    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Google Maps a Waze
    Date: Thu, 22 Aug 2019 14:29:58 +0200

    Hello!

    Krótkie sprawozdanie z trasy na AM - gniot! :)

    A teraz dłuższe :)
    Zaczęło się obiecująco - AM wybrała mi trasę z Nitry na Hlohovec drogą
    513, czyli tą którą zwykle jeżdżę - jest dłuższa niż R1 + D1, ale AM
    pewnie wiedziała, że po drodze mam dobrą stację OMV akceptującą Amex i
    Tesco w którym robię weekendowe zakupy :)
    O zwykle występujących lekkich zatwardzeniach przed rondem w Hlohovcu
    oczywiście nic nie wiedziała, ale to nie problem.
    Dalej spokojnie - D1 do Bytcy, dalej na Makov, Bila, Ostravica i
    Frydek-Mystek - tak jak zwykle jeżdżę i każda mi znana nawigacja tamtędy
    prowadzi. Ja wiem o remoncie drogi w Starych Hamrach i na trasie
    alternatywnej w Hornich Bacevach i zwykle zjeżdżam za Trenczynem na
    drogę 57, ale dzisiaj jadę prosto (zresztą, żeby być uczciwym TT też
    każe jechać do Bytcy). Obie navi kierują mnie na Stare Hamry - TT podaje
    6 minut opóźnienia - AM nic, ja postanawiam sprawdzić drogę przez Horni
    Baceva bo tamtędy nie jechałem jeszcze. Przez około 5 km obie navi z
    uporem maniaka każą mi zawrócić, AM poddaje się pierwsza pokazując około
    8 km do zjazdu, TT jeszcze przez 2-3 km każe zawracać - za chwilę wiem
    czemu - 12 minut korka z przodu na wahadle - stałem 15 (TT
    zaktualizował) AM oczywiście - droga wolna :)
    W Ostravie AM nie wiedziała o zamkniętej drodze 56 przez miasto do
    Autostrady - na szczęście bardziej ufam TT :) i zjeżdżam wcześniej.
    Dalej spokojnie do granicy z myślą - teraz będzie OK, bo będzie Traffic
    (w końcu). Rzut oka na ekran AM - każe mi zjechać na pierwszym zjeździe
    w PL (Łaziska i stacja BP+McDonalds :) - głodny nie jestem, ponad pół
    zbiornika to jadę dalej, ale widzę na A1 czerwony pasek zablokowanego
    ruchu zaraz za zjazdem - na TT nic, więc jadę - na A1 też nic... Mam
    screenshot jakby ktoś zarzucał "manipulację" :)
    Dalej bez przygód.
    Tyle na temat routingu na ten moment :)
    Inne problemy to zupełny brak dźwięku po połączeniu się telefonu z
    radiem. Brak też (lub nie znalazłem) zmiany kanału wyjściowego co miał
    już lata temu ten prymitywny Yanosik :)
    W sumie to nie wiem, czy to taka wielka wada, bo bym pewnie się wściekł
    w górach na krętej drodze od kakofonii instrukcji skrętu - przy okazji
    tam też logiki brak bo często na łagodniejszym zakręcie kazała skręcać,
    a na ostrzejszy nie czyli prawidłowo bo żadnych odnóg od drogi nie było.

    Dobry myk to podgląd całej trasy. Jest czytelny (w przeciwieństwie do
    trybu nawigowania) - lepiej to jest zrobione niż w TT przy dłuższych
    trasach, gdzie pokazywany jest zbyt duży fragment trasy a sama trasa
    jest narysowana zbyt grubą linią.

    Asystent pasa ruchu w AM to jakaś kpina.
    Tak to powinno wyglądać:
    http://download.tomtom.com/open/manuals/new_GO/html/
    en-gb/scr_nav4laneguidance.png

    Albo tak (teraz coraz częściej właśnie w takiej konfiguracji mi się na
    TT pokazuje):
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSdYndHu5dgUMQYxwgdZQpzQsRRYI3P6SVE0qV0PkK6YcKu2mYm

    A nie tak:
    https://www.automapa.pl/wp-content/uploads/2019/06/0
    1_tel_linie_v2_CB-1.png

    Jak mi się coś więcej przypomni to napiszę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l