-
11. Data: 2006-11-13 02:45:44
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
Jacek Kalinski napisał:
> Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
>> W ostatnim tygodniu dwa razy
>> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
>> pakietów i lagi były ogromne
>
> Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
> jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
> opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
> łącze).
Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na
awarię np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby
dowiedzieć się kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź
zgodną z prawdą, że faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i
kiedy będzie można spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w
przypadku wystąpienia awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na
odczepnego piszą odpowiedzi w stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.
Pewna osoba, która korzysta z łącz GTS-u dla swoje firmy także ostatnio
notowała zakłócenia na łączach od nich, więc nie tylko mnie się to
zdarza i dlatego chciałem dowiedzieć się kto jeszcze miał do czynienia z
jakimiś usterkami ze strony GTS i jak zostały one potraktowane /
rozwiązane.
Pozdrawiam,
Krystian
--
,,Są rzeczy na niebie i ziemi, o których nie śniło się filozofom.
Większość z nich jest w Polsce." ~ Piotr Bałtroczyk
-
12. Data: 2006-11-13 06:36:07
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Andrzej <a...@n...in.poland>
Dnia Mon, 13 Nov 2006 03:45:44 +0100, Krystek napisał(a):
> Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
> tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
> zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na
> awarię np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby
> dowiedzieć się kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź
> zgodną z prawdą, że faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i
> kiedy będzie można spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w
> przypadku wystąpienia awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na
> odczepnego piszą odpowiedzi w stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.
NIGDY nie zdarzyło mi się, żeby GTS w taki sposób potraktował moje
zgłoszenie. Zawsze osoba przyjmująca zgłoszenie jest na tyle
kompetentna, żeby od ręki zweryfikować czy rzeczywiście takie problemy
występują - a jeżeli nie potrafi, to oddzwaniają po krótkim czasie.
> Pewna osoba, która korzysta z łącz GTS-u dla swoje firmy także
> ostatnio notowała zakłócenia na łączach od nich, więc nie tylko
> mnie się to zdarza i dlatego chciałem dowiedzieć się kto jeszcze
> miał do czynienia z
> jakimiś usterkami ze strony GTS i jak zostały one potraktowane /
> rozwiązane.
Niedawno były problemy z routerem w Wa-wie - następował tam przyrost
pinga o jakieś 100-200ms. Najpierw tłumaczyli, że jakieś łącze
zagraniczne padło i zrobiło się im ciasno na pozostałych. Problem
ustał. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła - okazało się,
że mają problem z jednym routerem. Naprawili i od tego czasu jest dobrze.
Andrzej.
-
13. Data: 2006-11-14 18:20:01
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>
> eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
> dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
> wszystkich uslug
Co rozumiesz przez "dobrze zrobiony QoS"? Znajomy admin osiedlowki QoS-em
nazywa odpowiednia polityke shapingu;]
zasiu
-
14. Data: 2006-11-14 18:24:40
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>
Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
news:ej8m8p$7ti$1@news2.ipartners.pl...
> Jacek Kalinski napisał:
>> Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
>>> W ostatnim tygodniu dwa razy
>>> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
>>> pakietów i lagi były ogromne
>>
>> Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
>> jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
>> opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
>> łącze).
>
> Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
> tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
> zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na awarię
> np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby dowiedzieć się
> kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź zgodną z prawdą, że
> faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i kiedy będzie można
> spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w przypadku wystąpienia
> awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na odczepnego piszą odpowiedzi w
> stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.
Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.
zasiu
-
15. Data: 2006-11-14 18:50:25
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
zasiu napisał:
> Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
> osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.
Ja rozumiem, że to teraz taka "kultura korporacyjna". Ktoś pisał kiedyś
na jakiejś grupie, że przypadkiem znalazł błąd w oprogramowaniu na
stronie jakiejś dużej i ważnej firmy. Napisał o tym do nich z opisem
naprawy błędu, ale odpowiedzi się nie doczekał. Jak to mówią: ani
dziękuję, ani spier... Przykre.
K.
-
16. Data: 2006-11-14 19:01:24
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>
>> Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
>> osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.
>
> Ja rozumiem, że to teraz taka "kultura korporacyjna". Ktoś pisał kiedyś na
> jakiejś grupie, że przypadkiem znalazł błąd w oprogramowaniu na stronie
> jakiejś dużej i ważnej firmy. Napisał o tym do nich z opisem naprawy
> błędu, ale odpowiedzi się nie doczekał. Jak to mówią: ani dziękuję, ani
> spier... Przykre.
To nie ma nic wspolnego z kultura korporacyjna. Jak takiemu Energisowi pada
lacze, to wiedza o tym bardzo dobrze i na pewno ich klient tez, wiec nie
czaruj tu z bledami w oprogramowaniu. Skoro Tobie internet nie dziala to
uderzaj do swojego dostawcy.
pozdr
zasiu
-
17. Data: 2006-11-14 19:53:53
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>
zasiu napisał(a):
>> eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
>> dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
>> wszystkich uslug
>
> Co rozumiesz przez "dobrze zrobiony QoS"? Znajomy admin osiedlowki QoS-em
> nazywa odpowiednia polityke shapingu;]
przy wysceniu lacza na 100% (taka prawda ze majac w sieci 10 ssaczy i
155mbit ci wysyca) wszyskie uslugi chodza plynnie - www, voip, icmp,
gry, etc.
Kiedys mialem zrobione tak, ze P2P bylo za dnia dławione do 10mbit,
tylko wtedy mi się łącze nudziło (a płacę żeby się wysycało :P)...
Pobawiłem się troche QoS'em i teraz nawet przy łączu zabitym pod korek
(99,5% - tak mam ustawioną kolejkę) nie mam problemów ze komuś się VoIP
tnie, że w grach są tagi, że nie można na ssh popracować...