  • 1. Data: 2012-07-18 10:28:41
    Temat: GOTOWY odtwarzacz krótkich komunikatów
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Poszukuję małego, zwartego i HERMETYCZNEGO urządzenia zdolnego do odtworzenia po
    podaniu nań zasilania 12V krótkiego komunikatu "drzwi otwarte" (bądź coś zbliżonego)

    Tak, wiem, że są specjalizowane układy scalone, na których można coś takiego wykonać,
    nie o to pytam. Poszukuję gotowca, w hermetycznej obudowie, który wystarczy podpiąć
    do zacisków elektrozaczepu w furtce i tym samym wyeliminować choć w części
    konieczność walki z osobami, które stojąc przed furtką wymagają wywieszenia
    transparentu powitalnego, rozwinięcia czerwonego chodnika i osobistego wyjścia do
    furtki celem jej otworzenia, samo kliknięcie rygla w furtce im nie wystarcza. Rygiel
    jest niestety zasilany z 12V DC, więc jedynie klika, nie brzęczy. Myślałem już o
    dołączeniu tam po prostu piszczka, ale powiedzmy, że nie takiego dźwięku oczekuję.
    Brzęczyk - czemu nie, ale nie pisk. Zapowiedź słowna - byłoby super.

    Rzecz jest na tyle oczywista, że nie wierzę, że nikt jeszcze na to nie wpadł, tym
    bardziej więc nie rozumiem, dlaczego nie mogę niczego takiego wygóglać.
    Pomożecie?

    J.

  • 2. Data: 2012-07-18 10:58:29
    Temat: Re: GOTOWY odtwarzacz krótkich komunikatów
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.07.2012 10:28, schrieb Jarek P.:
> [...]
    bardziej więc nie rozumiem, dlaczego nie mogę niczego takiego wygóglać.

    No bo źle guglasz ;-).

    Poszukaj MP3 OEM Module. Jest tego trochę. Ceny może niespecjalne
    (kosztują mniej więcej tyle, co "normalna" mp-trujka). Ale za to masz
    możliwość sterowania wejściami TTL. A hermetykę do tego możesz sobie
    zrobić samemu. Tego typu układy są stosowane w modelarstwie (np.
    zapowiedzi na stacjach modeli kolejki).
    Naprawdę gotowe urządzenia, hermetyczne pewnie też są do kupienia, ale
    ceny profesjonalne (znaczy rzędu 1k zł).

    Waldek

  • 3. Data: 2012-07-18 11:25:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 18 lipca 2012 10:58:29 UTC+2 użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > No bo źle guglasz ;-).

    Ojtam zaraz źle... Wygóglałem jak dotąd pancerny odtwarzacz komunikatów
    przeciwpożarowej, w budzącej szacunek żeliwnej obudowie (tak na oko z 15kG
    przynajmniej), ileś rodzajów generatorów zapowiedzi dla dyspozytorni, paneli
    recepcyjnych i tym podobnych oraz trochę modułów do automatyki przemysłowej.
    Szukam natomiast czegoś w stylu "małego białego pudełeczka" (dobra, mogę sam
    zahermetyzować) nagminnie wtykanego do chińskich zabawek, co potem odtwarza różne
    dźwięki, mające teoretycznie wzbudzać zainteresowanie dzieci. Zabawki takie bywa, że
    i po kilka PLN kosztują, więc nie wierzę, żeby to pudełeczko dużo kosztowało. I może
    ktoś już wpadł na pomysł, żeby u chińczyków zamówić takie pudełeczko, nie z wgranym
    tjutjaniem, ćwierkaniem i tym podobnymi, tylko z krótką zapowiedzią n/t otwartych
    drzwi. Zastosowań zresztą można wymyślić mnóstwo, to byłby spory rynek w sumie -
    przedsiębiorców tu nie brakuje, może ktoś podchwyci pomysł? Ideę oddaję gratis,
    najwyżej jak się okaże, że ktoś dzięki temu milionerem został, to niech mi potem
    jakiś drobny prezencik w podzięce podrzuci. Maybaha, czy coś...

    MP3 OEM - fajne, ale cena na poziomie 90$ (za tyle znalazłem) trochę rozczarowuje.
    Wolałbym szczerze mówiąc coś za 9$

    J.

    PS: myślałem już nad ograbieniem własnego dziecka z którejś zabawki, ale nie jestem
    pewien, czy potencjalni goście właściwie by odbierali wykrzyknięte
    blądynkowo(ą!)-radosnym głosem "cześć, pobawmy się!", a w zasadzie, z posiadanych
    zabawek tylko to choć odrobinę pasowałoby do funkcji.

  • 4. Data: 2012-07-18 12:42:28
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Jarek P. <j...@g...com> wrote:

    > Poszukuję małego, zwartego i HERMETYCZNEGO urządzenia zdolnego do odtworzenia
    > po podaniu nań zasilania 12V krótkiego komunikatu "drzwi otwarte" (bądź coś
    > zbliżonego)

    Jak nie znajdziesz gotowego, to zrób na piechotę - kiedyś były takie układy
    jak ISD (nie wiem czy to jeszcze jest), ewentualnie możesz wykorzystać mój
    dawny pomysł (nie zrealizowany w praktyce) - eprom, do linii adresów podpięty
    licznik binarny napędzany odpowiednim generatorem (np. 4060, 4040), a do linii
    danych drabinka R-2R (poor man's DAC, coś jak covox, jeśli to ktoś jeszcze
    pamięta). Ustawienie najstarszego bitu licznika niech go zatrzymuje (żeby
    nie powtarzał w kółko).

    No ale to nie jest gotowiec :)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2012-07-18 13:44:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 18 lipca 2012 12:42:28 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Jak nie znajdziesz gotowego, to zr�b na piechot� - kiedy� by�y takie
    uk�ady
    > jak ISD

    Układów typu ISD to w sumie jest całkiem sporo dostępnych i szczerze mówiąc, biorę je
    pod uwagę, ale po pierwsze ja to muszę wraz z hermetyczną obudową dać radę utknąć
    wewnątrz profila framugi furtki (te ustrojstwa z zabawek mają obudowy wielkości
    połowy pudełka zapałek a tam jeszcze baterie się mieszczą), po drugie trochę nie mam
    obecnie czasu i możliwości rzeźbić tego samemu (po przeprowadzce cały warsztat
    elektroniczny mam cały czas zapakowany do miliona paczek i pudełek).

    J.

  • 6. Data: 2012-07-18 13:47:28
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.07.2012 11:25, schrieb Jarek P.:

> [...]
    blądynkowo(ą!)-radosnym głosem "cześć, pobawmy się!", a w zasadzie, z posiadanych
    zabawek tylko to choć odrobinę pasowałoby do funkcji.

    http://www.amazon.de/MP3-Sound-Modul-MSM-2-Komplettb
    ausatz/dp/B004S79EUI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=13426015
    11&sr=8-1

    po niemiecku, ale zrozumiale chyba.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-07-18 13:58:07
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Adam Wysocki wrote:
    (ciap)
    > (poor
    > man's DAC, coś jak covox, jeśli to ktoś jeszcze pamięta).

    Owszem, pamieta :-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 8. Data: 2012-07-18 14:16:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P."
    Brzęczyk - czemu nie, ale nie pisk.

    Silniczek 12V. Może terkotać, drżeć itp.

    Robert

  • 9. Data: 2012-07-18 14:40:02
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Jarek P. wrote:
    > Poszukuję małego, zwartego i HERMETYCZNEGO urządzenia zdolnego do
    > odtworzenia po podaniu nań zasilania 12V krótkiego komunikatu "drzwi
    > otwarte" (bądź coś zbliżonego)

    maly dzwonek "old school" czyli bez zadnej elektroniki, mialem keidys taki z
    zestawu malego elektryka poszukaj na allegro czy cus albo jakis maly
    falowniczek do zasilania tego elektrozaczepu by sam byl glosnikiem... hah

  • 10. Data: 2012-07-18 15:00:38
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 18 lipca 2012 14:16:18 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Silniczek 12V. Może terkotać, drżeć itp.

    Kurcze, pomysł sam w sobie genialny, obawiam się jedynie wydajności prądowej -
    szukając góglem innych rozwiązań problemu znalazłem wynurzenia kogoś, kto do
    elektrozaczepu dołączył równolegle zwykły dzwonek drzwiowy przystosowany do 8V
    zasilania. Efekt był taki, że dzwonek owszem dzwonił, ale rygiel przestał otwierać.
    Niemniej chyba spróbuję, choćby z silniczkiem od wibry ze starego telefonu (tak,
    obetnę zasilanie). Przymocowany wprost do stalowego profila framugi powinien chyba
    brzęczeć słyszalnie :)

    J.