    From: "Krzysiek" <k...@g...w.polsce>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS w komórce
    Date: Sun, 25 Jan 2009 19:21:49 +0100

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gli3h4$fco$1@inews.gazeta.pl...
    > "Krzysiek" napisał:
    [...]
    > To trochę nie tak. W abonamencie rzędu 50 PLN bierze się za ową
    > przysłowiową złotówkę telefon o wartości rynkowej ~700 PLN. Średnio ok.
    > 50-60% kwoty abonamentu idzie na spłatę tego aparatu, czyli wychodzi mniej
    > więcej tak jak kredyt 0%. Inne rzecz, że akurat teraz, w świetle tego co
    > napisałeś w innym poście o przewidywanych obniżkach taryf, faktycznie nie
    > ma co się ładować w cyrograf 2-letni.
    [...]

    Kolega mooocno przesadził

    Właśnie popatrzyłem na ceny telefonów w Plusie - za 1 PLN w abonamencie za
    55 zł i na ich cenę rynkową Allegro (starałem się wybrać oferty licytowane,
    z opcji kup teraz, a nie takie gdzie ktoś wystawia cenę z kosmosu i jest
    zero chętnych). Oczywiście telefony nowe z gwarancją 2 lat)

    Sony-Parkinson
    W890i - 479 zł
    W910i - 405-520 zł
    K800i - 279-360 zł
    Samsung
    D900i - 350 zł
    S7330 = 300 zł
    Nokia
    N5220 - 270-290 zł

    Więc jeśli zgodnie z tym co napisałeś, że operator przyjmuje że 50-60%
    abonamentu idzie na spłatę subsydiowanego telefonu (w tej grupie kwotowej
    abonamentu) to 24 mce x 55 zł x 50-60% - daje nam kwotę rzędu 660-792 zł.
    Jak widzisz żadna z cen wolnorynkowych nawet nie zbliża się do kwot o
    których wspomniałeś. Operatorzy kupują telefony po cenach wielokroć niższych
    (duże serie, identyczne modele, dodatki itp) i płacą faktycznie za to myślę,
    że na poziomie dużo niższym niż ceny wolnorynkowe. Dochodzi do tego sprytny
    marketing, że telefon jest za złotówkę (czytaj - robienie ludzi w wała). No
    i potem szczęśliwy klient chwali się koledze że ma cudowny telefon za
    darmochę. Tylko że rzeczywistość jest zupełnie inna.