  • 11. Data: 2014-11-07 19:47:07
    Temat: Re: Galwaniczna izolacja interfejsu 1wire
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 07.11.2014 10:20, Atlantis wrote:

    > Istnieje może jakieś sprawdzone rozwiązanie, które umożliwiłoby mi
    > postawienie izolacji galwanicznej pomiędzy czujnikami a resztą
    > elektroniki? Najlepiej byłoby, gdyby było to proste rozwiązanie, w
    > rodzaju tych układów ISO do RS485, CAN, SPI, I2C itp. Jeśli nie ma
    > czegoś takiego na rynku, to może dałoby się coś takiego "wyrzeźbić" z
    > transoptorów?

    http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/5134

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2014-11-07 22:51:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.11.2014 14:23, Marek wrote:

    > To jest podstawa, dzięki temu instalatorzy na wsiach po burzy cieszą
    > się, że mają robotę (serio, bez przekąsu). A klienci przyjmują
    > konieczność wymiany ze zrozumieniem, wiadomo na burzę nie ma rady.

    Prawidłowo podłączona i nic się nie dzieje. Lekki problem jest, jeśli
    podłącza się linię telefoniczną, ale i na to jest rada. Natomiast na
    specjalne życzenie ;) mogę podłączyć centralkę alarmową tak, że na pewno
    sezonu burzowego nie przetrwa.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2014-11-08 11:38:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "paskuda03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości

    > Literatura pomocnicza w temacie izolacji 1wire
    > http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mv
    p/id/5134

    Czy ta miedź jest już aż tak droga, że się komuś chce takie manewry robić po
    to tylko aby wszystko mieć na jednym drucie?

    Przy naszym pierwszym podejściu do systemów kontroli dostępu (w ubiegłym
    wieku, jeszcze na kartach magnetycznych) aby ograniczyć śrubkologię (ilość
    terminal bloków na które trzeba na kontrolerze znaleźć miejsce)
    wykombinowaliśmy sobie dwukierunkową komunikację z czytnikami po jednym
    drucie (+ dwa zasilanie). Ale się okazało, że choćby ze względów
    estetycznych ludzie czasami chcą mieć nie nasze czytniki a te wymagają
    zazwyczaj 6 drutów do podłączenia.
    Wyszło nam, że te nasze kombinacje z jednym drutem to była zabawa jedynie
    dla sportu i się z tego wycofaliśmy.
    P.G.

  • 14. Data: 2014-11-08 13:21:10
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Panie Piotrze,
    Jako człowiek przez lata intensywnie 1-wire wykorzystujący mogę się do
    Pańskich uwag/zastrzeżeń tylko przyłączyć. Interface 1-wire nigdy nie
    był projektowany do transmisji na duże odległości. Wbrew pozorom nie
    jest to interface czysto "cyfrowy" (w DS2480 i pochodnych można ustawiać
    slope control itd.) i na dłuższych liniach zachowuje się wprost
    fatalnie. Mnie co prawda udało się budować sieci czujników o łącznej
    długości nawet ca. 2km, ale co przy tym zabawy, a wiarygodność takiego
    rozwiązania mocno wątpliwa.
    Krótko mówiąc walka z gów..em.
    Stanowczo 1wire odradzam.Jego taniość jest pozorna.
    W warunkach przemysłowych tylko RS485.

  • 15. Data: 2014-11-08 13:35:31
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-08 13:21, Dupek Żołędas pisze:
> [...]
    > rozwiązania mocno wątpliwa.
    > Krótko mówiąc walka z gów..em.
    > Stanowczo 1wire odradzam.Jego taniość jest pozorna.

    Pełna zgoda, 1-wire, nie nadaje się do takich zastosowań.

    > W warunkach przemysłowych tylko RS485.

    Jest jeszcze CAN. Zaleta w porównaniu do RS485 to multimaster.

  • 16. Data: 2014-11-08 19:20:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-08 13:21, Dupek Żołędas pisze:

    > Stanowczo 1wire odradzam.Jego taniość jest pozorna.
    > W warunkach przemysłowych tylko RS485.

    Ale tutaj nie o to chodzi!
    W moim projekcie chciałbym po prostu LOKALNIE podłączyć do modułu kilka
    czujników temperatury, obsługiwanych przez najbliższy moduł. Moduł ten
    komunikowałby się ze światem za pomocą jakiegoś lepszego medium. Myślę o
    Ethernecie, ale w grę wchodzi też RF. Oczywiście niewykluczone, że
    końcowe rozwiązanie będzie się składało z różnych modułów (Ethernet
    bliżej switcha, RF w bardziej oddalonym miejscu) zintegrowanych
    "centralką" na jakimś CubieBoardzie. To jednak dalsza przyszłość. Na
    razie chciałbym zaprojektować układ, który będzie w stanie załączać
    światło, wykrywać ruch i mierzyć temperaturę w kilku punktach. :)

  • 17. Data: 2014-11-16 06:21:05
    Od: Jason wu <j...@g...com>

    Do bezprzewodowego rozwiązania DS18B20, pls sprawdzić ten link
    http://www.appconwireless.com/NEWS/shownews.php?lang
    =en&id=13
    http://www.appconwireless.com/PRODUCTS/showproduct.p
    hp?lang=en&id=10
    W tym rozwiązaniu, wystarczy dodać czujnik bezpośrednio do modułu, a składają się
    wielu czujników sieci monitoringu.

  • 18. Data: 2014-11-16 09:06:46
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Wszelkie rozwiązania bezprzewodowe najlepiej sprawdzają się w warunkach
    przemysłowych osobliwie w obiektach wybudowanych w technologii płyty
    warstwowej...:-)))).

  • 19. Data: 2014-11-17 19:22:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Żaden nawet najkrótszy przewód wychodzący poza PCB nie powinien być
    > łączony bezpośrednio do nogi procesora.

    Przykład praktyczny: często stosowane jest rozwiązanie polegające na
    tym, że na jednym przewodzie (i masie) umieszcza się oporniki o znanej
    rezystancji szeregowo z kontaktronem/inną czujką. Dzięki temu można
    dołączyć realnie 4 urządzenia na jednej żyle, co przy sporej liczbie
    czujek znacznie redukuje kwestię liczby żył przewodu. Po stronie MCU
    mierzy się rezystancję za pomocą ADC i odpowiednio dekoduje odczytaną
    wartość na stan czujek.

    Pytanie jak najbardziej poważne: jak proponujesz odizolować coś takiego?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2014-11-17 20:24:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartość na stan czujek.
    >
    > Pytanie jak najbardziej poważne: jak proponujesz odizolować coś takiego?

    Nie pisałem o izolowaniu tylko o nie łączeniu bezpośrednio.
    Impedancja wejściowa ADC jest na tyle duża, że podgląd napięcia można zrobić
    dużym rezystorem.
    Na transilu (nawet 6V8) podczas ESD może być nawet 200V z powodu impedancji
    doprowadzeń.
    Próbowałbym użyć R rzędu 100k (nie piszę o R w linii pomiarowej tylko o R
    podglądu napięcia).
    P.G.