    From: "JoteR" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS w komórce
    Date: Sun, 25 Jan 2009 20:41:59 +0100

    "Krzysiek" napisał:

    > Kolega mooocno przesadził

    Tak, w momencie kiedy napisałem "cena rynkowa". Powinienem napisać "cena
    sklepowa". Moja kulpa.

    > Właśnie popatrzyłem na ceny telefonów w Plusie - za 1 PLN w abonamencie
    > za 55 zł i na ich cenę rynkową Allegro (starałem się wybrać oferty
    > licytowane, z opcji kup teraz, a nie takie gdzie ktoś wystawia cenę z
    > kosmosu i jest zero chętnych). Oczywiście telefony nowe z gwarancją 2 lat)

    Bardzo Cię proszę - nie przywołuj cen z (za przeproszeniem) Allegro.
    Rozmawiamy o kupnie telefonu z gwarancją, a nie o zakupie złomu nieznanego
    pochodzenia, z nieokreślonym terminem dostawy i gwarancją pana Zdzicha. Poza
    tym wspominałeś o kredycie i ratach, dlatego bardziej na miejscu byłyby tu
    ceny np. z Euro RTV.

> [...]
    > W890i - 479 zł 999 zł.
    > W910i - 405-520 zł 699 zł.
    > K800i - 279-360 zł 599 zł.

    > Samsung
    > D900i - 350 zł 449 zł.
    > S7330 = 300 zł 699 zł.

    > Nokia
    > N5220 - 270-290 zł 599 zł.

    > Więc jeśli zgodnie z tym co napisałeś, że operator przyjmuje że 50-60%
    > abonamentu idzie na spłatę subsydiowanego telefonu (w tej grupie kwotowej
    > abonamentu) to 24 mce x 55 zł x 50-60% - daje nam kwotę rzędu 660-792 zł.
    > Jak widzisz żadna z cen wolnorynkowych nawet nie zbliża się do kwot o

    Widzisz, właśnie zbliża się do końca mój 2-letni cyrograf w Plusie i miałem
    zamiar wziąć najpierw SE c702, a po obmacaniu i poczytaniu generalnie
    umiarkowanie pochlebnych o nim opinii - pewnie wezmę Samsunga F480. Raczej w
    PLAY (abonament 50 PLN), bo ceny w Plusie (Elastyczna) jakieś takie
    zaporowe. Otóż pierwszy z nich ma wartość rynkową/sklepową na poziomie
    490/799 zł., a drugi 670/1199 zł. Na tej podstawie stwierdziłem, że za te 5
    dych "bierze się" telefony bardziej za ~700 PLN niż 200.

    > Operatorzy kupują telefony po cenach wielokroć niższych (duże serie,
    > identyczne modele, dodatki itp) i płacą faktycznie za to myślę, że na
    > poziomie dużo niższym niż ceny wolnorynkowe.

    Tu zgoda, tylko ja patrzę na to jako klient, który ma do wyboru albo ruletkę
    na (za przeproszeniem) Allegro, albo średnio 2-krotnie wyższe ceny sklepowe.
    Na tym tle niektóre "promocje" u operatorów są w stanie skusić sporo osób. W
    tym być może i mnie ;-)

    JoteR