +0200, sop3k napisał(a):

    > http://gun-engine.pl/
    >
    > Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla silników o
    "silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności,
    ponad 4-krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych"

    Hm.. współczesne silniki deisla osiągają około 35% sprawności, czyli razy 4
    daje 140% sprawności :>

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2010-08-16 23:52:27
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "sop3k" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > Otto i Diesla, który ma znacznie lepszą sprawność niż to sprzedawane dziś
    > salonach na których konstrukcje wydaje się miliony.
    >
    > http://gun-engine.pl/
    >
    > Nie wiem czy to lobby, czy naprawdę stworzenie linii produkcyjnej dla
    > silników o
    > konstrukcji którą może wykonać człowiek w garażu jest, aż tak trudne?
    > Przecież
    > firma która wypuszcza taki silnik na rynek, w mgnieniu oka zdobywa jego
    > duża
    > część. Gdzie popełniam błąd w moim rozumowaniu.

    Pewnie to taka sama "rewelacja" jak zderzak Łągiewki...

    Jurand.

  • 17. Data: 2010-08-17 02:04:01
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
    > Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie) wyolbrzymia
    > problemy silnika klasycznego :)

    W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że sprawność
    "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%. No, w każdym razie
    to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe wyolbrzymienie"... :)

  • 18. Data: 2010-08-17 02:06:32
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    ..i to jest JEDYNA ROZSĄDNA wypowiedź na temat, jaką ja - jak dotąd -
    znalazłem w tym wątku.

  • 19. Data: 2010-08-17 02:08:49
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Ale ty sam widzisz błędy i przeinaczenia w tym opisie, prawda?

    Czemu jesteś gołosłowny? Masz coś do powiedzenia KONKRETNEGO - to pisz, a nie
    "robisz tajemniczą minę"...

  • 20. Data: 2010-08-17 02:13:23
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    PaPi <...@...3> napisał(a):

> [...]
    > ogolnokrajowej.
    > Gdyby dopuszczono nie 2 czy 3 a 10 podmiotow duzo ciezej byloby sie dogadac.

    Może i tak - ale:
    1) W dalszym ciągu takie "dogadanie się" nie byłoby wykluczone - jak to widać
    na przykładzie ujawnianych w przeszłości zmów cenowych producentów elektroniki
    2) Możemy sobie "gdybać" - ale z tego za wiele nie wynika.

    Faktem jest, że takie "dzielenie tortu" to w biznesie praktyka spotykana. I
    to wcale nie tak rzadko.

    > Nic tego nie ma miejsca w przypadky konstrukcji silnikow.

    Bo...?

    > Pitolenie.

    A przeczytałeś swoje?

    > Fabryki silnikow rowniez powstaja. Gdyby "gun engine" byl tak wspanialy
    > na pewno znalazlby swoje zastosowanie - chocby w silnikach do kosiarek.

    Oczywiście, że on ma zastosowanie. Nie dlatego nie jest do dziś dnia masowo
    produkowany, że jakoby "nie ma zastosowania".

    Ale ty nie masz - jak widać z Twojej wywpowiedzi - pojęcia o biznesowej
    stronie sprawy, więc po co piszesz.