  • 1. Data: 2010-03-15 20:51:59
    Temat: GSM i WiFi w jednym
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Jestem zwyklym uzytkownikiem i nie znam sie na telefonach.
    Chcialbym sobie sprawic telefon ktory w zasiegu dzialania WiFi laczylby sie
    poprzez moje konto we Freeconet a poza Zasiegiem WiFi aby dzialal jako
    komorka na moje konto w Orange. Dodam ze w domu mam dzialajacy od lat router
    bezprzewodowy. Szukajac odpowiedniego aparatu w internecie natknalem sie na
    niemiecki telefon Telecom TC300
    za ok 200 zl.
    Czy istnieje na polskim rynku inny aparat odpowiedni do moich potrzeb w
    podobnej cenie?

    --
    Szczepan

  • 2. Data: 2010-03-15 22:20:36
    Temat: Re: GSM i WiFi w jednym
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Mon, 15 Mar 2010 21:51:59 +0100, Szczepan wrote:
    > Chcialbym sobie sprawic telefon ktory w zasiegu dzialania WiFi laczylby sie
    > poprzez moje konto we Freeconet a poza Zasiegiem WiFi aby dzialal jako
    > komorka na moje konto w Orange.

    Uzywany smartphone na Windows Mobile. Gratis dostaniesz przenosnego klienta
    poczty elektronicznej i przegladarke www.
    Niestety znosne urzadzenie (np SPV M3100 - HTC TyTn) to koszt ok 400 zl, za
    to uzyskasz niewspolmiernie wieksza funkcjonalnosc.
    Aplikacje: SJPhone, Wifive323 Phone, Pocket Talk.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2010-03-16 07:18:12
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    W dniu 2010-03-15 21:51, Szczepan pisze:
> [...]
    > niemiecki telefon Telecom TC300
    > za ok 200 zl.
    > Czy istnieje na polskim rynku inny aparat odpowiedni do moich potrzeb w

    Kup jakąkolwiek Nokię z symbianem.
    Raz skonfigurujesz VoIP i będzie działać zawsze, obsługuje się to banalnie.

    Porównywałem pod względem VoIPa Symbiana i Windowsa Mobile. Przyznam, że
    Voip na WM to jakaś porażka w porównaniu z Symbianem.

    Tu znalazłem konfigurację pod Freeconet'a

    Wchodzimy w:
    -Menu
    -Narzędzia
    -Ustawienia
    -Połączenie
    -Ustawienia SIP
    -Opcje
    -Nowy profil SIP
    -Użyj profilu domyślnego.

    Następnie wprowadzamy parametry:

    * Nazwa profilu: FreeConet
    * Profil usługi: IETF
    * Domyślny punkt dost.: wskazujemy punkt dostępu do sieci internet przez
    WiFi,
    * Publ.nazwa użytk.: twoj_login(małpa)sip.freeconet.pl
    * Użyj kompresji: Nie
    * Rejestracja: Gdy potrzebna
    * Użyj zabezpieczeń: Nie
    * Serwer proxy: brak
    * Pozw. na routing: Tak
    * Typ transportu: UDP
    * Port: 5060

    Teraz wracamy do menu Profil, gdzie wybieramy Serwer rejestracji i
    wprowadzamy parametry:

    * Adres serw. rejestracji: sip.freeconet.pl
    * Dziedzina: freeconet.pl
    * Nazwa użytkownika: twoj_login (bez @freeconet.pl)
    * Hasło: twoje_haslo do konta sip
    * Typ transportu: UDP
    * Port: 5060

    Aby wykonać połączenie VoIP, wprowadzamy z klawiatury numer telefonu
    albo wybieramy kontakt z książki telefonicznej i wskazujemy, że ma to
    być połączenie internetowe:
    -Opcje
    -Połączenie internetowe. Oczywiście musimy być wtedy w zasięgu sieci WLAN.
    Jezeli mamy nastawionych wiecej kont sip, wybieramy dodatkowo przez
    ktorego operatora ma byc polaczenie zrealizowane.

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 4. Data: 2010-03-16 11:40:18
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Skorupa" <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com> napisał

    > Kup jakąkolwiek Nokię z symbianem.
    > Raz skonfigurujesz VoIP i będzie działać zawsze, obsługuje się to
    > banalnie.

    Moze masz racje ale potrzebuje telefon wylacznie i tylko do rozmow i zadne
    inne bajery nie sa mi potrzebne.
    Nokia e51 kosztuje od 660 zl a e52 ponad 1000 zl a ja pytalem :

    Czy istnieje na polskim rynku inny aparat odpowiedni do moich potrzeb w
    podobnej cenie? (czyli ok 200zl tak jak niemiecki TC300)

    --
    Szczepan

  • 5. Data: 2010-03-16 16:54:27
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 16-03-2010 o 12:40:18 Szczepan <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy istnieje na polskim rynku inny aparat odpowiedni do moich potrzeb w
    > podobnej cenie? (czyli ok 200zl tak jak niemiecki TC300)

    Chyba nie ma, ogólnie w tej sprawie to posucha :(
    Widzę że na Allegro są nawet po 150zł, ja przy twoich wymaganiach brałbym
    i się nie zastanawiał.
    Pamiętaj że wifi jest prądożerna, jak go będziesz trzymać tylko w kieszeni
    to jest możliwość że co wieczór wieczór ładownie albo częściej. Jak Ci
    będzie ładnie stał w tej ładowareczce biurkowej to super sprawa.

    A mówisz że "bajery" nie są Ci potrzebne. Spoko. Po prostu nie będziesz
    korzystać ale zapłacić musisz za nie trzeba bo wyboru nie ma raczej.
    Jeszcze w podobnej cenie masz (używaną) komórkę Samsunga i600. A E51
    używkę kupisz za ok 300zł. Sprawdzisz, potestujesz sobie i sprzedasz i
    cześć.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 6. Data: 2010-03-16 17:29:27
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 16-03-10 17:54, Piotr M pisze:

    > Chyba nie ma, ogólnie w tej sprawie to posucha :(

    A pod s60 v2 też nie ma nic?Sprz

    --
    ALEX "Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo"

  • 7. Data: 2010-03-16 17:42:18
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Szczepan pisze:
    > Użytkownik "Skorupa" <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com> napisał
    > Czy istnieje na polskim rynku inny aparat odpowiedni do moich potrzeb w
    > podobnej cenie? (czyli ok 200zl tak jak niemiecki TC300)
    Tak sie zastanawiam nad innym rozwiazaniem, ale o tym za chwile. w tym
    frecoonect, to ile kosztuje minuta rozmowy - z tym numerem( albo grupą)
    z którą najczęsciej rozmawiasz? (obce sieci komórkowe?)

    ToMasz

  • 8. Data: 2010-03-16 17:57:39
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    astro pisze:

> [...]
    > to uzyskasz niewspolmiernie wieksza funkcjonalnosc.
    > Aplikacje: SJPhone, Wifive323 Phone, Pocket Talk.
    allegro, telefony i akcesoria, zaznacz: system operacyjny, wifi i cena
    do 200zł. napewno są htc620 za mniej niż 200zł z gwarancją, ale najpierw
    sprawdź czy i jak ten voip chodzi na takim telefonie.

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-03-16 18:32:30
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał
    w tym frecoonect, to ile kosztuje minuta rozmowy - z tym numerem( albo
    grupą)
    > z którą najczęsciej rozmawiasz? (obce sieci komórkowe?)

    Najczesciej rozmawiam ze stacjonarnymi w Niemczech i Kanadzie (obecnie
    poprzez komputer).
    W Niemczech to 8gr a Kanadzie 4gr za minute w Polsce 5gr.
    Na komorki w Kanadzie tez jest 4 gr/min (widze w cenniku - nie probowalem)

    Daje Ci link na cennik :
    http://etelefonia.pl/operatorzy_typ.html?nazwa=FREEC
    ONET

    --
    Szczepan

  • 10. Data: 2010-03-16 19:33:16
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Skorupa" <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com> napisał

    > Kup jakąkolwiek Nokię z symbianem.
    > Raz skonfigurujesz VoIP i będzie działać zawsze, obsługuje się to
    > banalnie.

    Mam jeszcze jedno pytanie.
    W moim domu i okolicy nie mam zadnego zasiegu Orange a z tym operatorem mam
    umowe.
    Czy da sie w jakis sposob dodzwonic na moj numer z Orange poprzez Voip i
    WiFi?
    Bo ze poprzez Voip ja bede sie mogl dodzwonioc wszedzie to w miare
    oczywiste.

    --
    Szczepan