  • 1. Data: 2009-09-02 05:14:28
    Temat: GF1 - oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, dzisiaj o chorej godzinie (6.00AM
    GMT) został oficjalnie ogłoszony nowy Panas i 2 nowe obiektywy
    (naleśnik bez stabilizacji i makro z OIS).

    Hands-on np. na dpreview.
    W skrócie - wymiary podobne do Pena, mnijesze od G1 o 35%, co ważne -
    nowy "artystyczny płaski dizajn" - już się nie mogę doczekać, co o tym
    napiszą marketoidy ;-)
    Jest vidioł, ale bez full-hade, tylko 720p@30fps..
    Artystyczne filtry - ficzer roku!
    Oczywiście nie mogło zabraknąć iA (enteligentne ałto) dla beginersów.
    Podgląd GO
    Odpinany EVF.
    Wyskakujący flesz na pokładzie.
    LCD taki, że Dominik na pewno nie kupi (460k) ;-) - oczywiście nieruchomy.
    Matryca raczej ta sama, co w G1, ma dodatkowo format kwadratowy (haj
    Hassel juzers ;-)
    AF z G1

    Wasza plotkara nr 1 ;-)
    de Fresz

  • 2. Data: 2009-09-02 05:29:09
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, dzisiaj o chorej godzinie (6.00AM GMT)
    > został oficjalnie ogłoszony nowy Panas i 2 nowe obiektywy (naleśnik bez
    > stabilizacji i makro z OIS).

    Janko, nie becz jak baba ;)

    Podali gdzies cene tej 20tki? Ew. w komplecie z GF1?

  • 3. Data: 2009-09-02 05:50:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-02 07:29:09 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Podali gdzies cene tej 20tki? Ew. w komplecie z GF1?

    W kicie wychodzi 230 funciaków drożej. Cen europejskich i
    hamerykanckich jeszcze nie potwierdzono.

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-09-02 05:56:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > W kicie wychodzi 230 funciaków drożej. Cen europejskich i hamerykanckich
    > jeszcze nie potwierdzono.

    To wychodzi okolo 1000zl za szklo. Troche duzo.
    Zobaczymy realne sample to sie pomysli :)

  • 5. Data: 2009-09-02 06:47:00
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > To wychodzi okolo 1000zl za szklo. Troche duzo.
    > Zobaczymy realne sample to sie pomysli :)

    Już są:
    http://www.dpreview.com/gallery/panasonicgf1_preview
    samples19573758/

    Moja jedyna wątpliwość odnośnie tego aparatu to fabryczne
    oprogramowanie do RAW.
    Miałem LX3. Kolory z fabrycznego oprogramowania były nieco inne niż
    jpg z aparatu.
    Oprogramowanie Adobe obsługiwało tak sobie LX3, tzn. kolory były
    wyraźnie inne inne niż faktyczne
    (nie potrafiłem tego wyregulować).
    Mam teraz lustrzankę Olympusa dostarczony soft daje wyniki identyczne
    jak z aparatu, kolory z Adobe są baaardzo podobne.
    W przypadku Canona jest podobnie.

  • 6. Data: 2009-09-02 06:53:41
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Już są:
    > http://www.dpreview.com/gallery/panasonicgf1_preview
    samples19573758/

    REALNE - czyli RAWy a nie JPGi...

  • 7. Data: 2009-09-02 07:18:55
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    Za amazon:

    GF-1 20/1.7 kit - $900
    GF-1 14-45 kit - $900

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. ktoś jeszcze chce G11?

  • 8. Data: 2009-09-02 08:07:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > W skrócie - wymiary podobne do Pena, mnijesze od G1 o 35%, co ważne -
    > nowy "artystyczny płaski dizajn" - już się nie mogę doczekać, co o tym
    > napiszą marketoidy ;-)

    No że nawiązuje do smieny i znowu przebiorą laski w cichy babci i tak
    wymalują, że się wszystkie zdjęcia poprzepalają.

    > Jest vidioł, ale bez full-hade, tylko 720p@30fps..
    > Artystyczne filtry - ficzer roku!

    Powinni dać: zwietrzałe orwo, zaświetlenie błony, macany film przez
    małe, lepkie paluszki, zwinięty w rulonik na amen slajd, zacięta
    migawka, nieprecyzyjne przesuwanie klatek no i koniecznie perforacja.

    A i tak pen jest ładniejszy i w ogóle bardziej... kurde :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 9. Data: 2009-09-02 08:43:55
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 10:07:21 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A i tak pen jest ładniejszy i w ogóle bardziej... kurde :)

    Tak naprawdę to z tych dwóch puszek można by zrobić jedną idealną - AF,
    ekran i EVF z GF, stabilizacja w body i guzikologia z Pena ;-)
    To czego mi brakuje w tym systemie, to UWA za ludzkie pieniądze,
    najlepiej z dodatkową stałką 10-11 mm f3.5 (raczej nie naleśnik, coby
    miało znośne dystorsje) oraz mała lampa z wygibasami na boki.
    Kurde, a miałem się złamać i kupić lustro... Muszę się przyjrzeć
    sprawości AFa Panasa w porównaniu z lustrami, zwłaszcza przy kiepskim
    świetle, bo wygląda na to, że chyba jednak kupię m43.
    Ciekawe czy i co pokaże Olek, bo niby przed końcem roku ma być drugie body.

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-09-02 08:47:49
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami, dzisiaj o chorej godzinie (6.00AM
    > GMT) został oficjalnie ogłoszony nowy Panas i 2 nowe obiektywy

    Wygląda fajnie i moim zdaniem sensowniejsze toto od EP-1, bo nie wykastrowane
    z flesza -nawet robiąc 95% zdjęć bez lampy, typowy turysta fotograf jednak raz
    na jakiś czas tej lampki potrzebuje.Tym bardziej,że współczesne lustrzanki
    generalnie praktycznie wszystkie mają. Pomysł likwidacji lampy i wizjera [tego
    ostatniego ciut w mniejszym stopniu] w aparacie, który z założenia ma mieć
    małe gabaryty, zbliżające go [w tym aspekcie] funkcjonalnością do kompakta
    jest naprawde chory. Nie po to kupuje się taki mały lekki aparat, by zaraz
    obwieszać go dziesiątkami wystających gadżetów. Tu mnie w GF1 rozbraja ten
    demontowany zewnetrzny EVF [nie można go gdzies było w rogu upchnąć?]. Chyba
    jednak projektanci Panasa pili razem z tymi od Olka to samo świnstwo na jednej
    imprezie, tylko mniej :-))
    Mode 'oczy wyobraźni' ON:
    Spotyka sie dwóch fotografów po safari, na jednym wisi EP-1/GF-1.
    -Cześć! Co to za karby masz na aparacie ponacinane, jak na dubeltówce? Goryla
    ze wścieklizną musiałeś kamerą zatłuc?
    -Nie, no co Ty. Przecież muszkę i szczerbinkę musiałem dorobić.
    Mode 'oczy wyobraźni' OFF
    ;-))))
    Pozdrawiam
    -J.
    P.S. Kupowac to G7 z demobilu, czy iść w u4/3 -oto pytanie...