  • 1. Data: 2010-03-14 16:10:57
    Temat: Blueconnect i eratandem
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Witam,

    czy jest możliwe takie ustawienie, że jedna z kart eratandem będzie miała
    przypisany tylko pakiet blueconnect?

    Albo inaczej:
    Jedna karta w telefonie (rozmowy + internet)
    Druga karta w modemie blueconnet (tylko internet)
    Chodzi mi o to, żeby z jednego pakietu blueconnect korzystać w telefonie
    (sporadycznie) oraz w laptopie.
    Ewentualnie może ktoś wie, jak zachowują się karty eratandem przy takim
    użytkowaniu?

    Pozdrawiam
    dziejek7

  • 2. Data: 2010-03-14 17:49:23
    Temat: Re: Blueconnect i eratandem
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "dziejek7" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ewentualnie może ktoś wie, jak zachowują się karty eratandem przy takim
    > użytkowaniu?

    działa zawsze ostatnio zalogowana karta ( tzn. ostatnio zalogowana odbiera
    połączenia) więc sądzę że jeśli będziesz korzystał w laptopie to nie
    odbierzesz połaczeń w telefonie tylko przychodzące będą lądowały w laptopie

  • 3. Data: 2010-03-14 18:16:50
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > czy jest możliwe takie ustawienie, że jedna z kart eratandem będzie miała
    > przypisany tylko pakiet blueconnect?

    nie

> [...]
    > (sporadycznie) oraz w laptopie.
    > Ewentualnie może ktoś wie, jak zachowują się karty eratandem przy takim

    tak, jak przy kazdym innym
    aby zrealizowac to, co opisujesz, potrzebna jest glosowa aktywacja z
    wlaczonym pakietem bc
    sposob uzytkowania poszczegolnych simow zalezy od Ciebie, ale w jednym
    momencie dziala tylko jedna karta, niezaleznie od uzywanej uslugi

  • 4. Data: 2010-03-14 18:26:34
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposob uzytkowania poszczegolnych simow zalezy od Ciebie, ale w jednym
    > momencie dziala tylko jedna karta, niezaleznie od uzywanej uslugi

    Czyli, że jeżeli mam włączony telefon a w między czasie podłączę modem do
    laptopa i zacznę serfować po sieci, to nie będę mógł dzownić/odbierać rozmów
    na telefonie?
    Rozmowy będą przychodzić na kartę w modemie?

  • 5. Data: 2010-03-14 18:43:43
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > rozmów na telefonie?
    > Rozmowy będą przychodzić na kartę w modemie?

    Nie,
    ja mam eratandem i jest tak:
    - odbierasz rozmowy tylko na jednym telefonie (tym który sie pierwszy
    zalogował do sieci),
    - dzwonić możesz z dowolnego (ale tylko jednego w danej chwili),
    - z internetu można korzystać na jednym telefonie (ja to robię na tym, który
    jest nieaktywny, czyli zalogował się jako drugi), a rozmawiać na drugim
    (odbierać i dzwonić).

    Sprawdzone i działa.

    --
    Arek

  • 6. Data: 2010-03-14 18:45:21
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-03-14 19:26, dziejek7 wrote:
> [...]
    > na telefonie?
    > Rozmowy będą przychodzić na kartę w modemie?

    To teraz ja odpowiem jako praktyk "nietypowej" konfiguracji kart tandem.
    Mialem swego czasu karty tandem z odpalonym czyms w stylu pakietu
    blueconnect.
    I zgodnie z tym co napisane wyzej jesli najpierw miales karte wlozona do
    telefonu, a potem druga karte wetknales do laptopa to rozmowy spadaly na
    ta ostatnio zalogowaną.
    Ale...
    Jesli na tej laptopowej zestawiles polaczenie pakietowe (do internetu) i
    zasieg sie nie bujał i byl stabilny, a karta sie nie przemieszczala
    (czyli nie nastepowalo przelogowanie) i uaktywniles telefon (np proba
    telefonu) jako aktywny to mozna bylo sobie korzystac z obu kart :)
    Tzn na telefon mozna bylo wykonywac polaczenia, mozna bylo wykonywac
    rozmowy, a karta w modemie dzialala sobie tylko pakietowo.
    Czyli mialbys prawie to o co ci chodzi.
    Prawie, bo zapewne po kilku godzinach karta w modemie mogla by podjac
    probe location update i tym samym wylogowala by telefon (o czym on nie
    bylby swiadom i dalej by zasieg pokazywal) wiec nie dochodzily by do
    niego polaczenia.

    Podsumowanie: twoj pomysl jest nierealny, choc mozna sie pobawic i
    potestowac sobie :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2010-03-14 20:21:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hnj7j9$nvc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > połączenia) więc sądzę że jeśli będziesz korzystał w laptopie to nie
    > odbierzesz połaczeń w telefonie tylko przychodzące będą lądowały w

    Tak to jest z teoretyzowaniem - cos a la nauki przedmalzenskie w wykonaniu
    ksiedza.
    Spokojnie mozna z jednej karty nawiazac polaczenie GPRS/EDGE/3G a druga
    bedzie aktywna dla glosowych - uwaga ostatnio sprawdzalem jakies 2 - 3 lata
    temu - moglo sie pozmieniac

    Pozdrawiam
    SDD