  • 31. Data: 2009-01-25 14:43:48
    Temat: Re: GPS w komórce
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

    news:pan.2009.01.25.14.13.04@rudak.org...

    > Komórka na *oprocentowany* kredyt też nigdy nie będzie się opłacała.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

    To popatrz sobie na ceny komórek u operatora i na ich ceny wolnorynkowe np
    na Allegro. Kiedyś miałem Samsunga D600. Kupiłem go na Allegro za ok 950 zł
    (nieużywany z gwarancją) Plus chciał za tenże telefon ok 850 zł w
    abonamencie za 55 zł przez 2 lata. Wziąlem wyższy abonament z 50% upustem.
    De facto miesięcznie płaciłem mniej i miałem 2x tyle minut do wygadania.

  • 32. Data: 2009-01-25 14:46:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 15:43:48 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > To popatrz sobie na ceny komórek u operatora i na ich ceny wolnorynkowe
    > np na Allegro.

    Masz 100% racji, ale popatrz też na cenę kredytu. Opłaca się brać w tylko
    ramach bieżących rozliczeń lub na jakieś "raty 0%".

  • 33. Data: 2009-01-25 14:46:46
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Błażej" <m...@v...cy> napisał w wiadomości

    > I znowu się zaczyna. Znalazł się wyznawca Automapy z klapami na oczach
    > będzie ludziom wciskał swoje mądrości, że AM jest najlepsza.
    > Skąd Ty chłopie możesz wiedzieć co dla kogo jest najlepsze?
    Jasnowidzem
    > jesteś,

    Jasnowidzem ? No prawie, ale widze ze Ty z kolei nie umiesz czytac.
    Albowiem ja wyraznie pisze ze moje wypowiedzi odnosza sie do moich
    potrzeb i ktos inny moze miec inne zdanie co chocby w cytowanym przez
    Ciebie tekscie wyraznie widac :)
    A to ze uwazam Nokie za mocno przereklamowany chlam, nieco tylko lepszy
    od iPhona Apple, a Symbiana za bledna sciezke to takze jest tylko moje
    prywatne zdanie i nie twierdze ze dla wszystkich musi byc obowiazujace
    :)
    Jak to pisales ?
    Daj sobie na wstrzymanie ?

    pozdrawiam, leszek

  • 34. Data: 2009-01-25 15:00:27
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

    I jeszcze jedno... W tym roku czeka nas dwa razy obniżka stawek (narzuca to
    Komisja Europejska). Operatorzy zapewne w nowych ttaryfach będą musieli to
    uwzględnić. Zaletą niebrania telefonu na wymianę jest umowa na rok. W Plusie
    można taką umowę (pakiety minut, rabat na abonament) zmienic po pól roku (a
    nawet wcześniej bo propozycje są przygotowywane z ok 2-miesięcznym
    wyprzedzeniem). Więc niemalże w dowolnym momencie mogę przejśc na nowe
    taryfy biorąc nowy telefon.

  • 35. Data: 2009-01-25 16:20:50
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Krzysiek" napisał:

    > Większość oczekuje telefonu za 1 zł, albo za 49 zł góra.

    No bo za tyle są. Po co przepłacać?

    > Operator zaciera ręce bo abonent za 1 zł wziąl telefon warty np 200 zł i
    > spłaca go przez 2 lata abonamentem za 50 zł.

    To trochę nie tak. W abonamencie rzędu 50 PLN bierze się za ową przysłowiową
    złotówkę telefon o wartości rynkowej ~700 PLN. Średnio ok. 50-60% kwoty
    abonamentu idzie na spłatę tego aparatu, czyli wychodzi mniej więcej tak jak
    kredyt 0%. Inne rzecz, że akurat teraz, w świetle tego co napisałeś w innym
    poście o przewidywanych obniżkach taryf, faktycznie nie ma co się ładować w
    cyrograf 2-letni.

    JoteR

  • 36. Data: 2009-01-25 18:21:49
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > "Krzysiek" napisał:
    [...]
> [...]
    > napisałeś w innym poście o przewidywanych obniżkach taryf, faktycznie nie

    Kolega mooocno przesadził

    Właśnie popatrzyłem na ceny telefonów w Plusie - za 1 PLN w abonamencie za
    55 zł i na ich cenę rynkową Allegro (starałem się wybrać oferty licytowane,
    z opcji kup teraz, a nie takie gdzie ktoś wystawia cenę z kosmosu i jest
    zero chętnych). Oczywiście telefony nowe z gwarancją 2 lat)

    Sony-Parkinson
    W890i - 479 zł
    W910i - 405-520 zł
    K800i - 279-360 zł
    Samsung
    D900i - 350 zł
    S7330 = 300 zł
    Nokia
    N5220 - 270-290 zł

    Więc jeśli zgodnie z tym co napisałeś, że operator przyjmuje że 50-60%
    abonamentu idzie na spłatę subsydiowanego telefonu (w tej grupie kwotowej
    abonamentu) to 24 mce x 55 zł x 50-60% - daje nam kwotę rzędu 660-792 zł.
    Jak widzisz żadna z cen wolnorynkowych nawet nie zbliża się do kwot o
    których wspomniałeś. Operatorzy kupują telefony po cenach wielokroć niższych
    (duże serie, identyczne modele, dodatki itp) i płacą faktycznie za to myślę,
    że na poziomie dużo niższym niż ceny wolnorynkowe. Dochodzi do tego sprytny
    marketing, że telefon jest za złotówkę (czytaj - robienie ludzi w wała). No
    i potem szczęśliwy klient chwali się koledze że ma cudowny telefon za
    darmochę. Tylko że rzeczywistość jest zupełnie inna.

  • 37. Data: 2009-01-25 19:18:08
    Od: Błażej <m...@v...cy>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 15:46:46 +0100, cpt. Nemo napisał(a):

> [...]
    > Albowiem ja wyraznie pisze ze moje wypowiedzi odnosza sie do moich
    > potrzeb i ktos inny moze miec inne zdanie co chocby w cytowanym przez

    Widać to.
    "Nie neguje ze komus moze pasowac z innych wzgledow, ale dla nawigacji to
    porazka :)"
    Piszesz, że Symbian może komuś pasować z innych powodów ale już na pewno
    nie z powodu nawigacji.
    A ja Ci powiem, że są osoby którym Symbian pasuje właśnie z powodu
    nawigacji.

> [...]
    > od iPhona Apple, a Symbiana za bledna sciezke to takze jest tylko moje
    > prywatne zdanie i nie twierdze ze dla wszystkich musi byc obowiazujace

    Oczywiście możesz mieć takie zdanie. Wystarczy tylko wyraźnie to zaznaczyć.

    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 38. Data: 2009-01-25 19:41:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Krzysiek" napisał:

    > Kolega mooocno przesadził

    Tak, w momencie kiedy napisałem "cena rynkowa". Powinienem napisać "cena
    sklepowa". Moja kulpa.

> [...]
    > licytowane, z opcji kup teraz, a nie takie gdzie ktoś wystawia cenę z
    > kosmosu i jest zero chętnych). Oczywiście telefony nowe z gwarancją 2 lat)

    Bardzo Cię proszę - nie przywołuj cen z (za przeproszeniem) Allegro.
    Rozmawiamy o kupnie telefonu z gwarancją, a nie o zakupie złomu nieznanego
    pochodzenia, z nieokreślonym terminem dostawy i gwarancją pana Zdzicha. Poza
    tym wspominałeś o kredycie i ratach, dlatego bardziej na miejscu byłyby tu
    ceny np. z Euro RTV.

> [...]

    > abonamentu) to 24 mce x 55 zł x 50-60% - daje nam kwotę rzędu 660-792 zł.
    > Jak widzisz żadna z cen wolnorynkowych nawet nie zbliża się do kwot o

    Widzisz, właśnie zbliża się do końca mój 2-letni cyrograf w Plusie i miałem
    zamiar wziąć najpierw SE c702, a po obmacaniu i poczytaniu generalnie
    umiarkowanie pochlebnych o nim opinii - pewnie wezmę Samsunga F480. Raczej w
    PLAY (abonament 50 PLN), bo ceny w Plusie (Elastyczna) jakieś takie
    zaporowe. Otóż pierwszy z nich ma wartość rynkową/sklepową na poziomie
    490/799 zł., a drugi 670/1199 zł. Na tej podstawie stwierdziłem, że za te 5
    dych "bierze się" telefony bardziej za ~700 PLN niż 200.

    > Operatorzy kupują telefony po cenach wielokroć niższych (duże serie,
    > identyczne modele, dodatki itp) i płacą faktycznie za to myślę, że na
    > poziomie dużo niższym niż ceny wolnorynkowe.

    Tu zgoda, tylko ja patrzę na to jako klient, który ma do wyboru albo ruletkę
    na (za przeproszeniem) Allegro, albo średnio 2-krotnie wyższe ceny sklepowe.
    Na tym tle niektóre "promocje" u operatorów są w stanie skusić sporo osób. W
    tym być może i mnie ;-)

    JoteR

  • 39. Data: 2009-01-25 20:30:55
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

> [...]
    [...]
> [...]
    > pochodzenia, z nieokreślonym terminem dostawy i gwarancją pana Zdzicha.
    > Poza tym wspominałeś o kredycie i ratach, dlatego bardziej na miejscu
    [...]

    Jestem w Plusie od 10 lat. Mój pierwszy tel to Nokia 5110 wzięty wraz z
    podpisaniem umowy. Następne telefony (poza ostatnim) kupowałem na Allegro
    jako NOWE, nieużywane, wzięte prosto z salonu Plusa z gwarancją - właśnie na
    wymianę. Więc Kolego proszę Cię za przeproszeniem, pomyśl że na Allegro są i
    takie telefony i jest ich mnóstwo.
    Masz prawo sobie kupowac telefony z "Euro RTV" czy nawet u operatora płacąc
    ile tylko chcesz. Ja podałem przykład, że można mieć identyczny telefon,
    nawet z tego samego salonu po cenie znacznie niższej.

> [...]
    > poziomie 490/799 zł., a drugi 670/1199 zł. Na tej podstawie stwierdziłem,
    > że za te 5 dych "bierze się" telefony bardziej za ~700 PLN niż 200.

    Tutaj się absolutnie zgadzam, za 1 zł bierze się tel którego cena rynkowa
    jest jak najwyższa) oczywiście który spełnia potrzeby. Ale wcześniej
    napisałes to nieco inaczej. Właśnie ten mój HTC był sprzedany komuś za 1 zł.
    Z tym, że ja juz zapłaciłem za niego 1500 zł ponad rok temu. Był to zestaw z
    Orange (Plus niestety myśli "inaczej" odnośnie sprzętu HTC) z licencjonowaną
    Automapą, uchwytem do szyby, ładowarką słuchawkami itp.

> [...]
    > sklepowe. Na tym tle niektóre "promocje" u operatorów są w stanie skusić

    Ale jaka ruletka chłopie? Wystarczy brać pod uwagę telefony NIEUZYWANE,
    prosto z salonu, sprzedawane przez ludzi którzy dostali je na wymianę i
    zawsze odbiór własny i płatność przy odbiorze.
    Masz przykład http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=537530262
    - To może Twój telefon - będący jeszcze w salonie - jego koszt to 24 zł
    miesięcznie.

    Przecież tak również można. Prawda?

  • 40. Data: 2009-01-25 21:04:15
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>

> [...]

    > poziomie 490/799 zł., a drugi 670/1199 zł. Na tej podstawie stwierdziłem,
    > że za te 5 dych "bierze się" telefony bardziej za ~700 PLN niż 200.

    C702 w Plusie w abonamencie za 55 zł masz za 99 zł
    Liczmy....

    tel na wymianę:
    55 zł x 24 mce + 99 zł (cena telefonu) = 1419 zł w ciągu 2 lat

    Allegro
    450 zł telefon
    55 x 24 x 50% = 660 zł - tyle zapłacisz za abonament w ciągu 2 lat
    Razem 1110 zł

    Taryfa ta sama, telefon ten sam, koszty mniejsze. Umowa na rok lub póltora z
    możliwością zmiany co pól roku.

    Więcej zyskasz biorąc pakiety minut, bądź inne usługi zamiast rabatu na
    abonament.