  • 31. Data: 2013-01-06 14:54:48
    Temat: Re: Gilotyna
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 stycznia 2013 14:10:54 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > jak przy prostym nożu.
    >
    > Gdyby cięła płaskowniki to ma rację bytu.
    >
    > Co te skośne dawało? Proste ostrze miażdży a skośne tnie?
    >
    > Skośne dłużej tnie.
    >

    > Zwrócił moją uwagę tekst w Wikipedii.
    >
    > "Konstrukcja taka powoduje, że cięcie jest szybkie i praktycznie
    >
    > stuprocentowo pewne, ponieważ - jak wynika z praw fizyki - nacisk krawędzi
    >
    > ostrza w trakcie cięcia przypada na mniejszą powierzchnię, niż to się dzieje
    >
    > wówczas, kiedy krawędź jest pozioma."
    >
    > Powierzchnia (zakładając, że ostrze ma grubość ;-) ) jest taka sama.

    Mieli zabić Niemca, Anglika i Polaka. Dali wybór. Gilotyna albo sznur. Niemiec myśli
    że gilotyna szybsza. Wybrał gilotynę. Wsadzili, kat pociągnął za sznurek i gilotyna
    się zacięła. Zgodnie z zasadą Niemca puścili wolno. Anglik myśli że może drugi raz
    też się zatnie. Bingo, zacięła się. Wyszedł z opresji z głową. Pytają Polaka.
    Odpowiada że oczywiście sznur bo gilotyna popsuta.

  • 32. Data: 2013-01-13 23:05:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Bruno napisał:

    > Liny są tańsze i dostępne od ręki, a broń palna wydajniejsza.
    >
    > Oberkat III Rzeszy, specjalizujący się w gilotynowaniu Johann Reichhart w
    > latach swojej największej aktywności (1939-1945) wykonał 2876 egzekucji.
    > Wasilij Błochin zostawił go daleko w tyle.

    Ale Reichhart to był artysta - on woził ze sobą własną gilotynę ze
    sporym zestawem ostrzy - dobieranych w zależności od budowy szyi skazańca...

    --
    Darek