  • 61. Data: 2019-06-26 21:17:50
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wielu rzeczy nie wiemy.

    I to jest właściwe podejście. Natomiast obecnie obowiązuje dogmat, że o
    klimacie wiemy zasadniczo wszystko, mamy doskonałe modele, które
    sprawdzają się z rzeczywistością (tylko nikt nie wpadł na pomysł
    wystartowania modelu 100 tysięcy lat temu i zobaczenia co się stanie, bo
    podobno niekoszernie). A tymczasem albo czegoś istotnego nie wiemy, albo
    jesteśmy już poza punktem odwrotu i cała afera nie ma już znaczenia -
    choćbyśmy przestali oddychać i szlag tafił ludzkość, to obecna wiedza na
    temat sprzężeń zwrotnych mówi, że będzie się ocieplać dalej. Do czasu az
    na przykład pizdnie jaka asteroida i zasłoni słoneczko (albo sami
    pizdniemy wodorówki w ramach walki z ociepleniem).

    > Teorie, które tłumaczą poprzednie
    > zlodowacenia/ocieplenia mają się nijak do obecnej sytuacji. Jesteśmy w
    > innym miejscu w galaktyce,

    Bez przesady...

    > Słońce ma inną moc (mocniej ogrzewa Ziemię),
    > skład ziemskiej atmosfery jest inny, odległość od Księżyca jest inna,
    > inna jest flora i fauna.

    Tak naprawdę to nie jesteśmy nawet pewni co je spowodowało.

    > Możemy jedynie jeść czipsy i popcorn i obserować co z tego wyniknie.
    > Co absolutnie nie oznacza, że powinniśmy dalej spalać węgiel i gaz i
    > produkować miliardy ton plastiku rocznie - ale to zupełnie z innego
    > powodu niż walka z globalnym ....

    Tu się prawie zgadzamy. Choć w sumie czemu nie spalać węgla (pomijając
    CO2 i globcio)?

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2019-06-26 21:29:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 21:17 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Bez przesady...

    Jest teoria mówiąca, że wielkie wymierania korelują z położeniem układu
    słonecznego w galaktyce. Pełny obrót zajmuje 200 mln lat. W związku z tym
    obrotem Ziemia dostaje większą lub mniejszą dawkę promieniowania
    kosmicznego. Szczegółów nie pamietam i nie chce mi się googlać. Jak Cię
    temat zainteresuje znajdziesz masę odnośników.

    > Tu się prawie zgadzamy. Choć w sumie czemu nie spalać węgla (pomijając
    > CO2 i globcio)?
    Bo stoimy w miejscu i pogarszamy sobie jakość życia (zamiast polepszać).
    Trzeba szukać innych, czystszych źródeł energii. Spalanie kopalin to droga
    bez perspektyw.

    TG

  • 63. Data: 2019-06-26 21:42:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kosmicznego. Szczegółów nie pamietam i nie chce mi się googlać. Jak Cię
    > temat zainteresuje znajdziesz masę odnośników.

    Ale to raczej nie chodzi o temperaturę a promieniowanie jonizujące.

    > Bo stoimy w miejscu i pogarszamy sobie jakość życia (zamiast polepszać).

    Ale w sumie (poza CO2) to co ci elektrownie szkodzą?

    > Trzeba szukać innych, czystszych źródeł energii. Spalanie kopalin to
    > droga bez perspektyw.

    Nikt nie mówi, że nie szukać innych.

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2019-06-26 21:51:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 20:58:19 +0200, Jacek napisał(a):

    > Japończyków nie uważam za naród głupi:
    > https://www.cire.pl/item,141378,1,0,0,0,0,0,japonia-
    rzad-planuje-budowe-45-nowych-elektrowni-weglowych-.
    html
    > Jacek

    Reszta świata i własna opozycja szybko wybiją z głowy te plany obecnemu
    premierowi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 65. Data: 2019-06-26 21:54:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 21:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale to raczej nie chodzi o temperaturę a promieniowanie jonizujące

    Jesteś tego pewnien? - ktokolwiek jest?
    Wiemy jaki wpływ ta pozycja w galaktyce ma na nasze słoneczko?
    Wiemy od czego zależą jego cykle (co najmniej 3 są rozpoznane - wiemy, że
    są...)

    > Ale w sumie (poza CO2) to co ci elektrownie szkodzą?
    Dewastują przyrodę: węgiel, gaz trzeba wydobyć, przerobić,
    przetransportować, spalić.
    Na każdym etapie powstaje masakryczna dewastacja środowiska pogarszająca
    jakość mojego i Twojego życia - o florze i faunie nie wspomnę ...

    TG

  • 66. Data: 2019-06-26 22:07:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesteś tego pewnien? - ktokolwiek jest?

    Raczej nie - tym niemniej skoro stawiasz hipotezę to dowód leży po
    twojej stronie.

    > Wiemy jaki wpływ ta pozycja w galaktyce ma na nasze słoneczko?

    Nic na razie nie wskazuje, żeby miało.

    > Dewastują przyrodę: węgiel, gaz trzeba wydobyć, przerobić,
    > przetransportować, spalić.

    Wiatraki trzeba wyprodukować, przewieźć, zmontować, zabijają ptaki.
    Okoliczna ludność sprzyja raczej elektrowniom węglowym i kopalniom niż
    wiatrakom.

    > Na każdym etapie powstaje masakryczna dewastacja środowiska pogarszająca
    > jakość mojego i Twojego życia  - o florze i faunie nie wspomnę ...

    Bez przesady. Akurat elektrownie węglowe to mały pikuś w tym jak
    niszczymy/zmieniamy planetę (poza CO2 i domniemanym globciem). No może
    poza kopalniami odkrywkowymi.

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2019-06-26 22:36:30
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 26.06.2019 o 00:05, kk pisze:

    > Setek kilometrów nie jedzie się z otwartym dachem bo trzeba szybko
    > jechać a wtedy huk się robi.

    stanie w korku w mieście też słaba perspektywa....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 68. Data: 2019-06-26 22:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 21:51:24 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    rzad-planuje-budowe-45-nowych-elektrowni-weglowych-.
    html

    > Reszta świata i własna opozycja szybko wybiją z głowy te plany obecnemu
    > premierowi.

    Moze niekoniecznie, ale ... czy Japonia, jako kraj nadmorski, nie ma
    przypadkiem swietnych warunkow na wiatraki ?

    J.

  • 69. Data: 2019-06-26 23:01:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 20:40:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale aktualnie działa w drugą stronę. No więc - jeśli nie ma ujemnego
    > sprzężenia to jesteśmy tak czy inaczej w czarnej dupie. Albo czegoś nie
    > wiemy i nie w tak czarnej...

    Bylo pare zlodowacen i pare roztopow, wiec czegos nie wiemy :-)

    J.

  • 70. Data: 2019-06-26 23:52:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.06.2019 19:17, Zenek Kapelinder pisze:

    > Polowa miesiaca i 154 kilometry hulajnoga zrobilem.

    Czuj duch. Wczoraj wieczorem na ul. Pisarka na warszawskim
    Gocławiu wybuchła elektryczna hulajnoga. Hulajnogista przeżył.
    Nogi mu też nie urwało, więc będzie mogła dalej hulać. Do
    następnego razu.