eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipGTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2006-11-13 02:45:44
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Jacek Kalinski napisał:
    > Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
    >> W ostatnim tygodniu dwa razy
    >> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
    >> pakietów i lagi były ogromne
    >
    > Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
    > jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
    > opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
    > łącze).

    Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
    tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
    zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na
    awarię np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby
    dowiedzieć się kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź
    zgodną z prawdą, że faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i
    kiedy będzie można spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w
    przypadku wystąpienia awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na
    odczepnego piszą odpowiedzi w stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.

    Pewna osoba, która korzysta z łącz GTS-u dla swoje firmy także ostatnio
    notowała zakłócenia na łączach od nich, więc nie tylko mnie się to
    zdarza i dlatego chciałem dowiedzieć się kto jeszcze miał do czynienia z
    jakimiś usterkami ze strony GTS i jak zostały one potraktowane /
    rozwiązane.


    Pozdrawiam,

    Krystian


    --
    ,,Są rzeczy na niebie i ziemi, o których nie śniło się filozofom.
    Większość z nich jest w Polsce." ~ Piotr Bałtroczyk


  • 12. Data: 2006-11-13 06:36:07
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 03:45:44 +0100, Krystek napisał(a):

    > Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
    > tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
    > zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na
    > awarię np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby
    > dowiedzieć się kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź
    > zgodną z prawdą, że faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i
    > kiedy będzie można spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w
    > przypadku wystąpienia awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na
    > odczepnego piszą odpowiedzi w stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.

    NIGDY nie zdarzyło mi się, żeby GTS w taki sposób potraktował moje
    zgłoszenie. Zawsze osoba przyjmująca zgłoszenie jest na tyle
    kompetentna, żeby od ręki zweryfikować czy rzeczywiście takie problemy
    występują - a jeżeli nie potrafi, to oddzwaniają po krótkim czasie.

    > Pewna osoba, która korzysta z łącz GTS-u dla swoje firmy także
    > ostatnio notowała zakłócenia na łączach od nich, więc nie tylko
    > mnie się to zdarza i dlatego chciałem dowiedzieć się kto jeszcze
    > miał do czynienia z
    > jakimiś usterkami ze strony GTS i jak zostały one potraktowane /
    > rozwiązane.

    Niedawno były problemy z routerem w Wa-wie - następował tam przyrost
    pinga o jakieś 100-200ms. Najpierw tłumaczyli, że jakieś łącze
    zagraniczne padło i zrobiło się im ciasno na pozostałych. Problem
    ustał. Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła - okazało się,
    że mają problem z jednym routerem. Naprawili i od tego czasu jest dobrze.

    Andrzej.


  • 13. Data: 2006-11-14 18:20:01
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
    > dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
    > wszystkich uslug

    Co rozumiesz przez "dobrze zrobiony QoS"? Znajomy admin osiedlowki QoS-em
    nazywa odpowiednia polityke shapingu;]

    zasiu



  • 14. Data: 2006-11-14 18:24:40
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>


    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości
    news:ej8m8p$7ti$1@news2.ipartners.pl...
    > Jacek Kalinski napisał:
    >> Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
    >>> W ostatnim tygodniu dwa razy
    >>> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
    >>> pakietów i lagi były ogromne
    >>
    >> Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
    >> jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
    >> opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
    >> łącze).
    >
    > Dzięki Jacku za odpowiedź. Mnie nie chodziło o mieszanie z błotem GTS-u,
    > tylko po prostu chciałem poznać "blaski i cienie" tego operatora w
    > zakresie obsługi usuwania awarii. O ile kilka razy gdy trafiałem na awarię
    > np. serwera news.ipartners.pl i pisałem o tym do nich, żeby dowiedzieć się
    > kiedy awaria zostanie usunięta i dostawałem odpowiedź zgodną z prawdą, że
    > faktycznie jest awaria, jaki jest typ tej awarii i kiedy będzie można
    > spodziewać się powrotu działania usługi o tyle w przypadku wystąpienia
    > awarii na łączach mam wrażenie, że firmy na odczepnego piszą odpowiedzi w
    > stylu SOA#1 - szukajcie przyczyny u siebie.

    Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
    osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.

    zasiu



  • 15. Data: 2006-11-14 18:50:25
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    zasiu napisał:
    > Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
    > osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.

    Ja rozumiem, że to teraz taka "kultura korporacyjna". Ktoś pisał kiedyś
    na jakiejś grupie, że przypadkiem znalazł błąd w oprogramowaniu na
    stronie jakiejś dużej i ważnej firmy. Napisał o tym do nich z opisem
    naprawy błędu, ale odpowiedzi się nie doczekał. Jak to mówią: ani
    dziękuję, ani spier... Przykre.

    K.


  • 16. Data: 2006-11-14 19:01:24
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    >> Jeśli nie jesteś ich klientem, a klientem klienta (użyszkodnikiem
    >> osiedlówki) to IMHO nie powinni Ci w tej sprawie w ogóle odpowiadać.
    >
    > Ja rozumiem, że to teraz taka "kultura korporacyjna". Ktoś pisał kiedyś na
    > jakiejś grupie, że przypadkiem znalazł błąd w oprogramowaniu na stronie
    > jakiejś dużej i ważnej firmy. Napisał o tym do nich z opisem naprawy
    > błędu, ale odpowiedzi się nie doczekał. Jak to mówią: ani dziękuję, ani
    > spier... Przykre.

    To nie ma nic wspolnego z kultura korporacyjna. Jak takiemu Energisowi pada
    lacze, to wiedza o tym bardzo dobrze i na pewno ich klient tez, wiec nie
    czaruj tu z bledami w oprogramowaniu. Skoro Tobie internet nie dziala to
    uderzaj do swojego dostawcy.

    pozdr
    zasiu



  • 17. Data: 2006-11-14 19:53:53
    Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>

    zasiu napisał(a):
    >> eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
    >> dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
    >> wszystkich uslug
    >
    > Co rozumiesz przez "dobrze zrobiony QoS"? Znajomy admin osiedlowki QoS-em
    > nazywa odpowiednia polityke shapingu;]

    przy wysceniu lacza na 100% (taka prawda ze majac w sieci 10 ssaczy i
    155mbit ci wysyca) wszyskie uslugi chodza plynnie - www, voip, icmp,
    gry, etc.
    Kiedys mialem zrobione tak, ze P2P bylo za dnia dławione do 10mbit,
    tylko wtedy mi się łącze nudziło (a płacę żeby się wysycało :P)...
    Pobawiłem się troche QoS'em i teraz nawet przy łączu zabitym pod korek
    (99,5% - tak mam ustawioną kolejkę) nie mam problemów ze komuś się VoIP
    tnie, że w grach są tagi, że nie można na ssh popracować...

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: