  • 41. Data: 2019-06-26 18:49:59
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2019 o 18:39, Peter pisze:

    > sorry ale jeśli chcesz tracić pół życia w korkach to twój wybór...

    Wyobraź sobie, że skuter będzie stał w tych samych korkach.
    A to co ominę środkiem, to stracę gdy korki się skończą.

    Sprawdzone empirycznie - rok temu pozbyłem się skutera, uznając go za
    całkowicie nieprzydatne urządzenie.

    > jeżdżę na skuterze od chwili wprowadzenia przepisów 125cc (2014?)

    Też jeździłem, dlatego wiem jak bardzo jest bez sensu.

    > i to jest najlepszy kompleksowy pojazd do miasta na sezon wiosna lato
    > jesień

    Nie jest - ciężko sobie wyobrazić gorszy.
    Na krótkie dystanse rower lepszy, na upalne lato, deszcz czy zimę
    samochód lepszy.

    > skuterem jadę rano 15minut a po południu 20minut (samochodem 40minut)

    No widzisz, a ja ja jadę każdym środkiem transportu po pół godziny.
    Owszem - czasem zdarza się jakaś hekatomba, gdzie miasto staje totalnie,
    ale dla jednego dnia w roku nie warto tracić zdrowia na przeciskanie się
    skuterem między stojącym samochodami, latać nie potrafi.
    To już wolę rowerem po ścieżkach rowerowych bez korków.

    > wyprawa po 15.00 w tygodniu samochodem do marketu oddalonego o 2km to 2h
    > stania w korkach, i uj z tego że mam klimę

    A ja mam market 5 km dalej, ale samochodem przejadę to w 10 minut max.

    > znajomy ma rower elektryczny i trasę do pracy 14km w jedną stronę,
    > faktycznie on chwiali ale jest to trasa bez zakupów i wizyt w mieście,
    > on ma dobry dojazd ścieżką rowerową

    No właśnie mam bardzo zbliżony przypadek.

    > tak jak pisałem w innym poście: rower elektryczny buchną ci szybciej niż
    > myślisz,

    Tak samo łatwo jak skuter.
    Tylko strata mniejsza - za jeden skuter kupiłem dwa rowery.

    > KRAKÓW: 2 MIASTO W POLSCE Z NAJWIĘKSZYMI KORKAMI, 26(CHYBA) NA ŚWIECIE
    > WG tomtom 2018

    Poznań jest na tym samym poziomie, o ile nie gorszym.
    A ja mam pecha, że pracuję w centrum, mieszkam na peryferiach, a po
    drodze muszę przejechać przez Wartę.

  • 42. Data: 2019-06-26 18:51:43
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > W ogóle, to postęp jest niewielki. Syrena paliła 8 litrów na 100 km, a

    no i znowu wychodzi na moje że skuter jest THE BEST:)

    problem w tym że człowiek wozi swoją 80kg DUPĘ 1200kg pojazdem czyli 90%
    energii idzie na bezsensowne przemieszczanie blaszanej masy ku wygodzie
    i uciesze człowieka

    na szczęście tylko 15% LUDZI na świecie ma samochód bo już byśmy dawno
    smażyli się jak na marsie

  • 43. Data: 2019-06-26 18:52:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2019 o 18:45, Peter pisze:

    > hmm nie wiem o co chodzi z tymi kaskami, mam kilka kasków i wszystkie są
    > chłodne,

    W sensie że chłodniejsze niż 40 stopni na zewnątrz?
    Dzisiaj jechałem przez 5 minut miejskim rowerem elektrycznym.
    Przesiadka do samochodu była wybawieniem, mimo że stał w upale przez 8 h
    (w cieniu na szczęście).

    W kasku byłoby tylko gorzej.

  • 44. Data: 2019-06-26 19:01:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak zadziała dodatnie sprzężenie zwrotne spowodowane metanem z wiecznej
    > zmarzliny (której topnienie w ostatnich kilku latach przyspieszyło) to
    > możemy wskoczyć na wyższe pozycje na liście Matki Natury, którą
    > przygotowała z okazji SZÓŚTEGO wymierania gatunków. Problemy Holendrów
    > czy innych krajów wyspiarskich to przy tym mały nic nie znaczący pikuś.
    > Ziemia był już kilka razy "kulą snieżką", była całkowicie wolna od lodu,

    Z ciekawości - może ty mi podasz kilka sprzężeń ujemnych. Bo wszyscy
    mówią o dodatnych, a wtedy nie ma mowy o powrocie do śnieżki. Praktyka
    pokazuje, że to się zdarzało, więc musi istnieć rówież ujemne. A
    takiego... wygląda na to że nie znamy (Znaczy jedno podjeżewamy, ale
    mocno słabe).
    --
    Shrek

  • 45. Data: 2019-06-26 19:08:31
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Wyobraź sobie, że skuter będzie stał w tych samych korkach.
    > A to co ominę środkiem, to stracę gdy korki się skończą.

    nie rozumiem, przeciskam się między samochodami, startuję na światłach z
    1 miejsca, czasami są wąskie drogi gdzie korek samochodów z naprzeciwka
    blokuje samochody z drugiego kierunku, ja jadę sobie spokojnie bo skuter
    się zmieści, przykład kraków
    https://goo.gl/maps/1aRRC9pszYyqHdwu5

    tu korek w godzinach sięga właśnie 2 km i skuterem przejedziesz w 5 minut

    no i buspasy gdzie skuterem sobie jadę a ulica stoi równo zakorkowana po
    horyzont

    na trasie jadę stówką skuterem i też nie jestem zawalidrogą

    u mnie skuter sprawdził się w 200% na tyle że ciągle myślę o prawku A i
    kupnie jakiejś 350cc co by na dłuższe trasy się nadawał

    > Tak samo łatwo jak skuter.

    rower buchnie ci byle seba osiedlowy, skutera już nie, trzeba mieć
    dziuplę, samochód żeby buchnąć, przebijać numery, tylko drogie markowe
    pojazdy znikają na części

  • 46. Data: 2019-06-26 19:12:28
    Od: Peter <p...@o...pl>

> [...]
    > Dzisiaj jechałem przez 5 minut miejskim rowerem elektrycznym.
    > Przesiadka do samochodu była wybawieniem, mimo że stał w upale przez 8 h

    w sensie że nie czuję jakiegoś szczególnego upału w głowę, kask mam
    biały lub z przewagą białego a inny mam srebrny, jak jadę rowerem to też
    z kaskiem rowerowym

  • 47. Data: 2019-06-26 19:13:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 19:01:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Z ciekawości - może ty mi podasz kilka sprzężeń ujemnych

    Ja ci podam jedno: Ludzkość wymiera całkiem albo powiedzmy do 5% i hopla
    - mamy chłodniej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 48. Data: 2019-06-26 19:15:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 19:01 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > pokazuje, że to się zdarzało, więc musi istnieć rówież ujemne. A
    > takiego... wygląda na to że nie znamy (Znaczy jedno podjeżewamy, ale

    Powrotu do "snieżki" może już nie być bo słońce grzeje mocnej:

    "Najbardziej prawdopodobną przyczyną zlodowaceń śnieżnej kuli jest zespół
    kilku współdziałających ze sobą czynników:

    mniejsza ilość (o ok. 10 procent) promieniowania słonecznego
    docierającego do Ziemi; miliard lat temu Słońce świeciło słabiej niż
    obecnie,
    pojawienie się tlenu w atmosferze; spowodował on rozpad metanu, który
    jest gazem cieplarnianym,
    usunięcie z atmosfery dużych ilości dwutlenku węgla; odpowiedzialne
    były za to procesy wietrzenia skał, które wymagają obecności CO2,
    przemieszczenie się kontynentów w rejony bliskie równikowi;
    przyspieszyło to wietrzenie skał, poza tym umożliwiło dalszą intensywną
    erozję już po początkowym ochłodzeniu.

    Do wymienionych czynników dołączył wkrótce jeszcze jeden - wysokie albedo
    śniegu i lodu. Powstające lodowce i lądolody odbijają więcej
    promieniowania słonecznego niż goła ziemia. Mniejsza ilość energii Słońca
    dodatkowo przyspiesza proces ochładzania. To dodatnie sprzężenie zwrotne
    doprowadzało do zlodowacenia, które obejmowało całą kulę ziemską."

    https://zywaplaneta.pl/teoria-snieznej-kuli-zlodowac
    enia/

    TG

  • 49. Data: 2019-06-26 19:17:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozwolisz ze moje skromne wrazenia opisze. Jezdze jak sie da drogami dla rowerow.
    Nikt mnie jeszcze nie opierdolil. Hulajnoge zabieram ze soba do sklepu. Oczywiscie
    nie jezdze na niej w sklepie. Tam gdzie sie stoi stawiam koszyk. Tez mi nikt ze
    sklepu uwagi nie zwrocil. Plecak tak. Niby sa jakies koszyczki i inne duperele do
    hulajnog ale mnie one bardziej by przeszkadaly niz plecak. Nieduzego plecaka na
    zakupy uzywam od dluzszego czasu, wygodniej na plecach niz siaty w rekach. Na
    chodnikach w centrtum Lodzi nie ma duzo ludzi. Mnie nie przeszkadza ze nie moge caly
    czas na maksa jezdzic. Zdarza sie czesto ze kawalek jade z predkoscia ludzi idacych z
    przodu. Trafia sie okazja to wyprzedzam. Pieszy idzie z predkoscia ok 3km/h.
    Hulajnoga na chodniku pozwala zwiekszyc ta predkosc 3-4 razy. Na dodatek bezbolesnie
    sie to odbywa. W kategoriach urzadzen do transportu umiescil bym hulajnoge w
    kategorii urzadzen rekraacyjnych z ograniczona wartoscia uzytkowa. Skuter to inna
    liga. Czy sie nie przyjma? Jak ze dwa tygodnie temu wyjechalem pierwszy raz na ulice
    to wiekszosc mijanych hulajnog byla z wypozyczalni. Od kilku dni obserwuja duzy
    przyrost hulajnog prywatnych. Dzisiaj na Piotrkowskiej na trzy hulajnogi ze dwie byly
    prywatne a jedna z wypozyczalni. Wyglada ze ludzie najpierw poprobowali na
    wypozyczonych i uznali ze lepiej kupic niz wypozyczac. Jak kupili to beda jezdzili.
    Polowa miesiaca i 154 kilometry hulajnoga zrobilem. Wiecej niz robilem samochodem.
    Wyglada na to ze mnie byla potrzebna.

  • 50. Data: 2019-06-26 19:28:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2019 o 19:08, Peter pisze:

    > nie rozumiem, przeciskam się między samochodami

    No właśnie.
    Niewiele zyskując, bo z niewielką różnicą prędkości.
> [...]
    >
    > no i buspasy gdzie skuterem sobie jadę a ulica stoi równo zakorkowana po

    125?
    Ile masz tej trasy, że dajesz radę się do stówki rozpędzić?

    > rower buchnie ci byle seba osiedlowy,

    Zamkniętego elektryka?
    Będzie go niósł przez pół osiedla?

    Blokadę ma równie skuteczną co skuter...