  • 131. Data: 2012-02-19 15:44:44
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 19.02.2012 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał/a:

    > Blok nie waży 150kG a woda ma bardzo duże ciepło właściwe.

    +/- 10 razy większe niż stal...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 132. Data: 2012-02-19 16:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 13:29:29 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > No przy jednej fazie to nie dziwota. 5kW to 22A, więc musiało żreć.
    > Przy trzech fazach masz 12kW (to moc odpowiadająca piecowi gazowemu) i 10A
    > na fazę.

    albo 7kW i 10A na faze, albo 12kW i 17.4A

    Tak czy inaczej - "zwykle" gniazdka i wtyczki sa 10A, niektore na 16, a
    kabelek w scianie tez na 10, skoro gniazdko na 10.

    J.

  • 133. Data: 2012-02-19 19:08:12
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 14:15, Krzysztof 45 pisze:

    > Postaw na gazie garnek z trzema litrami wody a na drugim gazie gar z
    > dwudziestoma litrami wody i zmierz w czas ich podgrzania do 90 stC. To
    > zobaczysz czy nic nie wniesie.

    postaw na gazie 2 garnki każdy o masie 1kg
    do jednego wlej 30g wody a do drugiego 200g tegoż
    a potem opowiedz jakie były gigantyczne różnice w czasie doprowadzenia
    do wrzenia.

  • 134. Data: 2012-02-19 19:19:21
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Blok nie waży 150kG a woda ma bardzo duże ciepło właściwe.

    no to ile waży rzeczone 2,5d z ducato z głowicą i wałem?

    ok ciepło właściwe wody jest 10x wyższe niż żelaza
    czyli 3L płynu = 30kg żelaza
    wciąż mały procent całości.

    tak 20L płynu byłoby ekwiwalentem 200kg żelaza
    czyli wydłużyłoby czas ogrzewania 2x

  • 135. Data: 2012-02-19 19:39:53
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-19 10:16, Krzysztof 45 pisze:

    > W samym bloku i nagrzewnicy 10-11 litrów? Plus drugie tyle do chłodnicy
    > i przewodów. Razem około 20 litrów?

    nie no, w calym ukladzie razem ze zbiorniczkiem bylo 11 litrow.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 136. Data: 2012-02-19 19:42:25
    Temat: Re: [ot] dywagacje wannowe
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-19 15:20, J.F. pisze:

    > wlaczyc, pojsc do licznika z zegarkiem, zmierzyc.

    Jakos przy obecnej pogodzie niezbyt mi sie chce, w dodatku musialbym
    powylaczac inne odbiorniki, ale jak sie zrobi cieplej to sie skusze :)

  • 137. Data: 2012-02-19 23:17:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 16:54:13 +0100, J.F. napisał(a):

    > albo 7kW i 10A na faze, albo 12kW i 17.4A

    Jarku, 3 fazy to 3x400V. Grzałki w trójkąt, nie w gwiazdę...

    > Tak czy inaczej - "zwykle" gniazdka i wtyczki sa 10A, niektore na 16, a
    > kabelek w scianie tez na 10, skoro gniazdko na 10.

    PRZEWÓD. Żaden kabelek!

    --
    ___________ (R)

  • 138. Data: 2012-02-19 23:22:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 19:42:25 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Jakos przy obecnej pogodzie niezbyt mi sie chce, w dodatku musialbym
    > powylaczac inne odbiorniki, ale jak sie zrobi cieplej to sie skusze :)

    No to mozesz jeszcze sprobowac spisac stan wieczorem i rano, ale pewnie tez
    nie bedzie ci sie chcialo ...

    J.

  • 139. Data: 2012-02-19 23:53:28
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-19 23:22, J.F. pisze:

    > No to mozesz jeszcze sprobowac spisac stan wieczorem i rano, ale pewnie tez
    > nie bedzie ci sie chcialo ...

    Nie bedzie mi sie chcialo to raz, bo wychodze do pracy przed 6 jak
    jeszcze jest ciemno, a dwa, ze przez noc jednak pare urzadzen u mnie w
    domu dziala. Lodowka jeszcze jakos by przezyla, ale jak odlacze pompe od
    pieca w ktorym mam palacy sie wegiel, to go zagotuje w 5min. :| Wiec
    takie eksperymenty wole zostawic na cieplejsza pore.

  • 140. Data: 2012-02-20 01:37:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 23:53:28 +0100, v...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > pieca w ktorym mam palacy sie wegiel, to go zagotuje w 5min. :| Wiec
    > takie eksperymenty wole zostawic na cieplejsza pore.

    Mozesz sprobowac bez wylaczania - lodowka i pompa nie biora az tak duzo
    energii. Tylko ja rozumiem ze wychodzic pozna noca tuz przed snem a potem
    jeszcze rano zanim sie swiatlo zapali to tez sie nie chce.

    J.