-
1. Data: 2006-11-11 19:40:19
Temat: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
Witam.
Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. Mój
dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
pakietów i lagi były ogromne (odpowiedzi w dziesiątkach tysięcy
milisekund). Znajomi z różnych części kraju robili traceroute do
końcówki mojej sieci i na tych samych adresach w sieci znikały pakiety.
pisałem do Supportu GTS i oczywiście odpisali, że u nich jest wszystko
OK-ej, że urządzenia sieciowe działają poprawnie i w ogóle jest super.
Dlatego pragnę spytać czy w ostatnim czasie obserwowaliście jakieś
awarie, usterki w pracy łącz z GTS i jaka macie opinię na temat obsługi.
Oni nie chwalą się tak jak TP na Komunikatach o awariach, więc chciałbym
po prostu zweryfikować czy rzeczywiście jest tak dobrze u nich jak
piszą. Zaczynam żałować, że mój provider zrezygnował z łącz ATMAN-a.
Pozdrawiam,
Krystian
-
2. Data: 2006-11-11 19:45:36
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Daniel <d...@d...poczta.fm>
Krystek wrote:
> Witam.
>
> Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
> Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. Mój
> dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
> pakietów i lagi były ogromne (odpowiedzi w dziesiątkach tysięcy
> milisekund). Znajomi z różnych części kraju robili traceroute do
> końcówki mojej sieci i na tych samych adresach w sieci znikały pakiety.
> pisałem do Supportu GTS i oczywiście odpisali, że u nich jest wszystko
> OK-ej, że urządzenia sieciowe działają poprawnie i w ogóle jest super.
> Dlatego pragnę spytać czy w ostatnim czasie obserwowaliście jakieś
> awarie, usterki w pracy łącz z GTS i jaka macie opinię na temat obsługi.
> Oni nie chwalą się tak jak TP na Komunikatach o awariach, więc chciałbym
> po prostu zweryfikować czy rzeczywiście jest tak dobrze u nich jak
> piszą. Zaczynam żałować, że mój provider zrezygnował z łącz ATMAN-a.
Generalnie wszelkie info o większych awariach i pracach planowanych
można znaleźć na ich stronie.
Odnośnie jakości usług to zdarzają im się mniejsze i większe wpadki, ale
ja jestem zadowolony. Od pewnego czasu nawet dzwonią, że coś nie działa itd.
Pozdrawiam
Daniel
-
3. Data: 2006-11-11 21:13:24
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: crazy bejbi <t...@n...ma>
Krystek napisał(a):
> Witam.
>
> Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
> Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. Mój
> dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
co znaczy znikały pakiety ? straty ? może po prostu routery nie
odpowiadały na pingi, ale reszta śmigała ... ?
jeżeli wogóle były przerwy to możliwe przyczyny:
1. przeciążone łącze Twojego "dostawcy"
2. jeżeli ma bgp, to może jego router bgp coś szalał i trasy się
rozgłaszały niepoprawnie.
napisz cos więcej, bo to może nie być problem samego gts, ale twojego
dostawcy. masz więcej łącz ? bgp ? kto jest dostawcą? jak się objawiały
problemy ? nie masz zapchanego maksymalnie łacza itp ?
wojtek
-
4. Data: 2006-11-12 00:19:03
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>
Użyszkodnik Krystek napisał:
> Witam.
> Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
> Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz.
Generalnie w GTS nie ma się czego przyczepić, ostatnio zdarzyła im się
idiotyczna wpadka na naszym punkcie styku, ale to naprawdę rzadkość.
Pytasz o jakość obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. A co ma
piernik do wiatraka? Jak ktos kupi dajmy na to 4 Mb/s do zasilania osiedówki
na 500 użuszkodników, to nie będzie to dobrze działać, a winnym nie będzie
dostawca łącza. Nie wyobrażam sobie, żebym odpowiadał za jakość obsługi
klientów detalicznych zapiętych w osiedlówkach korzystających z naszych
łącz, mimo, że staram się włascicieli tych osiedlówek odrobinę dyscyplinować
i jak im się łącze regularnie zaczyna nasycać, to proponuję renegocjację
kontraktu na podwyższenie przepływności.
--
TOM
ORG-PGiw1-RIPE
Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,
bez nich nie działa żadna kolej, bezsilne są lokomotywy.
-
5. Data: 2006-11-12 00:55:47
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
crazy bejbi napisał:
> Krystek napisał:
>> Witam.
>>
>> Mam takie pytanie odnośnie jakości usług oferowanych przez Internet
>> Partners i jakości obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz.
>> Mój dostawca korzysta z łącz IPartners. W ostatnim tygodniu dwa razy
>> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
>
> co znaczy znikały pakiety ? straty ? może po prostu routery nie
> odpowiadały na pingi, ale reszta śmigała ... ?
Sieć osiedlowa CSK.pl na kilkuset użytkowników. To znaczy na moim
osiedlu jest tylu. A oni teraz pół miasta obsługują a także zdaje się
Suwałki. Łącze wiem, że od IPartners, bo sam pisałem do admina sieci,
żeby umożliwili swoim userom m.in. korzystanie z serwera niusów IP.
> 1. przeciążone łącze Twojego "dostawcy"
> 2. jeżeli ma bgp, to może jego router bgp coś szalał i trasy się
> rozgłaszały niepoprawnie.
>
> napisz cos więcej, bo to może nie być problem samego gts, ale twojego
> dostawcy. masz więcej łącz ? bgp ? kto jest dostawcą? jak się objawiały
> problemy ? nie masz zapchanego maksymalnie łacza itp ?
Łącza nie zapycham, nie mam eMule i innych takich. W ogóle nie używam. Z
reguły łącze chodzi stabilnie, nic się nie tnie, ale właśnie w ostatnim
tygodniu dwa razy szwankowało i jak znajomi robili traceroute z różnych
miejsc w Polsce do NAT-a, przez którego moja sieć wychodzi na świat to
za każdym razem na maszynie z IP Internet Partners pakiety szły "w
kosmos" i były olbrzymie straty.
K.
-
6. Data: 2006-11-12 00:55:49
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
Tomasz Śląski napisał:
> Pytasz o jakość obsługi klientów sieci korzystających z ich łącz. A co
> ma piernik do wiatraka? Jak ktos kupi dajmy na to 4 Mb/s do zasilania
> osiedówki na 500 użuszkodników, to nie będzie to dobrze działać, a
> winnym nie będzie dostawca łącza. Nie wyobrażam sobie, żebym odpowiadał
> za jakość obsługi klientów detalicznych zapiętych w osiedlówkach
> korzystających z naszych łącz, mimo, że staram się włascicieli tych
> osiedlówek odrobinę dyscyplinować i jak im się łącze regularnie zaczyna
> nasycać, to proponuję renegocjację kontraktu na podwyższenie
> przepływności.
No hej, to to ja rozumiem. Chodziło mi o to, gdy na 100% wiesz, że coś u
dostawcy padło (masz potwierdzenie z kilku różnych źródeł) to czy nie
starają się Ci wciskać kitu, że u nich jest OK a przyczyny szukaj u siebie.
K.
-
7. Data: 2006-11-12 01:58:12
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>
Tomasz Śląski napisał(a):
> Nie wyobrażam sobie, żebym odpowiadał
> za jakość obsługi klientów detalicznych zapiętych w osiedlówkach
> korzystających z naszych łącz, mimo, że staram się włascicieli tych
> osiedlówek odrobinę dyscyplinować i jak im się łącze regularnie zaczyna
> nasycać, to proponuję renegocjację kontraktu na podwyższenie przepływności.
eee tam... majac np. 1000 userow za pomoca p2p to i 155mbit zapchaja...
dobrze zrobiony QoS pozwoli przy zabitym pod korek laczu na plynna prace
wszystkich uslug
-
8. Data: 2006-11-12 01:59:17
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "Marcin J. Kowalczyk" <m...@u...inds.pl>
Krystek napisał(a):
> No hej, to to ja rozumiem. Chodziło mi o to, gdy na 100% wiesz, że coś u
> dostawcy padło (masz potwierdzenie z kilku różnych źródeł) to czy nie
> starają się Ci wciskać kitu, że u nich jest OK a przyczyny szukaj u siebie.
ehh.... a bierzesz pod uwage ze jakis router ma limit pakietow ICMP na
sekunde na ktore odpowiada?
-
9. Data: 2006-11-12 10:01:34
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>
> ehh.... a bierzesz pod uwage ze jakis router ma limit pakietow ICMP na
> sekunde na ktore odpowiada?
z tego co zrozumiałem jego problem to pakiety lecą w trybuny na którymś
routerze GTSu i dalej już NIC nie odpowiada.
Więc limit odpowiedzi na ICMP nie ma tutaj nic wspólnego.
GTSowi zdażają się często fuck-upy ze względu na częstą prowizorke w
węzłach,
ale to zdaje się nie jest tylko ich problem.
Marcin
-
10. Data: 2006-11-12 22:21:25
Temat: Re: GTS vel. Energis vel. Internet Partners - jakość usług i obsługi
Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Dnia 2006-11-11 20:40, Użytkownik Krystek napisał:
> W ostatnim tygodniu dwa razy
> zdarzyło się, że na adresach IP należących do GTS znikała większość
> pakietów i lagi były ogromne
Potwierdzam. Choć GTS traktujemy jako "awaryjne" łącze (czytaj: używane
jest dość rzadko), ale jak już ruch jest przez GTS, to faktycznie
opóźnienia są ogromne (i dlatego jest to to zapasowe, a nie podstawowe
łącze).
Ping ICMP jak i TCP do kolejnych hostów, pokazuje straty pakietów i ping
> 300ms na węzłach GTS. Dodam, że do hosta docelowego również ping
wynosi ponad 300ms i również są straty.
Po zgłoszeniu do helpdesku ich, potwierdzają zazwyczaj problemy i
starają się je usuwać.
Ostatnia zarejestrowana przeze mnie awaria z 3-4 listopada.
Wówczas ping wyglądał tak (wycinek):
#v+
Loss% Snt Last
Avg Best Wrst StDev
...
5. taro-wawa1-at-1-2-0-35.net.ipartners.pl 0.0% 174 10.3
12.2 5.5 202.9 24.1
6. plwaw3-so-5-0-0-0.net.ipartners.pl 56.6% 174 217.9
225.3 200.7 409.9 32.4
7. 217.6.48.137 0.0% 174 201.1
227.1 197.3 427.2 33.2
#v-
W tym samym czasie host docelowy miał opóźnienia właśnie ponad 300ms.
Jacek