  • 1. Data: 2012-02-05 09:50:14
    Temat: [C5] Stukanie w silniku
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Witam.
    Wczoraj u znajomego słuchałem odgłosów silnika w C5.
    Jest to silnik 3.0 V6 24V.

    Co ciekawe, podczas jazdy w żaden sposób tych stuków nie słychać,
    jedynie momentami przy odpuszczaniu pedału gazu.
    Przy przyśpieszaniu - nigdy. Na postoju jest różnie.
    Tutaj nagrałem dźwięk przy przyśpieszaniu silnika, ale jak ktoś się
    wsłucha to także zauważy że momentami przy przyśpieszaniu nie ma, a
    tylko przy odpuszczaniu gazu.

    Czy to mogą być główki korbowodów?
    Ewentualnie popychacze hydrauliczne?

    Aha, te stukanie występuje tylko przy zakresie obrotów 2,5 do 3.5 tys
    obr. W żadnym innym przypadku nie zaobserwowałem stuków, choć męczyliśmy
    citroenka dobrą godzinę...

    Aha, naklejki ma że jeździ na 0W40, a wg instrukcji powinien być
    półsyntetyk.

    http://w34.wrzuta.pl/audio/2OXQZ6Hln8X/stukaczek

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2012-02-05 09:57:24
    Temat: Re: [C5] Stukanie w silniku
    Od: "RZEGNA" <l...@w...pl>

    >Aha, naklejki ma że jeździ na 0W40, a wg instrukcji powinien być

    zamarznienty olej, wydzieliły się frakcje

    Rz

  • 3. Data: 2012-02-05 10:52:50
    Od: Jack <f...@o...pl>

    W dniu 2012-02-05 09:57, RZEGNA pisze:

    > zamarznienty olej, wydzieli?y si? frakcje
    >
    > Rz

    Słabe smarowanie ujawnia bardzo wrażliwą (i drogą) część tego silnika -
    zmieniacze faz rozrządu. Sugeruję zmienić olej na dobry syntetyczny,
    chyba że lubisz jak silnik chodzi jak diesel.

    --
    fj

  • 4. Data: 2012-02-05 12:39:49
    Od: to <t...@i...pl>

    begin news-gazeta

    > Tutaj nagrałem dźwięk przy przyśpieszaniu
    > silnika, ale jak ktoś się wsłucha to także zauważy że momentami przy
    > przyśpieszaniu nie ma, a tylko przy odpuszczaniu gazu.
    (...)
    > Aha, te stukanie występuje tylko przy zakresie obrotów 2,5 do 3.5 tys
    > obr. W żadnym innym przypadku nie zaobserwowałem stuków, choć męczyliśmy
    > citroenka dobrą godzinę...

    Mi się to kojarzy z jakimiś stukami z okolic korbowodów (sworzeń tłoka?
    ew. panewki?), ale na podstawie takiego filmiku to wróżenie z fusów,
    równie dobrze to może być jakaś bzdura, nie wiem, jakiś napinacz czy coś
    takiego. U mnie kiedyś napieprzała np. plastikowa osłona czegoś tam,
    która przy pewnych obrotach się wzbudzała. :)

    PS. Radziłbym go nie męczyć, tylko odstawić do dobrego warsztatu, bo jak
    to ta gorsza opcja, to w końcu strzeli i tyle będzie z silnika.

  • 5. Data: 2012-02-05 14:02:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-02-2012 12:39, to pisze:

    > Mi się to kojarzy z jakimiś stukami z okolic korbowodów (sworzeń tłoka?
    > ew. panewki?), ale na podstawie takiego filmiku to wróżenie z fusów,

    To prawdopodobnie będzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 6. Data: 2012-02-05 15:51:38
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > To prawdopodobnie będzie ten fantastyczny wariator zmiennych faz ;>

    Jak tam jest coś takiego to możliwe. :>

  • 7. Data: 2012-02-05 16:07:56
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-02-2012 15:51, to pisze:

    > Jak tam jest coś takiego to możliwe. :>

    Teraz już wiesz dlaczego wolę przedlifta ;)

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 8. Data: 2012-02-05 17:16:12
    Od: p0li <p...@a...SCHNITT.pl>

    T->Dnia 2012-02-05 16:07:56 niejaki DoQ napisał:

    > Teraz już wiesz dlaczego wolę przedlifta ;)

    jeśli dobrze pamiętam to wszystkie c5 mają silnik v6 ze zmiennymi fazami

    ten silnik bez zmiennych faz występował w xm-ie xantii i peżotach

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 9. Data: 2012-02-05 17:46:41
    Od: to <t...@i...pl>

    begin p0li

    > ten silnik bez zmiennych faz występował w xm-ie xantii i peżotach

    No właśnie, a Rzędek ma XM-a.

  • 10. Data: 2012-02-05 18:13:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 05-02-2012 17:46, to pisze: