  • 61. Data: 2019-08-22 12:09:56
    Temat: Re: Google Maps a Waze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2019-08-21 08:09, J.F. wrote:

    >Jedziesz do punktu wyznaczonego nawigacją i dopiero wtedy rozglądasz
    >się gdzie dojechałeś? Nie sądzę :)

    moze i sie rozgladam troche wczesniej, ale moze miec znaczenie pomylka
    o jeden numer :-)

    No i te nowe wezly autostradowe, co maja osobny pas kilometr czy
    wiecej wczesniej - patrze na nawigacje/mape i widze ze do skretu
    daleko ... i przegapiam ten ostatni moment :-(

    J.

  • 62. Data: 2019-08-22 12:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:55, blast pisze:

    >To raczej nie wina GM, tylko ustawienia progu czułości GPS. Jak za
    >wąski próg, to każda nawigacja potrafi się pogubić, bo poszczególne
    >odczyty mogą się różnić o kilka metrów.

    To nie ma nic wspolnego z GPS, bo jak rozumiem mowa o planowaniu trasy
    jeszcze duzej odleglosci od felernego miejsca.
    Ot, jakis babol na mapie, ktory powoduje, ze omija.

    >Nie znam dobrze GM, natomiast w AM możesz ustawiać i czułość i
    >opóźnienie.

    A to owszem - w AM (na WinCE) jest pare kompensacji do ustawienia,
    wedle potrzeb i gustu.
    A w innych nawigacjach nie ma.

    W yanosiku na Androida jest np czas przelaczania zestawu
    glosnomowiacego - bo inaczej zjada poczatki.
    W innych nie ma ... i ciekaw jestem - maja lepiej ustawione i im nie
    zjada, czy zjada i nic nie mozna na to poradzic.

    J.

  • 63. Data: 2019-08-22 12:19:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-20 o 14:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    ..
    > (...)

    >Moment dyktowania manewrów oraz czułość "wyzwalacza" manewrów można
    >parametryzować.

    No wlasnie - jest dobry i jeszcze mozna parametryzowac, a w innych
    nawigacjach d* - jestes skazany na to co jest.

    >Bardzo wygodne w AutoMapie: pojedyncze stuknięcie w strzałkę manewru
    >pokazuje przez chwilę obszar około 15 kilometrów, natomiast podwójne
    >stuknięcie pokazuje przez chwilę całą pozostałą trasę.

    >Pytanie: dlaczego AM nie zapodasz internetu? W wielu urządzeniach na
    >WinCE/Win Mobile można korzystać z WiFi, BlueTooth DUN czy innych
    >tego typu połączeń.

    Akurat moje urzadzenia tego nie maja, a ceny AM sa takie, ze nie mam
    ochoty inwestowac - dobry program, ale duzo za drogi :-(

    J.

  • 64. Data: 2019-08-22 14:29:58
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    Krótkie sprawozdanie z trasy na AM - gniot! :)

    A teraz dłuższe :)
    Zaczęło się obiecująco - AM wybrała mi trasę z Nitry na Hlohovec drogą
    513, czyli tą którą zwykle jeżdżę - jest dłuższa niż R1 + D1, ale AM
    pewnie wiedziała, że po drodze mam dobrą stację OMV akceptującą Amex i
    Tesco w którym robię weekendowe zakupy :)
    O zwykle występujących lekkich zatwardzeniach przed rondem w Hlohovcu
    oczywiście nic nie wiedziała, ale to nie problem.
    Dalej spokojnie - D1 do Bytcy, dalej na Makov, Bila, Ostravica i
    Frydek-Mystek - tak jak zwykle jeżdżę i każda mi znana nawigacja tamtędy
    prowadzi. Ja wiem o remoncie drogi w Starych Hamrach i na trasie
    alternatywnej w Hornich Bacevach i zwykle zjeżdżam za Trenczynem na
    drogę 57, ale dzisiaj jadę prosto (zresztą, żeby być uczciwym TT też
    każe jechać do Bytcy). Obie navi kierują mnie na Stare Hamry - TT podaje
    6 minut opóźnienia - AM nic, ja postanawiam sprawdzić drogę przez Horni
    Baceva bo tamtędy nie jechałem jeszcze. Przez około 5 km obie navi z
    uporem maniaka każą mi zawrócić, AM poddaje się pierwsza pokazując około
    8 km do zjazdu, TT jeszcze przez 2-3 km każe zawracać - za chwilę wiem
    czemu - 12 minut korka z przodu na wahadle - stałem 15 (TT
    zaktualizował) AM oczywiście - droga wolna :)
    W Ostravie AM nie wiedziała o zamkniętej drodze 56 przez miasto do
    Autostrady - na szczęście bardziej ufam TT :) i zjeżdżam wcześniej.
    Dalej spokojnie do granicy z myślą - teraz będzie OK, bo będzie Traffic
    (w końcu). Rzut oka na ekran AM - każe mi zjechać na pierwszym zjeździe
    w PL (Łaziska i stacja BP+McDonalds :) - głodny nie jestem, ponad pół
    zbiornika to jadę dalej, ale widzę na A1 czerwony pasek zablokowanego
    ruchu zaraz za zjazdem - na TT nic, więc jadę - na A1 też nic... Mam
    screenshot jakby ktoś zarzucał "manipulację" :)
    Dalej bez przygód.
    Tyle na temat routingu na ten moment :)
    Inne problemy to zupełny brak dźwięku po połączeniu się telefonu z
    radiem. Brak też (lub nie znalazłem) zmiany kanału wyjściowego co miał
    już lata temu ten prymitywny Yanosik :)
    W sumie to nie wiem, czy to taka wielka wada, bo bym pewnie się wściekł
    w górach na krętej drodze od kakofonii instrukcji skrętu - przy okazji
    tam też logiki brak bo często na łagodniejszym zakręcie kazała skręcać,
    a na ostrzejszy nie czyli prawidłowo bo żadnych odnóg od drogi nie było.

    Dobry myk to podgląd całej trasy. Jest czytelny (w przeciwieństwie do
    trybu nawigowania) - lepiej to jest zrobione niż w TT przy dłuższych
    trasach, gdzie pokazywany jest zbyt duży fragment trasy a sama trasa
    jest narysowana zbyt grubą linią.

    Asystent pasa ruchu w AM to jakaś kpina.
    Tak to powinno wyglądać:
    http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/html/
    en-gb/scr_nav4laneguidance.png

    Albo tak (teraz coraz częściej właśnie w takiej konfiguracji mi się na
    TT pokazuje):
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSdYndHu5dgUMQYxwgdZQpzQsRRYI3P6SVE0qV0PkK6YcKu2mYm

    A nie tak:
    https://www.automapa.pl/wp-content/uploads/2019/06/0
    1_tel_linie_v2_CB-1.png

    Jak mi się coś więcej przypomni to napiszę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 65. Data: 2019-08-22 14:50:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .
    >Krótkie sprawozdanie z trasy na AM - gniot! :)

    >A teraz dłuższe :)
    >Zaczęło się obiecująco - AM wybrała mi trasę z Nitry na Hlohovec
    >drogą

    ciekawe czy ona w ogole ma korki poza PL ... co oczywiscie moze byc
    uznane za wade, gdy sie czesto wyjezdza.

> [...]

    >na TT pokazuje):
    >https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd
    9GcSdYndHu5dgUMQYxwgdZQpzQsRRYI3P6SVE0qV0PkK6YcKu2mY

    Czemu ?
    Wyraznie Ci pokazuje, ze dwa lewe pasy sa dobre, a prawy zly, nie
    blokujac glownego ekranu, gdzie byc moze chcesz miec inny widok.

    J.

  • 66. Data: 2019-08-22 16:00:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 18:24, r...@k...pl pisze:

    > Chociażby :).

    Tyle że realnie trwał 1h dłużej niż NE zapowiadał.

    > Ale GM i Waze oszacowały go na 1h.

    > Jeżdziłem od 10 lat nad morze z NE wszystkimi możliwymi objazdami S3 i zawsze
    > było gładko i przyjemnie.

    A ja z NE raz i nie było ani gładko, ani przyjemnie.
    Dopóki nie było korka było ok, ale w korkach pogubił się totalnie.

    Bardziej niż yanosik.

  • 67. Data: 2019-08-22 16:02:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2019 o 18:15, T. pisze:

    > Zainstalowałem.
    > Przy zwykłej trasie nie ma punktów pośrednich,

    Co znaczy "nie ma"?
    Po wskazaniu celu, możesz ją modyfikować dowolnie, nawet podając taki
    punkt z mapy.

    jest tam cos takiego jak
    > trasa etapowa, ale pokazuje kolejność jaką się poda,

    I ma tam właśnie klawisz służący do optymalizacji.

  • 68. Data: 2019-08-22 16:05:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2019 o 12:06, J.F. pisze:

    > Obawiam sie, ze sie moglo wlasnie zmienic, skoro tiry moga po nich jezdzic.

    > Ale w jakim sensie - mniej przywiazany,

    Dokładnie.
    Sygic wyznacza tak jak I-go, ale działające w trybie "lubię autostrady". ;-)

    Czyli przez miasto też będziesz stał w korku na głównej drodze, mimo że
    równoległa ulica będzie pusta.

  • 69. Data: 2019-08-22 16:07:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-08-2019 o 14:29, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Autostrady - na szczęście bardziej ufam TT :) i zjeżdżam wcześniej.
    > Dalej spokojnie do granicy z myślą - teraz będzie OK, bo będzie Traffic

    W sensie, że wcześniej miałeś traffic wyłączony?

  • 70. Data: 2019-08-22 21:28:22
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 21 Aug 2019 18:27:36 +0200, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:

    >Wszystko to mam w NE. Nawet komiwojażera.

    Od niedawna nawet w abonamencie. Bo był dodatkow płatny chyab 5 PLNów
    za miesiąc.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06