  • 71. Data: 2019-06-27 00:45:03
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-26 22:36, tck wrote:

    > stanie w korku w mieście też słaba perspektywa....

    Nie gorsza niż stania na przystanku. Można sobie czapeczkę założyć i
    łapać leniwe podmuchy wiatru.

  • 72. Data: 2019-06-27 00:49:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty spadles ze stolu jak Cie mama przewijala i teoretycznie normalny jestes.

  • 73. Data: 2019-06-27 07:18:26
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.06.2019 o 22:53, J.F. pisze:

    > Moze niekoniecznie, ale ... czy Japonia, jako kraj nadmorski, nie ma
    > przypadkiem swietnych warunkow na wiatraki ?
    Warunki warunkami, a ekonomia ekonomią.
    Niemcy dopłacają z budżetu 0,068 Euro do każdej kilowatogodziny
    wytworzonej przez OZE. Japończycy nie dopłacają.
    Jacek

  • 74. Data: 2019-06-27 07:38:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-06-2019 o 07:18, Jacek pisze:

    > Warunki warunkami, a ekonomia ekonomią.
    > Niemcy dopłacają z budżetu 0,068 Euro do każdej kilowatogodziny
    > wytworzonej przez OZE.

    A do wytworzonej z węgla ile dopłacają?
    W sposób pośredni oczywiście?
    Ja na mój gust - to kosztuje dużo, dużo, więcej.
    I my też dopłacamy.

  • 75. Data: 2019-06-27 10:09:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie tylko z budzetu doplacaja. W cenie dla wnuka nazisty w kazdej kilowatogodzinie
    jest troche ponad 6 eurocentow oplaty na oze. Oczywiscie kazdy dodany do rachunku
    skladnik skutkuje wiekszym watem. Co jeszcze ma syn straznika z niemieckiego obozu
    koncentracyjnego w Auschwitz w rachunku. Pietnascie razy wiecej niz Polak placi za to
    ze przy okazji produkcji pradu odpadowe cieplo wykorzystuje sie do podgrzewania wody
    i centralnego ogrzewania. Najlepsze jest to ze niekoniecznie korzysta z tej cieplej
    wody. A jak korzysta to placi na innym rachunku i tego co zaplacil w pradzie mu nie
    odliczaja. I mowisz ze jeszcze panstwo dzieci i wnukow nazistow cos do oze doplaca.

  • 76. Data: 2019-06-27 13:33:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-27 o 00:45, kk pisze:

    > Nie gorsza niż stania na przystanku. Można sobie czapeczkę założyć i
    > łapać leniwe podmuchy wiatru.

    I ktoś po to ma wydawać na kabriolet aby się cieszyć komfortem
    jak na przystanku autobusowym?
    To już wiem dlaczego tak mało u nas kabrioletów. :-)

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2019-06-27 14:03:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A do wytworzonej z węgla ile dopłacają?
    >W sposób pośredni oczywiście?
    >Ja na mój gust - to kosztuje dużo, dużo, więcej.
    >I my też dopłacamy.

    Nie wiem jak w Niemczech ... ale u nas to kiedys chyba budzet zaplacil
    za wywlaszczenia.
    Ale to bylo za PRL i sie nie liczy - ale jak jest teraz ?

    Z uwagi na to osuszanie terenu, to w Belchatowie zaczelo sie od
    zbudowania wodociagow dla okolicznych wsi, bo wiadomo - studnie
    wyschna.
    I chyba bylo na koszt kopalni (w budowie) - tzn kopalnia wodociagi
    zrobila wlasnym kosztem a moze i nakladem.
    Oczywiscie dostala na to pieniadze od rzadu, a rzad wiadomo - kazda
    kwote mogl wydrukowac.

    Tylko ... czy to aby na pewno nalezy zaliczyc do kosztow kopalni ?
    Czy do postepu ?

    W innej wsi, w innym regionie, kopalni nie bylo, a studnie i tak
    wyschly, i gmina tez zrobila wodociag, ale to juz na wlasny koszt :-)
    Choc kto ich tam wie - to blisko Sląska, moze i z powodu kopalni ...

    J.

  • 78. Data: 2019-06-27 14:05:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Warunki warunkami, a ekonomia ekonomią.
    >Niemcy dopłacają z budżetu 0,068 Euro do każdej kilowatogodziny
    >wytworzonej przez OZE. Japończycy nie dopłacają.

    Majac swietne warunki moze nie musieliby doplacac ?
    Tzn moze ceny spadly, a wiatr taki, ze wiatrak zarobi na siebie ...

    J.

  • 79. Data: 2019-06-27 14:08:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-25 22:51, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Setek kilometrów nie jedzie się z otwartym dachem bo trzeba szybko
    >jechać a wtedy huk się robi.

    Ale szybko nie wolno - wolno 55mph :-)

    J.

  • 80. Data: 2019-06-27 20:00:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-27 13:33, RadoslawF wrote:

    > I ktoś po to ma wydawać na kabriolet aby się cieszyć komfortem
    > jak na przystanku autobusowym?

    Po to żeby w typowych sytuacjach nie kisić się w zamkniętym samochodzie.

    > To już wiem dlaczego tak mało u nas kabrioletów. :-)

    Kto chce ma.