  • 101. Data: 2010-08-18 20:36:01
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 17 Sie, 21:20, " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    > SAMOCHODOWYCH

    > Sprawność dla diesli podawana jest - według moich informacji - bez
    > uwzględnienia nawet tarcia tłoka. Można upewnić się, jak widzę, np. tu:
    >
    > http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm

    Przepraszam, ale coś mnie zaniepokoiło: to jaką sprawność wg Ciebie ma
    silnik benzynowy?
    Mi się wydawało, że benzynowe mają mniejszą sprawność, czyżby poniżej
    20%?
    Dodam, że nie pytam złośliwie :)

    Pzdr.

  • 102. Data: 2010-08-18 20:37:30
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 17 Sie, 04:29, JAM <j...@y...com> wrote:

    > A propos. Jeszcze lepszy jest silnik "Balerina" tego "wynalazcy". 5kW
    > wykorzystujace demona Maxwella to nie w kij dmuchal. 5kW spokojnie
    > moze napedzac samochod wykorzystujac cieplo otoczenia. Toc to marznie
    > zielonych mogace zbalansowac globalne ocieplenie ! Fizycy nazywaja
    > takie silniki Perpetuum Mobile 2 stopnia jako ze w odroznieniu od
    > potocznie znanego Perpetuum Mobile 1 stopnia naruszajacego pierwsza
    > zasade termodynamiki, Balerina narusza jedynie druga zasade.

    A to nie jest tak, że jak już pobiera ciepło z otoczenia - czyli
    energię - to już nie jest Perpetuum M.?

    Pzdr.

  • 103. Data: 2010-08-18 20:40:00
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 18 Sie, 15:26, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Och, przepraszam... ZPM składający się z wirniczka czerpiącego energię z
    > podprzestrzeni...

    Ooooo czyżby będzie można znowu odpalić gwiezdne wrota :)?!!!

    Pzdr.

  • 104. Data: 2010-08-18 22:10:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnny Hooker pisze:

    > O! Jeden się trafił - wprawdzie też silący się na dowcipasy - ale jednak
    > umiejący czytać ZE ZROZUMIENIEM. Zgadza się.

    Och, mędrcze, zdradź zatem, z jakiej to niby energii korzysta owo
    wieczyste ruchadło? Z energii ektoplazmy może?

  • 105. Data: 2010-08-18 22:16:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jacek2v pisze:

    > A to nie jest tak, że jak już pobiera ciepło z otoczenia - czyli
    > energię - to już nie jest Perpetuum M.?

    To jest tak zwane perpetuum mobile drugiego rodzaju - żeby zadziałało,
    trzeba by demona Maxwella wyhodować, bo inaczej druga zasada
    termodynamiki przeszkadza. Przez tę paskudną drugą zasadę jak położysz
    obok siebie dwa kamienie w izolowanym pojemniku, to za chiny ludowe
    jeden nie zrobi się gorący kosztem drugiego, który w tym samym momencie
    stałby się zimny. Trochę szkoda, bo

  • 106. Data: 2010-08-18 22:17:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jacek2v pisze:

> [...]

    obok siebie dwa kamienie w izolowanym pojemniku, to za chiny ludowe
    jeden nie zrobi się gorący kosztem drugiego, który w tym samym momencie
    stałby się zimny. Trochę szkoda, bo jakbyś miał tego pożytecznego
    demona, wystarczyłoby piekarnik/bojler ustawić obok lodówki/zamrażarki i
    nie trzeba by prądu marnować na chłodzenie i grzanie ;->

  • 107. Data: 2010-08-18 22:18:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jacek2v pisze:

    > Ooooo czyżby będzie można znowu odpalić gwiezdne wrota :)?!!!

    Zmontujesz 3 baleriny i całym miastem wystartujesz ;->

  • 108. Data: 2010-08-19 00:46:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 17 Aug 2010 09:42:09 +0000 (UTC), Johnny Hooker
    <j...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Śmieszni jesteście z tym swoim upartym przytaczaniem cyferek wyczytanych w
    > jakiejś Wikipedii, czy gdzieś - bez cienia zastanowienia, że dotyczy to
    > jedynie idealnych warunków laboratoryjnych, gdy silnik najpierw ustali się w
    > jego właściwej temperaturze pracy, gdy ma on stałe, równomierne obciążenie,
    > oraz gdy pomiar taki jest przeprowadzany akurat przy jego obrotach
    > maksymalnej sprawności.

    Oh, wait. To jak w ciężarówce na długiej trasie?

    r.
    _____________

  • 109. Data: 2010-08-19 00:47:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 17 Aug 2010 14:41:56 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > A wiadomo, że ci debile ruszają z piskiem opon (czyli powoli i mało
    > efektywnie).

    Opowiedz nam, jak ruszać szybko i efektywnie, nie strzelając ze
    sprzęgła.

    r.
    _____________

  • 110. Data: 2010-08-19 00:56:47
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Aug 18, 9:24 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale nie napisal jakiej energii :-)
    >
    > Moze energii prozni, moze punktu zero - sama najprawdziwsza nauka :-)
    >
    > J.

    Hmm, o tym nie pomyslalem. Moze wykorzystuje na przemian odpychanie
    czarnej energii z przyciaganiem czarnej materii a ekranuje jedno od
    drugiego gazeta ?

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/