  • 111. Data: 2010-08-19 01:32:11
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Johnny Hooker pisze:

    > Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
    > najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
    > wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.

    Z opisu stworzonego pod założenie, że czytelnik nie ma pojęcia o
    mechanice i da się nabrać? Bo owszem bez głębszego przemyślenia, na
    "chłopski rozum" może się wydawać że to ma sens

    Pewnie zresztą sam konstruktor szedł podobną drogą - coś tam wpadło do
    głowy co wydawało się warte przetestowania.
    Może i zbudował model który raczej nie działa tak jak powinien (bo już
    by była długa kolejka chętnych do kupienia) i on teraz życie poświęci na
    pokonywanie przerozmaitych trudności które i tak nie pomogą wyskoczyć
    ponad błędne założenia początkowe.

    Taka sama droga jak Łągiewki - czyli jest jakiś pomysł, ale nie działa.
    A konstruktor zamiast zweryfikować wadliwe założenia, brnie dalej
    wymyślając do tego niestworzone teorie.

    Bo same założenia są tam fałszywe - zakłada że spalanie detonacyjne tej
    samej ilości paliwa w jakiś magiczny sposób dostarczy wielokrotnie
    więcej energii niż normalny proces spalania znany z dzisiejszych silników.

    Intuicja może to podpowiada, bo skoro spalanie stukowe potrafi rozwalić
    silnik no to musi być tam niespożyta moc. Tyle że tu problemem jest
    niezrozumienie procesu.
    Spalanie stukowe może i generuje ogromne ciśnienie, ale przez bardzo
    krótki czas, a dzieje się tak dlatego że spalanie zachodzi jednocześnie
    w całej objętości mieszanki, latają po komorze spalania nieskoordynowane
    fale uderzeniowe i to powoduje niszczącą siłę.

    W normalnym silniku spalanie zachodzi falą przetaczającą się przez
    komorę spalania dzięki czemu ciśnienie jest mniejsze, ale za to energia
    dostarczana jest przez długi czas (lepiej dostosowany do prędkości ruchu
    tłoka w cylindrze).

    Dorzucenie przeciwtłoka ze sprężyną ma rozumiem "wyłapać" tą niespożytą
    moc detonacji i odbić ją znowu w stronę tłoka w późniejszym czasie.
    No na "chłopski rozum" znowu ok, ale znowu tu nie ma wartości dodanej, a
    jedynie ujemna stracona na układ sprężynujący.

    Oczywiście pozostaje jeszcze cała masa ciekawych pytań, bo np. jak udaje
    mu się wywołać w precyzyjnie zaplanowanym momencie spalanie detonacyjne
    w komorze odprężonej drugim, latającym tłokiem.
    W jaki sposób poradził sobie z arcytrudnym problemem jakim będzie
    synchronizacja latającego z własną częstotliwością drgań tłoka górnego z
    tłokiem dolnym i to w taki sposób że między tłokami za każdym razem
    pozostaje komora spalania tak niewielka, że zachodzi spalanie detonacyjne?
    I jak on tam jeszcze zmieścił jakiś dolot i wydech?

    Pomysł śmieszny, ale naiwni się nabiorą.
    Tak jak nabierają się na inne "genialne" wynalazki tego rodzaju.

  • 112. Data: 2010-08-19 01:35:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Johnny Hooker pisze:

    > W tym przypadku o tyle nie ma to znaczenia, że "kanonierka" nie ma
    > wyróżnionych "obrotów maksymalnej sprawności", bowiem moment obrotowy jest tu
    > niezależny od prędkości. Dlatego też silnik ten np. nie wymaga stosowania
    > skrzyni biegów.

    Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
    silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
    przełożeniach.

    Jeżeli gość który chce budować silnik nie zna takich podstaw, to
    kiepściutko.

  • 113. Data: 2010-08-19 01:36:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Johnny Hooker pisze:

    > Niestety, nie zgadza się - co pisałem już dwóm innym adwersarzom:
    > http://courses.washington.edu/me341/oct22v2.htm
    > http://sitemaker.umich.edu/mhross/files/fueleff_phys
    icsautossanders.pdf (str.
    > 17)

    > "Za mało w zimie" - bo konstruktor silnika/pojazdu tak, a nie inaczej,
    > ustalił podział ciepła pomiędzy chłodnicę, a nagrzewnicę kabiny.

    Chłodnica wtedy jest zatkana termostatem.
    Wszystko idzie nagrzewnicą (no i w wydech).

  • 114. Data: 2010-08-19 01:57:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Massai pisze:

    > yyy... chyba nie każda sytuacja gdy prędkość spalania czy rozszerzania
    > się fali uderzeniowej przekracza prędkość rozchodzenia się dźwięku w
    > materiale powoduje pękanie materiału?

    Materiał "nie wie" że powinien się ugiąć bo struktura nie nadąża się
    przepychać w swojej objętości.
    Sądzę że kończy się to tym że następuje jakieś powierzchniowe
    uszkodzenie, a sama grubość ścian gra tu tylko taką rolę że gruba ściana
    wytrzyma więcej takich detonacji.

  • 115. Data: 2010-08-19 07:12:07
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 18 Sie, 22:17, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > To jest tak zwane perpetuum mobile drugiego rodzaju - żeby zadziałało,
    > trzeba by demona Maxwella wyhodować, bo inaczej druga zasada
    > termodynamiki przeszkadza. Przez tę paskudną drugą zasadę jak położysz
    > obok siebie dwa kamienie w izolowanym pojemniku, to za chiny ludowe
    > jeden nie zrobi się gorący kosztem drugiego, który w tym samym momencie
    > stałby się zimny. Trochę szkoda, bo jakbyś miał tego pożytecznego
    > demona, wystarczyłoby piekarnik/bojler ustawić obok lodówki/zamrażarki i
    > nie trzeba by prądu marnować na chłodzenie i grzanie ;->

    No to tego 2giego rodzaju perpetuum to nie znałem - doczytałem :)
    A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
    całkowicie niewykonalne :)
    Gdyby kamienie miały inną strukturę fizyczną np. taką
    promieniotwórczą :D - idąc po bandzie.
    A tak mniej po bandzie, wydaje mi się, że niektóre materiały mają
    większą właściwość absorpcji ciepła, a inne wręcz przeciwnie. Gdyby
    tak wrzucić dwa kamienie jeden z nich plus - to taki co lepiej
    absorbuje - i drugi minus to i bez demona by sobie poradziły :) Nie
    wiem jak to by było rozpatrywane w świetle fizyki, czy np.
    uwzględniany jest tu ośrodek (gaz w pudełku).

    PS: Jak człowiek dużo zapomniał z tej fizyki ehhh :(

    Pzdr.

  • 116. Data: 2010-08-19 07:58:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Opowiedz nam, jak ruszać szybko i efektywnie, nie strzelając ze
    > sprzęgła.

    Płynnie i bez poślizgów. Jak nie umiesz - kup sobie samochód ze
    skuterową przekładnią i sprzęgłem.

  • 117. Data: 2010-08-19 07:59:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JAM pisze:

    > Hmm, o tym nie pomyslalem. Moze wykorzystuje na przemian odpychanie
    > czarnej energii z przyciaganiem czarnej materii a ekranuje jedno od
    > drugiego gazeta ?

    Ważne pytanie: jaką gazetą?

  • 118. Data: 2010-08-19 08:13:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jacek2v pisze:

    > A co do tego demona i tych kamieni to nie wydaje mi się to tak
    > całkowicie niewykonalne :)

    Całkowicie.

    > Gdyby kamienie miały inną strukturę fizyczną np. taką
    > promieniotwórczą :D - idąc po bandzie.

    Wróć! Równie dobrze można by jeden z kamieni podpalić (bo to np. węgiel).

    I wtedy nagrzeją się oba. I to ten promieniujący/płonący będzie cieplejszy.

  • 119. Data: 2010-08-19 08:42:21
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:35:32 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jeżeli silnik ma stały moment obrotowy niezależny od obrotów, to jest to
    > silnik mało elastyczny który właśnie wymaga skrzyni biegów o wielu
    > przełożeniach.

    Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
    5400 obrotów/minutę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 120. Data: 2010-08-19 08:51:29
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Hm, a to ciekawe, bo elektryczna Tesla ma 1 bieg i stały moment od 0 do
    > 5400 obrotów/minutę.

    Tyle, że silnik o którym mowa nie jest elektryczny :)

    --
    pozdrawiam
    kml